قیمت نفت از ۹۰ دلار گذشت

امروز (شنبه) قیمت نفت در بازارهای جهانی از ۹۰ دلار گذشت.

قیمت نفت از ۹۰ دلار گذشت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ دلار و ۸۹ سنت معادل ۵.۶۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۸۹ سنت رسید.

قیمت نفت حدود ۶ درصد در روز جمعه افزایش یافت و نفت برنت در آستانه بیشترین افزایش قیمت هفتگی از ماه فوریه قرار دارد. آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه احتمال وسیع‌تر شدن درگیری در خاورمیانه را افزایش داده است.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ دلار و ۸۹ سنت معادل ۵.۶۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۸۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴ دلار و ۷۸ سنت معادل ۵.۷۷ درصد افزایش، ۸۷ دلار و ۶۹ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین افزایش قیمت روزانه را از ماه آوریل تجربه می‌کنند.

نفت خام برنت ۷.۵ درصد و نفت آمریکا ۵.۹ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

درگیری خاورمیانه تاثیر چندانی بر عرضه جهانی نفت و گاز نگذاشته و رژیم صهیونیستی هم تولید کننده بزرگ نفت نیست. اما سرمایه‌گذاران و ناظران بازار در حال بررسی نحوه بالا گرفتن این درگیری‌ها و تاثیر آن بر تولید کشور‌های همسایه در بزرگترین منطقه تولید کننده نفت دنیا هستند.

رژیم صهیونیستی در روز گذشته به مردم غزه هشدار داد این منطقه را طی ظرف ۲۴ ساعت ترک کنند.

جواد اوجی وزیر نفت ایران در روز جمعه گفت انتظار می‌رود شرایط فعلی در خاورمیانه قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

اگر آمریکا تحریم‌های خود علیه صادرات نفت ایران را به خاطر نقش احتمالی آن در این درگیری سخت‌تر کند، عرضه نفت این کشور سقوط خواهد کرد.

عربستان طرح‌های خود برای عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته، که می‌تواند بر قول این کشور به کاخ سفید مبنی بر افزایش تولید در آینده تاثیر بگذارد.

تحریم اولین نفتکش‌هایی که نفت روسیه را بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط گروه ۷ حمل کرده بودند هم بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. هدف آمریکا از این تحریم‌ها بستن هرگونه راه فراری برای مجازات مسکو به خاطر حمله به اوکراین است. روسیه دومین تولید کننده بزرگ نفت دنیا و یکی از صادرکنندگان بزرگ است؛ بنابراین سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور عرضه نفت آن را محدود می‌کند.

از طرف دیگر سازمان کشور‌های صادر کننده نفت اوپک پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی را ثابت نگه داشته است. این گروه انتظار دارد تقاضا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خداراشکر هزینه بازسازی غزه رسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها