علت پایین نیامدن ترمز دستی ال 90 + 8 نشانه خرابی ترمز دستی

گاهی ممکن است پس از کشیدن ترمز دستی، نتوانید آن را آزاد کنید.

علت پایین نیامدن ترمز دستی ال 90 + 8 نشانه خرابی ترمز دستی

علت پایین نیامدن ترمز دستی ال 90 به این دلیل است که شما ترمز دستی را بیش از اندازه به سمت بالا کشیده اید؛ برای آزاد شدن ترمز دستی، کافی است اهرم آن را مقداری به سمت بالا برده و دکمه آن را فشار دهید. با این کار، معمولا ترمز دستی آزاد شده و به سمت پایین می آید. در صورتی که با انجام این کار نتوانستید ترمز دستی را آزاد کنید، باید خودرو را به وسیله یدک کش یا ... به تعمیرکار نشان دهید.

در ادامه این مقاله یدک پارت تمام مواردی که نشان میدهد ترمزدستی ماشین ال نود شما خراب شده است به طور کامل ذکر میکند. هم چنین چکار کنیم تا به ترمز دستی آسیبی نرسد نیز در این مقاله بررسی شده است. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

علت پایین نیامدن ترمز دستی ال 90 + 8 نشانه خرابی ترمز دستینحوه استفاده درست از ترمز دستی

نحوه عملکرد ترمز دستی

ترمز دستی برای متوقف کردن خودرو، از سیمی که به آن متصل است کمک می گیرد. به طور کلی، ترمز دستی سیمی در دو نوع تک سیم و دو سیم وجود دارد که تعداد آنها به نوع خودرو بستگی خواهد داشت.

نحوه عملکرد ترمز دستی تک سیم به این صورت است که هنگام کشیدن آن، سیم کشیده شده و روی هر دو لنت ترمز عقب ال 90 تاثیر می گذارد؛ به همین دلیل خودرو در جای خود به طور کامل می ایستد. در ترمز دستی دو سیم، هر یک از سیم ها به یک چرخ مربوط هستند اما نیروی یکسانی برای توقف به آنها وارد می کنند.

نشانه های خرابی ترمز دستی

معمولا هنگامی که ترمز دستی خراب می شود، نشانه هایی به وجود می آیند که راننده با توجه به آنها، از خرابی ترمز دستی مطلع می شود. نشانه های خرابی ترمز دستی عبارتند از:

لرزش ترمز دستی

در صورتی که سیم ترمز دستی شل شده یا به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، ترمز دستی دچار لرزش می شود. این لرزش، نشان دهنده خراب بودن ترمز دستی است و تاثیر مهمی روی سیستم ترمز خواهد داشت. بنابراین، بهتر است پس از لرزش ترمز دستی، بلافاصله خودرو را به تعمیرکار نشان دهید.

حرکت کردن خودرو با وجود ترمز دستی بالا

یکی از رایج ترین و مهمترین علائم خرابی ترمز دستی، حرکت خودرو در هنگام فعال بودن آن است. اگر با وجود کشیدن ترمز دستی شاهد حرکت خودرو بودید، عملکرد این وسیله دچار آسیب شده است. این موضوع می تواند به دلیل فرسودگی ترمز دستی، خراب شدن کابل های ترمز دستی، اشکال در سیستم الکترونیکی این وسیله و ... باشد.

سفت بودن غیر استاندارد ترمز دستی

اگر هنگام فعال یا آزاد کردن ترمز دستی ال 90 متوجه سفت بودن آن شدید، ترمز دستی آسیب دیده است. دلیل سفت بودن غیر استاندارد ترمز دستی این است که در سیم کشی خودرو، اشکال وجود دارد. برطرف کردن این مشکل بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا این موضوع ممکن است خسارات مالی و جانی مهمی به وجود آورد.

روشن شدن چراغ ترمز دستی

یکی از علائم خرابی ترمز دستی، روشن شدن چراغ هشدار آن است. چراغ ترمز دستی در حالت عادی، هنگام کشیده شدن آن روشن می شود. اگر در زمان غیرفعال بودن ترمز دستی چراغ هشدار آن روشن شد، امکان خرابی چراغ یا ترمز دستی وجود خواهد داشت. برای تشخیص دقیق این مسئله، باید خودرو توسط تعمیرکاری ماهر بررسی شود.

 

علت پایین نیامدن ترمز دستی ال 90 + 8 نشانه خرابی ترمز دستیروشن شدن چراغ ترمز دستی

آزاد نشدن ترمز دستی در حین حرکت خودرو

اگر بعد از آزاد کردن ترمز دستی احساس کردید همچنان ترمز دستی فعال است، به خراب بودن آن پی ببرید. دلیل این موضوع این است که سیم ها نتوانسته اند لنت ترمز ال 90 را به طور کامل از چرخ ها جدا کنند.

در صورتی که هنگام افزایش سرعت، صدای جیر جیر از چرخ های عقب خودرو شنیده شود، ترمز دستی خراب است. در این مواقع ترمز دستی نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت.

لغزیدن خودرو در جاده شیب دار

اگر هنگام متوقف کردن خودرو و کشیدن ترمز دستی در سطح شیب دار، خودرو شروع به حرکت کرد، ترمز دستی سالم نیست. در صورتی که از سلامت ترمز دستی خودرو مطمئن نیستید، می توانید این تست را انجام دهید.

کند بودن شتاب خودرو

یکی از مهمترین نشانه های خرابی ترمز دستی، شتاب کم خودرو است. اگر هنگام رانندگی احساس کردید که شتاب خودرو نسبت به قبل استاندارد نیست، به تعمیرگاه مراجعه کنید. این اتفاق ممکن است به دلیل درگیر بودن بیش از حد ترمز دستی باشد. برای جلوگیری از خطرات احتمالی، لازم است ترمز دستی تعمیر یا تعویض شود.

دلایل خرابی ترمز دستی ال 90 چه مواردی هستند؟

سیستم ترمز دستی شبیه به ترمز پدالی نیست و از پیچیدگی های کمتری برخوردار است. در سیستم ترمز دستی، جعبه لنت، سیم و اهرم وجود دارند که توسط آنها، چرخ ها از حرکت افتاده و خودرو متوقف می شود. در صورتی که نکات لازم برای حفظ سلامت ترمز دستی را رعایت نکنید، شاهد خرابی آن خواهید بود. برخی دلایل خرابی ترمز دستی ال 90 به صورت زیر می باشند:

 

علت پایین نیامدن ترمز دستی ال 90 + 8 نشانه خرابی ترمز دستیلنت ترمز دستی ال 90 را به موقع تعویض کنید

آلودگی و گردوغبار

اگر در قسمت سیم های ترمز دستی آلودگی یا گرد و غبار وجود داشته باشد، عملکرد ترمز دستی از بین خواهد رفت. وجود آلودگی در این قسمت، باعث چسبیدن لنت ترمز ال 90 به دیسک، فرسودگی و قطع شدن سیم خواهد شد. بنابراین بهتر است هرچند وقت یکبار، برای تمیز کردن این قسمت اقدام کنید.

فشار ندادن دکمه ترمز دستی

یکی از مهمترین علت های خراب شدن ترمز دستی، استفاده نکردن از دکمه آن است. اگر هنگام کشیدن ترمز دستی دکمه آن را فشار ندهید، به مرور زمان دندانه های اهرم ساییده می شوند؛ در نتیجه نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند و خودرو را متوقف کنند. بدین ترتیب، کارایی ترمز دستی از بین می رود.

کشیده شدن بیش از حد ترمز

یکی از دلایل خرابی ترمز دستی، کشیدن بیش از حد اهرم آن است. اگر هنگام فعال کردن ترمز دستی، اهرم آن را با شدت به سمت بالا بکشید، ترمزها به کاسه چرخ های خودرو گیر می کنند. در نتیجه، کارایی ترمز از بین خواهد رفت.

یخ زدن ترمز الکترونیکی

در فصول سرد سال ممکن است ترمز الکترونیکی خودرو دچار یخ زدگی شود. در نتیجه ترمز دستی نمی تواند به درستی عمل کند. در این مواقع باید خودرو را روشن کنید و فرصت گرم شدن را به آن بدهید. پس از گرم شدن خودرو می توانید به آسانی از ترمز دستی استفاده کنید.

خرید لوازم یدکی خودرو از یدک پارت

اگر قصد خرید لنت ترمز یا هرگونه لوازم یدکی خودرو را دارید، باید فروشگاهی معتبر را انتخاب کنید. یکی از معتبرترین و کاملترین فروشگاه های لوازم یدکی، شرکت یدک پارت است. این شرکت لوازم یدکی انواع خودرو را از برندهای معتبر، با کیفیت اصلی به فروش می رساند.

لازم به ذکر است تمامی محصولات موجود در یدک پارت، دارای گارانتی، ضمانت کیفیت و خدمات پس از فروش می باشند. شما می توانید هرگونه لوازم یدکی خودرو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، از شرکت یدک پارت خریداری کنید. در صورت نیاز به راهنمایی برای خرید، می توانید با کارشناسان فروش یدک پارت تماس برقرار کرده و با آنها مشورت کنید.

لنت ترمز ال ۹۰

سوالات متداول

علت زیاد بالا آمدن ترمز دستی چیست؟

دلایل مختلفی مانند شل شدن یا از جا درآمدن سیم های ترمز دستی باعث این موضوع می شوند.

چه زمانی لنت ترمز دستی ال 90 را تعویض کنیم؟

بهتر است پس از هر 90 الی 100 هزار کیلومتر، لنت ترمز دستی تعویض شود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها