نظر روس ها درباره کوییک: فناوری قدیمی و قیمت ارزان!

پس از حضور خودرو‌های ایرانی در مسکو، روس‌ها بلافاصله به بررسی کوییک و دیگر خودرو‌های ایرانی حاضر در این رویداد پرداختند.

نظر روس ها درباره کوییک: فناوری قدیمی و قیمت ارزان!

خودروسازان ایرانی پس از یک دوره تعلل، نسبت به شرکت در بازار خودرو روسیه علاقه نشان داده‌اند. ایران خودرو و سایپا محصولات خود را در نمایشگاه خودرو مسکو به معرض نمایش روس‌ها گذاشتند. روس‌ها نیز بلافاصله به بررسی کوییک و دیگر خودرو‌های ایرانی حاضر در این رویداد پرداختند.

بلاگر‌های روس ویدیو‌های مختلفی را از سایپا کوییک در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند. یکی از این ویدیو‌ها مربوط به کانال یوتیوب Travelling with Russell است. این بلاگر روس در قالب یک ویدیو، غرفه خودرو‌های چینی و ایرانی را در نمایشگاه مسکو به علاقه‌مندان نشان داده است.

خودرو‌های چینی به‌خصوص محصولات شرکت چری و زیرمجموعه‌های آن نظیر کایی، جتور و اکسید در روسیه حضور گسترده‌ای دارند. بااین‌حال قیمت خودرو‌های چینی فراتر از یک میلیون روبل است و مشتریان روس به خودرو‌هایی نیاز دارند که ارزان‌تر باشد. خودروسازان ایرانی نیز با همین هدف وارد بازار روسیه شده‌اند.

بررسی کوییک از دید بلاگر‌های روس

بااین‌حال خودروساز ایرانی عملکرد مطلوبی در زمینه ارائه خودرو‌های اقتصادی نداشته است. بلاگر‌های روس به سرعت متوجه نکات ضعف کوییک شدند. این نکات ضعف از مدت‌ها پیش توسط مشتریان ایرانی در رسانه‌ها مطرح شده بودند، اما سایپا توجهی به آن‌ها نشان نمی‌دهد.

به‌عنوان مثال قاب درب‌های عقب خودرو محلی برای قرارگیری اهرم شیشه بالابر دارد. این محل با یک تکه پلاستیک کور شده است تا اندکی بالاتر از آن، کلید‌های شیشه بالابر اصلی قرار گیرند.

همچنین پیشرانه هشت سوپاپ این خودرو راندمان مناسبی ندارد، درحالی‌که رقبای این خودرو از موتور‌های کم‌حجم و مدرن‌تری بهره می‌برند. البته سایپا تمامی این موارد را با ارائه قیمت ارزان توجیه کرده است، هرچند قیمت پایین یک خودرو نمی‌تواند دلیل بر کهنگی و کیفیت پایین آن باشد.

به نظر می‌رسد فعالیت طولانی‌مدت سایپا در بازاری بسته و محدود، باعث شده است تا این شرکت تمایلی برای بهبود از خود نشان ندهد. درواقع هر آن‌چه سایپا در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌دهد به‌راحتی فروخته می‌شود، چرا که مصرف‌کننده ایرانی راهی به جز خرید کوییک و ساینا ندارد.

بااین‌حال رویه بازار انحصاری در بازار‌های نیمه آزاد به هیچ عنوان جواب نمی‌دهد؛ بنابراین سایپا یا ناچار می‌شود کیفیت خطوط تولید خود را افزایش دهد، یا آن‌که پس از مدتی بازار صادراتی خود را ترک می‌کند. براساس تجربه‌های ما، خودروسازان ایرانی همواره راهکار دوم را انتخاب کرده‌اند.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • رابی
    1

    پیشنهاد من به پوتین این است که چند هزار پراید مجانی به اوکراین هدیه بدهد.مطمئنا بعد از چند ماه تلفات پراید در اوکراین از حملات روسیه بیشتر خواهد بود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      تورو به اكراين بده بهتره ، همه سربازاي اوكرايني رو …😉

  • ناشناس
    0

    خاک

  • Amir
    0

    مسئولین سایپا اصلا نگران نباشید،فداسرتون که نخریدند،ملیونهاایرانی تو نوبت هستند،شماهم که ازرو نمیرید،ماهم که مجبوریم بخریم.راستی میرسلیم ازشماهم حمایت میکنه؟

  • ناشناس
    0

    اسب پیشکشی را دندان نمی شمارند

  • ناشناس
    0

    واردات خودرو را آزاد کنید.

  • من
    0

    به قول میرسلیم خودرو سازی ما نو پاست یکی نیستبگه اخه بی سواد 60 ساله خودرو سازی ما داره کار میکنه هنوز نو پاست اونی که با خودرو سازی متولد شده الان اخرای عمرش هستش اگه نمی تونید ببندید در این خرابه شده ها رو بزارید مردم امنیت و کیفیت خودرو های خارجی رو حس کنند مثل اقا زاده هاتون

  • ناشناس
    0

    هر کسی از جایی شیتیل خوب بگیره از اونجا جانانه دفاع میکنه!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها