تشکیل جلسه شورای کار برای ترمیم حقوق کارگران

بالاخره پس از تأخیر یک ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی کار، دوشنبه ۸آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار می شود.

تشکیل جلسه شورای کار برای ترمیم حقوق کارگران

۲۶ مهر ماه۱۴۰۲ بود که  صولت مرتضوی؛ وزیرکار درباره ترمیم مزدی کارگران در سال جاری گفت: در حال بررسی موضوع ترمیم حقوق کارگران هستیم و هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

بحث ترمیم دستمزد کارگران مدت هاست که از سوی نمایندگان کارگری مطرح شده و چندین بار درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار به دبیرخانه شورا ارائه شده اما تاکنون جلسه ای برگزار نشده است.

هفته ای که گذشت  کارگران منتظر برگزاری جلسه درباره مزد بودند,اما این اتفاق رخ نداد. بالاخره پس از تأخیر یک ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی کار، دوشنبه ۸آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمای برگزار می شود.

​قرار است در این جلسه کارگران درخواست خود را مطرح کنند . البته در جلسات قبلی نیز نمایندگان کارگری از وزیرکار قول بررسی درباره ابعاد مزد را گرفته بودند؛ اما تا کنون جلسه برگزار نشده بود.

 اعتقاد نمایندگان کارگری این است که در آخرین جلسه شورای عالی کار سال۱۴۰۱ و هنگام تعیین مزد ۱۴۰۲ وزیرکار قول داده بود که در صورتی که تورم کنترل نشود, بحث دستمزد کارگران بازنگری خواهد شد.

 در حال حاضر علی رغم اینکه دولتی ها مدعی کنترل شیب تورم هستند, اما در سبد معیشت کارگران این موضوع احساس نمی شود و از ابتدای سال تا کنون چندین بار کالای اساسی تغییر قیمت افزایشی  داشته است و این مسئله باعث شده است که کارگران با دستمزدی که در حال حاضر دریافت می کنند از پس هزینه های زندگی برنیایند و به ناچار به مشاغل دوم و سوم که اکثرآنها کاذب است روی آورند.

چندی قبل علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار اظهار داشت: قبول دارم که معیشت کارگران در شرایط تورمی سخت شده است، اما حداقل حقوق کارگران سالی یک بار مشخص می‌شود. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود، باید در یک فرایند سه‌جانبه‌ باشد که هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

نمایندگان کارگری امید دارند در جلسه روز دوشنبه بتوانند در فضای سه جانبه گرایی دولتی ها را متقاعد کنند که دستمزد باید ترمیم شود در غیر این صورت پیش بینی ها  این است که باز هم کارگران با عقب مانگی مزدی به استقبال مزد ۱۴۰۳ خواهند رفت.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کارگر
    0

    انشالله حقوق کارگران به 13 ملیون برسه چون حقشون هست.. زیر 13 ملیون اصلا منطقی نیست

  • ناشناس
    0

    حقوق کارگر یک بار در سال اونم 20 درصد با منت
    بقیه اقلام هفته ای 50 درصد بدون چک و چونه
    بهتر از این چیه دیگه؟؟

  • ناشناس
    0

    یا رب مددی. سلام حقوق من را شورای عالی کار طوری تعیین کردکه لباس های پاره مردم را بخرم وبپوشم و در30مترجاماهی 7میلیون تومان اجاره میدهم به ناحق و اینکه خوراکی هم نان خالی واب میخورم واینکه مسکن ملی ثبت نام کردم ولی پول ندارم . چرا خانه 10متری برای افرادی که پول ندارند.نمیسازند؟واینکه سودسهام عدالتم را نمی‌دهند که دندانهایم را درست کنم و خیابان‌ها انقدرخراب است که ویلچرمادرم هرسال میشکند

  • ناشناس
    1

    اين جلسات بيهوده براي كارگران نون نمي شه ولي براي مسئولين آب مي شه جون با اين جلسات بالاخره از موز واب ميوه واب معدني از انها پذيرايي مي شه وهم يك سري مزاياي ديگه هم برايشان هست تا اخر سال اين جلسات كذايي را ادامه مي دهند اخرش هم اخر سال هيچ به هيچي مي شه زياد با اين كارهاي مسخره تان كارگران بيچاره وساده لوح را سركار نگذاريد بگذاريد به درد خودمان بميريم

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    یکماه است هی مژده مژده میکنند تو رسانه ها و فضای مجازی که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی میخواه اضافه و جیب شان پر پول بشه
    تازه ۸ آبان میخواه چلسه بگیرند خخخخ

  • ناشناس
    0

    این صولت مرتضوی رو تا هست وضعیت همینه. نمیدونم نمایندگان انقلابی کی میخوان اینو استیضاح کنن

  • بازنشسته
    0

    اگر دولت و نمایندگان کارفرما به موضوع ترمیم دستمزد راضی نیستند چرا شفاف درحضورکارگران با دلیل و منطق حرفشان را نمیزنند ،اینکه درجلسات کاراز بحث دراین موضوع فرارمیکنند و میلیون ها کارگر و بازنشسته را درابهام میگذارند و عصبانی میکنند چه معنی میتواند داشته باشد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها