کدام مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب کنیم؟ هوایی، ریلی یا جاده‌ای

مشهد از جمله شهرهای توریستی و البته زیارتی کشور است که تقریباً در تمامی سال، مسافران زیادی دارد. برای سفر به این شهر نیز وسایل حمل‌ونقل مختلف در مسیرهای هوایی، ریلی و جاده‌ای با فراوانی زیادی در رفت‌وآمد هستند.

کدام مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب کنیم؟ هوایی، ریلی یا جاده‌ای

از این‌ رو اگر قصد سفر به شهر مقدس مشهد را داشته باشید، امکان انتخاب از میان وسایل حمل‌ونقل مختلف را دارید و به‌راحتی می‌توانید قطار، هواپیما یا سواری با خودروی شخصی و همین‌طور اتوبوس را برای سفر خود، در نظر بگیرید.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به تفاوت‌ها و تمایزهای میان مسیرهای مختلف برای سفر به مشهد، داشته باشیم. با ما همراه باشید.

مسیرهای مختلف سفر به شهر مقدس مشهد

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم برای سفر به شهر دیدنی و زیارتی مشهد، می‌توان از وسایل حمل‌و‌نقل مختلفی چون خودروی شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کرد. اما قطعاً هریک از این وسایل حمل‌و‌نقل به مقصد مشهد، مزایا و معایبی دارند که در زیر خواهیم دید:

سفر به مشهد با خودروی شخصی

همیشه سفر با خودروی شخصی، جذابیت‌های خاص خود را دارد اما درصورتی‌که مسافت بین مبدأ و مقصد به حدی طولانی نباشد که رانندگی به یک کار خسته‌کننده و کسالت‌آور تبدیل شود. درصورتی‌که فاصله بین شهر محل سکونت یا به هر شکلی مبدأ سفر شما از مشهد فاصله زیادی داشته باشد، سفر با خودروی شخصی، گزینه چندان مناسبی نخواهد بود.

به‌طور مثال اگر از تهران به مقصد شهر مقدس مشهد سفر می‌کنید، احتمالاً سفر کردن با خودروی شخصی، نمی‌تواند آن قدرها راحت باشد. در این صورت بهتر است که به سراغ گزینه‌های دیگر برای سفر به مشهد بروید که سریع‌تر به مقصد رسیده و سختی راه کمتری نیز داشته باشید.

سفر به مشهد با هواپیما

سفر با هواپیما، همیشه از بهترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آید. ازآنجایی‌که سفرهای هوایی در مدت زمان کوتاهی به پایان رسیده و نباید زمان زیادی برای رسیدن به مقصد معطل بمانید، بیشتر مسافران این روش سفر را ترجیح می‌دهند.

در خصوص سفر به شهر مشهد نیز معمولاً هر روز چندین پرواز وجود دارد و درصورتی‌که قصد سفر یه این شهر را داشته باشید، به‌راحتی امکان خرید بلیط هواپیما، برای شما میسر خواهد بود. البته در مواعد خاص سال، چون اعیاد مذهبی و عید نوروز، باید از چند روز قبل برای رزرو بلیط هواپیما مشهد، اقدام کنید.

32

با این حساب درصورتی‌که فاصله شهر شما تا مشهد، بیش از چند ساعت سواری است، خرید بلیط هواپیما را به‌عنوان یک گزینه عالی، خواهید داشت. به‌طور مثال برای سفر از تهران به مشهد، تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد ، به‌مراتب معقول‌تر و راحت‌تر از طی کردن این مسیر با خودروی شخصی یا اتوبوس است.

شما همچنین می‌توانید برای برگشت نیز بلیط پرواز مشهد به شیراز را تهیه کنید تا مجبور نباشید مسیر طولانی مشهد تا شهر خود را با اتوبوس یا قطار طی کنید. با توجه به تعداد سفرهای متعدد به شهر مشهد، معمولاً شرکت‌های هواپیمایی مختلفی پروازهایی به مشهد دارند و از این جهت، تنوع قابل توجهی برای انتخاب خواهید داشت.

سفر به مشهد با اتوبوس

درصورتی‌که به هر ترتیبی مایل به سفر به مشهد از مسیر جاده‌ای باشید و نخواهید سختی سفر با خودروی شخصی را تحمل کنید، سفر با اتوبوس هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این صورت نیز همان لذت مسافرت جاده‌ای را تجربه کرده و در عین حال نیازی نیست که خودتان پشت فرمان نشسته و رانندگی کنید.

اما در نظر داشته باشید که اگر مسافت میان شهر مبدأ سفر شما تا مشهد، طولانی باشد، باید زمان زیادی را نیز در اتوبوس به انتظار بگذرانید.

سفر به مشهد با قطار

یکی دیگر از گزینه‌های سفر به شهر مشهد، سفر با قطار است. البته باید ابتدا ببینید که سفر با قطار به مشهد، از چه شهرهای ممکن است. با توجه به اهمیت شهر مقدس مشهد و قرار داشتن حرم امام رضا (ع) در این شهر، از شهرهای زیادی مسیر ریلی به مقصد مشهد داریم.

درحال‌حاضر از شهرهای تهران، شیراز، اهواز، کرج، اصفهان، قم، زنجان، قزوین، کرمان، بندرعباس، یزد، زاهدان، خرمشهر، رشت و تبریز، مسیر ریلی به مقصد مشهد و بالعکس را داریم. با این حساب اگر شهر مبدأ سفر شما به مشهد، یکی از شهرهای معرفی شده باشد، می‌توانید با تهیه بلیط قطار، سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.

سفر با قطار همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد، البته به‌شرط آنکه حوصله زمانی که باید در قطار سپری کنید تا به مشهد برسید را داشته باشید. در این صورت سفر ریلی، برای شما جذابیت‌های زیادی داشته و می‌توانید درحالی‌که به صدای حرکت قطار گوش می‌دهید، به مسیر پیش روی خود در جاده، چشم بدوزید.

33

اگر بخواهیم وسایل حمل‌و‌نقلی که در بالا ذکر شد را به‌لحاظ هزینه‌ای با هم مقایسه کنیم، قطعاً هزینه خرید بلیط هواپیما، بیشتر از هزینه‌ای خواهد بود که باید برای دیگر مسیرهای سفر به مشهد، در نظر بگیریم. اما در نهایت این که کدام یک از وسایل حمل‌و‌نقل و مسیرها برای رسیدن به شهر مقدس و دیدنی مشهد مناسب‌تر است، بستگی به شهر مبدأ و حوصله و بودجه شما دارد.

خرید بلیط سفر به مشهد با اسنپ تریپ

اگر تصمیم دارید سفری به یاد ماندنی به شهر مشهد را برنامه‌ریزی کنید، به‌جز سفر با خودروی شخصی، امکان خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس از اسنپ تریپ را خواهید داشت. به این صورت با خرید بلیط سفر به مشهد از اپلیکیشن اسنپ تریپ، از مزایای مختلف و عالی خرید اینترنتی بلیط، بهره‌مند خواهید شد.

 شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ اگر بخواهید به مشهد سفری داشته باشید، کدام مسیر سفر را ترجیح می‌دهید؟ حتماً نظرات و تجربیات خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران ما، به اشتراک بگذارید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    امنیت همشون صفر ، یعنی سوار میشی دیگه نمیدونی میرسی یا میمیری

  • ناشناس
    0

    اگه میخواید هم فال باشد وهم تماشا فی سبیل برادران عراقی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها