پیش بینی قیمت دلار 29 مهر 1402/ آینده دلار به جنگ گره خورد؟

قیمت دلار در هفته پایانی مهر در حالی نوسانات افزایشی و کاهشی را پشت سر گذاشت که اخبار مربوط به جنگ حماس و اسرائیل در صدر توجه معامله‌گران قرار داشت.

پیش بینی قیمت دلار 29 مهر 1402/ آینده دلار به جنگ گره خورد؟

 قیمت دلار در آخرین معامله‌ هفته جاری (دیروز) با نوسان محدود 100 تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۳۵۰ تا ۴۵۰ تومان معامله شد. این اسکناس در حالی در کریدور جدید تثبیت شد که متعاقب اخبار مربوط به افزایش تنش میان حماس و اسرائیل و موضوع تمدید تحریم‌های ایران، بازارهای مالی آرایش افزایشی گرفته بودند.

تحلیلگران بازار ارز در شرایط فعلی کف قیمت دلار را منطقه ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان می‌دانند. موضوع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، اوج‌گیری تنش‌های منطقه و زلزله افغانستان کف حمایتی دلار را بالا برده است. به اعتقاد آنها دلار بالای محدوده ۵۰ هزار تومانی و در کریدور جدید تثبیت شده است. همچنین گفته می‌شود باید محدوده معاملاتی ۵۳ و ۵۴ هزار تومانی را به‌عنوان سقف معاملاتی فعلی بازار در نظر گرفت.

این در حالی است که تلاش سیاست‌گذار برای تثبیت قیمت دلار با وجود اخبار نامساعد سیاسی که در دو هفته اخیر پیوسته به بازار تزریق شد، دو چندان شده است. کارشناسان اقتصادی همواره به موضوع رشد تورم و نقدینگی اشاره می‌کنند و با توجه به مولفه‌های کلان اقتصادی ارزش ذاتی دلار را محدوده کریدور هفتم می‌دانند. آنها معتقدند این تقاضای بازار است که قیمت را در محدوده فعلی نگه داشته است. آنها می‌گویند ما در بازار ارز از سمت عرضه‌کننده انحصار داریم. این عرضه‌کننده هم یا بانک مرکزی است یا شرکت‌های بزرگ وارد‌کننده که عمدتا دولتی هستند.

با وجود اینکه تلاش سیاست‌گذار برای بازپس‌گیری محدوده‌های قیمتی قبلی و برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی ناکام مانده اما برخی معامله‌گران کاهشی بازار، امید دارند با فروکش کردن آتش جنگ در منطقه، دلار محدوده مورد علاقه سیاست‌گذار که کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی است را باز پس گیرد.

ایران در جنگ مداخله نمی‌کند

این در حالی است که در روزهای گذشته فرضیه دخالت ایران در درگیری ایجادشده در منطقه از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی مطرح شد. متعاقب این موضوع در روزهای گذشته خبرگزاری آناتولی با انتشار خبری مبنی بر ادعای  نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در مورد مداخله ایران در درگیری‌های اخیر میان حماس فلسطین و اسرائیل اعلام کرد: «اگر رژیم آپارتاید اسرائیل قصد حمله به ایران، منافع و اتباع آن را نداشته باشد، ایران در این درگیری مداخله نخواهد کرد.»

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • 🐜
    0

    دلارهای آمریکا سلطان همه ارزهای جهان است پول ایران یک شاهی

  • ناشناس
    1

    اقتصاد ایران حال روز بیماری است که دائما فشارش ونبضش بالا پایین میشه ،این بیمار اورژانسی سریعا تو بخش مراقبتهای ویژه بستری میکنند،اما اینجا مسولین به فکر مداوای این بیمار نیستن فقط وعده خوب شدنش امروز و فردا میدن،درحالی که هرروز اوضاعش وخیم تر میشه ،اقتصاد به شدت وابسته به دلار ودلالی در ایران همین وضعیت داره ،نه تولید کننده نه صادر کننده ونه مصرف کننده هیچ کدام قادر به پیش بینی فردای برنامه اقتصادی زندگی خود نیستن،وتکلیفشون مشخص نیست،یهویی یک تصمیم سیاسی یک خبر سیاسی کل اقتصاد مملکت دگرگون میکند

  • حسین
    0

    پیش بینی یعنی گرانی ، فقرا بیشترین زیان کنندگان جامعه هستند.

  • ناشناس
    0

    سلام سال 1372حقوق من که کارگرم8هزارتومان بود و قیمت هر متر خانه تو تهران 50هزارتومان بود.حالاحقوق من 8میلیوپ تومان است با یارانه ولی قیمت خانه تو تهران متری 100میلیون تومان است.واینکه من خانه ندارم 300هزارتومان یارانه میگیرم . ولی خاله ام که ماشین شاسی بلندکلاهبرداری کرده از دولت ایران 500هزارتومان یارانه میگیردوصبح تا شب با مادرم فندک میفروشم .محض رضای خدا حقوق من کارگر را به اندازه تورم واقعی زیادکنید.خدانگهدار. متشکرم از توجه شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها