راهنمای خرید مخزن آب / چه منبع آبی برای آپارتمان مناسب است؟

برای رفع مشکل کم آبی واحدهای آپارتمان، خصوصا واحدهای بالایی، خرید مخزن آب یکی از راه‌های موثر است.

راهنمای خرید مخزن آب / چه منبع آبی برای آپارتمان مناسب است؟

تا به حال برایتان پیش آمده که در حمام باشید و ناگهان آب قطع شود؟ مسلما این اتفاق اصلا خوشایند نیست؛ اما متاسفانه به دلیل آپارتمان نشینی و مشکلاتی نظیر کم آبی و افت فشار آب، امکان رسیدن آب پر فشار به واحدهای بالایی آپارتمان‌ها کمی دشوار است. برای رفع مشکل کم آبی واحدهای آپارتمان، خصوصا واحدهای بالایی، خرید مخزن آب یکی از راه‌های موثر پیش رو است که مانند تمام خریدها، نکات و شرایطی برای خرید منبع آب وجود دارد. آیا می‌دانید چه منبع آبی برای آپارتمان مناسب است؟ آیا نحوه مشخص کردن حجم آب مورد نیاز یک آپارتمان را می‌دانید؟ در ادامه قصد داریم راهنمای خرید مخزن آب مناسب برای آپارتمان را در اختیارتان قرار دهیم.

چه منبع آبی برای آپارتمان مناسب است؟

در بحث انتخاب مخزن آب مناسب برای ساختمان، علاوه بر موقعیت جغرافیایی و جنس منبع آب پلاستیکی، تعیین حجم مناسب مخزن آب از عواملی است که در انتخاب منبع آب مناسب کمک کننده است. ما باید در ابتدا حجم آب مصرفی ساختمان را مشخص کنیم. حجم مخزن آب را طبق حجم آب مصرفی چگونه باید محاسبه کنیم؟

برای تعیین حجم دقیق مخزن آب مناسب برای آپارتمان، ابتدا باید تعداد واحدها را در نظر بگیریم، به عنوان مثال اگر در هر واحد ۴ تا ۵ نفر در حال زندگی باشند، به ۲۵۰ لیتر آب نیاز دارند، حال اگر این آپارتمان ۴ واحدی باشد، به ۱۰۰۰ لیتر آب نیاز است که می‌توان با توجه به نوع‌های مختلف مخازن آب، منبع‌های آب با لیتراژ ۱۰۰۰ لیتری را تهیه کرد.

راهنمای خرید مخزن آب | چه منبع آبی برای آپارتمان مناسب است؟

نکته قابل توجهی که در انتخاب حجم مخزن آب باید به آن دقت کرد، نوع کنتور آب آپارتمان است. کنتورهای آب به دو صورت تفکیک شده و مشاع هستند که در کنتور مشاع، نسبت به متراژ و تعداد واحدها، سیستم مخزن و نوع پمپ آب، مشخص می‌شود. به عنوان مثال برای هر واحد ۱۰۰ متری که تعداد ساکنین آن‌ ۴ نفر است، به مخزن ۱۰۰۰ لیتری نیاز است. بنابراین در کنتور مشاع، می‌توان ۲ انشعاب برای خروجی آب نصب کرد. 

در واقع شما پس از تعیین حجم مناسب آب برای یک واحد و یا سپس تمام واحدهای یک آپارتمان، باید به دنبال خرید یک مخزن آب باکیفیت باشید که در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم. 

در هنگام خرید مخزن آب برای آپارتمان چه عواملی مهم است؟ 

خرید منبع آب مناسب برای آپارتمان همانند خرید هر محصول دیگری، نیازمند دقت و توجه به یک سری عوامل است که در صورت توجه به این عوامل، می‌توانید مخزن آب مناسبی را خرید کنید. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

·توجه به جنس مخزن آب

مخازن آب در جنس‌های فلزی و پلاستیکی وجود دارند که بهترین جنس منبع آب برای خرید، مخزن اب پلی اتیلن است. مخزن های آب پلی اتیلنی، به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال و مقاومتی که در برابر آفتاب دارند، جزو بهترین گزینه‌های انتخابی هنگام خرید مخزن آب هستند. 

·انتخاب شکل مناسب منبع آب

مخزن‌های آب پلی اتیلن، در شکل‌های بسیار متعددی از جمله افقی، عمودی، زیر پله‌ای، بیضی، آسان‌رو، مکعبی وجود دارند. شما باید با توجه به شرایط ساختمان و فضایی که قرار است منبع آب در آنجا نصب شود، شکل مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد خرید مخزن آب پلی اتیلن برای آپارتمانی را دارید که محدودیت فضایی دارد، می‌توانید از منبع آب زیر پله‌ای استفاده کنید. 

·انتخاب حجم مناسب

در قسمت قبل به نحوه محاسبه حجم مناسب برای خرید مخزن آب پلاستیکی، برای آپارتمان پرداختیم. نکته قابل توجهی که در انتخاب حجم منبع آب وجود دارد، این است که نباید منبع آبی را خریداری کنید که خیلی بزرگ باشد؛ چرا که در این صورت مخزن دیر به دیر پر می‌شود و امکان تغییر بو و مزه آب بیشتر می‌شود. 

·توجه به تعداد لایه‌های مخزن

می‌توان گفت مهم‌ترین عامل در سلامت آب آشامیدنی موجود در مخزن، تعداد لایه‌های منبع آب است. مخزن‌های پلی اتیلن، دارای مدل‌های متنوعی هستند که برخی از آنها سه لایه و چهارلایه هستند، این مخازن نور خورشید را به داخل مخزن اب عبور نمی‌دهند و دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند که از رشد و نمو باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. 

·نوع درپوش مخزن آب

در هنگام خرید مخزن آب پلاستیکی، به نوع درب مخزن حتما دقت کنید که دارای استانداردهای کیفی باشد. در واقع درپوش مخزن باید به گونه‌ای باشد که امکان ورود حشرات و گرد و غبار، به داخل را نداشته باشد. 

علاوه بر موارد ذکر شده در هنگام خرید منبع آب مناسب برای آپارتمان، جنس لوله‌ها و اتصالات آن و کیفیت مخزن از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام خرید مخزن باید به آن دقت کرد. ناگفته نماند که قیمت مناسب و کیفیت بالای مخزن اب نیز از عوامل تاثیرگذاری است که در هنگام خرید باید آن را در نظر داشت. 

راهنمای خرید مخزن آب | چه منبع آبی برای آپارتمان مناسب است؟

چرا مخزن اب پلی اتیلن برای آپارتمان مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، با توجه به وجود دو نوع رایج از مخزن‌های آب که به صورت فلزی و پلاستیکی یا همان پلی اتیلنی هستند، مخزن‌های پلی اتیلن، مناسب‌ترین گزینه انتخابی برای آپارتمان‌ها به شمار می‌روند. این مخزن‌ها به دلیل ویژگی‌های مطلوبی که دارند، می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما برای ذخیره آب شرب در آپارتمان باشند که این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • طول عمر بالای مخازن 
  • قیمت مناسب
  • وزن سبک 
  • جابجایی راحت
  • نصب آسان
  • دارای ظرفیت‌های حجمی متفاوت
  • تنوع در شکل
  • مقاومت در برابر اشعه UV
  • آنتی باکتریال بودن

علاوه بر موارد ذکر شده، مخزن‌های آب پلی اتیلن، برای انواع محیط‌ها قابل استفاده هستند؛ از این رو شما می‌توانید این مخزن‌ها را در راهروها، زیر پله‌ها، اتاق‌های تاسیسات، پارکینگ‌ها و حتی پشت بام نصب کنید. همچنین مخزن‌های پلی اتیلن، در برابر شرایط جوی متفاوت گرمسیری و سردسیری و رطوبت هوا نیز مقاوم هستند. 

سخن پایانی

آپارتمان نشینی و تعداد بالای واحدهای یک آپارتمان، باعث شده که فشار آب در واحدها بالایی ساختمان کم باشد و باعث مشکلاتی همچون قطع شدن آب در ساعات شبانه روز شود. خرید مخزن آب یک راه حل اساسی برای رهایی از این مشکل است که با توجه به نوع کنتور آب آپارتمان، تعداد نفرات، متراژ، میزان آب مصرفی واحدها و دیگر عوامل، می‌توان منبع آب مناسب برای آپارتمان را انتخاب کرد. با توجه به اینکه جنس و کیفیت مخزن اب پلی‌ اتیلن، مناسب‌ترین گزینه انتخابی برای خرید مخزن است، می‌توانید این محصول را از وبسایت رسمی البرز مخزن با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید. جهت ثبت سفارش و دریافت راهنمایی بیشتر با alborzmakhzan.com تماس بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها