خرید مرغ کامل چقدر هزینه دارد؟

متوسط قیمت مرغ در سطح کشور تقریبا کیلویی ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان گزارش می‌شود.

خرید مرغ کامل چقدر هزینه دارد؟

 خرید مرغ کامل دو کیلویی به‌طور متوسط ۱۵۵ هزار تومان آب می‌خورد. گزارش‌های غیررسمی متوسط قیمت مرغ در استان‌های مختلف کشور را حدود کیلویی ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان نشان می‌دهد و آخرین آمار‌های رسمی که به شهریور امسال مربوط می‌شود و توسط مرکز آمار ایران ارائه شده، می‌گوید قیمت مرغ همچنان کیلویی ۹ هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب است.

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه‌های پاک‌کردن و بسته‌بندی هم درنظر گرفته می‌شود و به‌خاطر همین خرید مرغ ۱.۸ کیلویی پویاپروتئین نزدیک ۲۵۰ هزار تومان خرج برمی‌دارد.

قیمت مرغ چقدر است؟

قیمت مرغ کیلویی ۷۷ هزار و ۴۸۴ تومان است. این عدد برآیندی از قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌های سراسر سطح کشور محسوب می‌شود و با این اوصاف خرید مرغ کامل دو کیلویی به‌شکل میانگین نزدیک ۱۵۵ هزار تومان هزینه دارد. حالا اگر مرغ کوچکتر باشد و وزنش به ۱.۵ کیلو برسد، آنوقت خرید مرغ کامل ۱۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان تمام می‌‌شود.

قیمت مرغ البته در استان‌ها و شهر‌ها و حتی محله‌های مختلف یک شهر تفاوت دارد. مثلا در تهران کف قیمت مرغ در چندتا از میادین میوه و تره‌وبار تا کیلویی ۷۳ هزار تومان پایین آمده و مرغ را با نرخ مصوب دست مردم می‌دهند، اما روز پنجشنبه ۲۷ مهر در یک‌سری از خرده‌فروشی‌های تهران قیمت مرغ کیلویی ۸۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت مرغ در استان قم کمتر است و در محدوده کیلویی ۷۲ هزار و ۹۰۰ تا ۸۰ هزار تومان قرار می‌گیرد.

خرید مرغ در استانی مثل اردبیل هم نزدیک به نرخ مصوب خرج برمی‌دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد در این استان قیمت هر کیلو مرغ دست‌کم ۷۲ و نهایتا ۷۵ هزار تومان است. آنطرف قیمت مرغ در استان مازندران حداقل کیلویی سه هزار و ۶۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب (کیلویی ۷۳ هزار تومان) گزارش شده و همزمان در چندتا از مراکز فروش قیمت مرغ کیلویی ۸۵ هزار تومان به ثبت رسیده است.

قیمت مرغ براساس آمار‌های رسمی

قیمت مرغ طبق آخرین آمار‌های رسمی که به شهریور امسال یعنی یک ماه قبل ارتباط دارد، کیلویی ۸۲ هزار و ۲۵۲ تومان به‌ثبت رسیده است. عددی که به‌معنی کاهش تقریبا شش درصدی قیمت مرغ درقیاس با مرداد امسال است و مشخص می‌کند خرید مرغ کامل دو کیلویی در آخرین ماه تابستان امسال به‌طور متوسط ۱۶۴ هزار و ۵۰۴ تومان هزینه داشته است.

قیمت مرغ با این اوصاف و بااحتساب عدد کیلویی ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان، تاحدودی نسبت به شهریور امسال تنزل داشته، اما همان داده‌های رسمی که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده، مشخص می‌کند قیمت مرغ درحدفاصل شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ قریب ۳۷ درصد رشد داشته است.

خرید مرغ در شهریور پارسال به‌طور متوسط کیلویی ۶۰ هزار و ۱۳۰ تومان هزینه داشته و در این مدت شاهد رشد تقریبا ۲۲ هزار تومانی قیمت هر کیلو مرغ بودیم.

بیشتر بدانید| قیمت مرغ در یک سال گذشته پابه‌پای تورم خوراکی‌ها افزایش پیدا کرده است. مرکز آمار می‌گوید در پایان نیم‌سال ابتدایی نرخ تورم خوراکی‌ها و سرعت رشد قیمت مرغ حدود ۳۷ درصد بوده

خرید مرغ کامل پاک‌شده چقدر آب می‌خورد؟

قیمت مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌خاطر بسته‌بندی و پاک‌کردن تکه‌های مرغ بالاتر می‌رود. مثلا الان که خرید مرغ کامل دو کیلویی به‌شکل میانگین ۱۵۵ هزار تومان هزینه دارد، این رقم بابت بسته ۱.۸ کیلویی مهیاپروتئین به حدود ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد.

خرید مرغ کامل برند پویاپروتئین هم که با وزن ۱.۸ کیلو در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌چشم می‌خورد، تقریبا ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد، اما سینه مرغ گران‌تر است و بسته ۱.۸ کیلویی پویاپروتئین را ۳۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان می‌فروشند. یا مثلا بسته ران و سینه پویاپروتئین که با وزن ۱.۸ کیلو ۲۴۶ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود. بسته ۱.۸ کیلویی مغز ران ماکان هم یکی دیگر از بسته‌های گرانقیمت مرغ خردشده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت بازو ساده پویاپروتیئن در بسته ۹۰۰ گرمی به ۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده و بسته ۹۰۰ گرمی بال و بازو مرغ همین برند را ۹۷ هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشند.

 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ahmad
    1

    اونهایی که برای مرغ ۲۵هزارتومنی یقه درانی میکردن لالن

  • رابی
    3

    دیروز مگر اعلام نکردید که قیمت مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان است؟

  • یاسر
    1

    افزایش قیمت مرغ کیلویی 15 هزار تومان به کیلویی 77 هزار و پانصد تومان از دستاوردهای دولت مردمی اقای رییسی است که البته مجلس انقلابی هم در ان شراکت دارد و انهم از طریق حذف ارز 4200 تومانی

  • 🐜
    1

    زورتون ب مرغ نمی‌رسه چطور می‌خواهید اسرائیل را نابود کنید؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      هر چیز جای خود .

  • ناشناس
    1

    این قیمت واقعی نیست،به قول شاعر: دروغست گفتار تو سر به سر/ سخن گفتن کژ نباشد هنر

  • بی طرف
    1

    اگر زمان روحانی بود در نماز جمعه بود شعار میدادند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها