یارانه افزایش پیدا می کند؟

طبق اعلام سخنگوی دولت، قرار است تغییراتی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران به صدک تغییر کند، اما به گفته این مقام مسئول خبری از افزایش یارانه‌ها نیست.

یارانه افزایش پیدا می کند؟

در ماه‌های گذشته مسئله احتمال تغییراتی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران و البته برخی گمانه‌ها نیز درباره احتمال افزایش مبلغ یارانه‌ها مطرح شده بود. علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - امروز در نشست خبری خود ضمن تکذیب افزایش یارانه‌ها اینگونه ماجرا را توضیح داد که یارانه نه افزایش می‌یابد، نه شیوه پرداخت آن تغییر می‌کند و فقط شیوه دهک‌بندی به صدک‌بندی ارتقا می‌یابد.

به گفته وی، به جای اینکه از نظر مالی در ۱۰ دهک باشد، هر دهک به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود و اینگونه به صورت دقیق و به صورت صدک تقسیم می‌شود.

سیده طیبه حسینی - سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها - نیز در این باره اظهار کرد: تا این لحظه خبری از تغییر در مبلغ یارانه یا یارانه‌بگیران نیست و فعلا برنامه‌ای در دستور کار قرار ندارد.

طبق آنچه سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده، تنها مسئله‌ای که پیش از این نیز در دستور کار قرار داشته، این بوده است که به جای دهک‌بندی، صدک بندی اتفاق خواهد افتاد؛ به این معنی که هر دهک خود به ۱۰ قسمت تقسیم خواهد شد و این مسئله نیز با هدف شناسایی بهتر در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به موضوعات مطرح شده در این زمینه و تغییر در دهک‌بندی‌ها، به نظر می‌رسد احتمال اعمال تغییراتی در فهرست یارانه‌بگیران وجود دارد که البته تا این لحظه از سوی مسئولان به صورت رسمی اعلام نشده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    بجای اینکه فکر افزایش یارانه در کشور باشید،
    جلوی تورم و گرانی در کشور را بگیرید تا مردم توان خریدن هر اقلامی را داشته باشند،

  • ارسلان دولتخواه
    4

    با سلام در دهک بندی سابق یارانه تراکنشهای خرد بانکی ومالکیت خودروهای فرسوده در شناسنامه اقتصادی خانوار درج شده ولی متراژاملاک ومستغلات مسکونی وزراعی ثبت نشده است چرا؟ مالکین وموجران معاف از مالیات هستند وهرسال حداقل 100 درصد اجاره بهارا افزایش میدهند ومعاف از مالیات هم هستند !!! بیچاره کارگران وحقوق بگیرا ن وباز نشستگان ومستاجران !!!

  • سهامدار خرد
    2

    خدارا شکر کلاس ششم ابتدایی در دنیا ارزش پیدا کرد !!! واقعا دارندگان مدرک ششم ابتدایی الآن در دنیا بهترین تحلیلگران اقتصادی وسیاستمداران هستند

  • مجید
    4

    دولت مجلس یارانه‌ها مردم نیازمند را حداقل حقوق یک کارگر ساده افزایش پیدا کند

  • محمد
    2

    کاش یک ماه همه نمایندها و وزیرا به مرخصی برن و کسی تصمیم جدید نگیره قول میدم از این بدتر نمیشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با یه ماه درست نمیشه کلا چندتا توپ لازمه!!!

  • ناشناس
    0

    اگر رسوبات سرمایه و کالایِ اُرگان ها و سازمان های دولتی اعم از کالا و سرمایه از حساب ها و انبارهای مختلف در گمرک و در جاهایی که عقل جن به انها نمی رسد پاکسازی شود. غده چرکینی از تاریخ اقتصاد ایران حذف خواهد شد/
    متاسفانه به هر دلیلی( بدون شک هیچ دلیلی قابل قبول نیست. فقط به نام کلمه عدالت) هنوز ارز دولتی وجود دارد.
    یارانه "پنهان" سوخت وجود دارد( احمقانه ترین و ظالمانه ترین شیوه توزیع یارانه)
    یارانه "پنهان" ارد، شکر، دارو و .... وجود دارد.
    متاسفانه دولت اقای رییسی قدمی برای شفاف سازی و از بین رفتن قاچاق و گلوگاه های فساد و رانت خواری و پارتی بازی های کلان بر نداشت و هنوز که هنوز است.
    همان آش است و همان کاسه

  • ناشناس
    0

    کدوم یارانه به مردم عادی یارانه نمیدین که فقط به ندرچشمی خودشان میدن باضافه مردمیکه تحت پوشش کمیته و بهزیستی هستن بقیه مردم یارانشون قطع کردید من بازنشیته ام ولی یارانه نمیدن برو عمو خودتو سرکار بزار یارانه فقط گمراه کردن مردم جهت خرج عربهاست

  • سهام عدالت فوت شدگان
    0

    فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان در برخی کارگزاری ها شروع شده است.اما وزارت اقتصاد و سازمان بورس این کار را بر عهده شعب کارگزاری بورس گذاشته اند.در حالیکه اکثریت فوت شدگان سهام عدالت در روستاها و شهرهای کوچک زندگی می کنند و شعب کارگزاری بورس ندارند.لذا برای سهولت انجام کار هر چه سریعتر اعلام شود دفاتر پیشخوان دولت هم بتوانند کار انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را انجام دهند.چون واقعا در 80 درصد کشور کارگزاری بورس وجود ندارد و مردم برای انجام این کار به زحمت می افتند و باید برای مراجعه به کارگزاری بورس به شهرهای بزرگ بروند.درحالیکه در همه شهرهای کوچک و حتی روستاهای بزرگ دفتر پیشخوان دولت وجود دارد. این مشکل بزرگ 3 میلیون خانواده متوفیان سهام عدالت را از وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت و رئیس سازمان بورس مطالبه و پیگیری نمایند.باتشکر

  • بازنشسته
    0

    فقط میگم،خدا ذلیلتون کُنه بااین آماراقتصادی خانوارها،فقط سپرده ناچیزبانکی،خودرو ملاک بوده املاک که قیمت نجومی داره نتونستین محاسبه کنین!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها