بررسی نوسانات قیمت انواع ناودانی در سال جدید

تولید مشتقات آهن و فولاد در کشور ایران از بازار فوق العاده ای برخوردار است. ناودانی را می‌توان از ضروری ترین مصالحی دانست که با توجه به شرایط مختلف دچار نوسان قیمت می شوند. بی شک، با اطلاع از قیمت لحظه ای آن و عوامل موثر بر تغییر قیمت این نوع محصولات تولید شده، می توانید هزینه کلی خود را برآورد سازید.

بررسی نوسانات قیمت انواع ناودانی در سال جدید

ناودانی یکی از پرفروش ترین مقاطع فولادی است که عوامل خارجی و داخلی بسیاری بر قیمت نهایی آن موثر هستند. جالب است بدانید که شرایط آب و هوایی، تأثیر فوق العاده ای بر قیمت این نوع محصول دارد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با قیمت انواع ناودانی های موجود در بازار آشنا سازیم و عوامل موثر بر آن را بررسی کنیم.

قیمت ناودانی سنگین

ناودانی یکی از مقاطع فولادی مورد استفاده در ساخت ساختمان است که از دو بال عمود بر یک جان تشکیل شده است. قیمت نهایی ناودانی می تواند تأثیر فوق العاده ای در هزینه های پیش بینی نشده داشته باشد. از جمله عواملی که بر افزایش قیمت ناودانی سنگین تاثیر به سزایی دارند، میتوان به نحوه تولید آن و وزن این نوع محصول تولید شده اشاره کرد.

تالاتلات

بی شک وزن بالای ناودانی های سنگین باعث افزایش قیمت خرید و فروش آن می گردد. چرا که در هنگام تولید آن از مواد اولیه بیشتری استفاده می شود. با محاسبه وزن ناودانی می توانید تا حدودی قیمت آن را تخمین بزنید. با ضرب طول ناودانی برحسب متر در وزن اشتال هر شاخه از ناودانی بر حسب کیلوگرم بر متر، می توانید وزن این نوع محصول را برآورد کنید. معمولاً ناودانی های سایز 8، 10، 12، 14 و 16 از جمله ناودانی های سنگین به شمار می روند. بهتر است قبل از خرید محصول، وزن آن را محاسبه کرده و سپس با توجه به نمودار قیمت ناودانی، هزینه آن را تعیین کنید.

ناودانی سنگین به نام ناودانی اروپایی نیز شناخته می شود که نسبت به انواع ناودانی های دیگر دارای وزن بالاتری بوده و معمولاً از کشورهایی مانند ترکیه و روسیه وارد کشور ایران می گردد تا از آن در ساختمان سازی استفاده گردد.

قیمت ناودانی سبک

ناودانی سبک نسبت به ناودانی سنگین دارای قیمت پایین تری است. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، وزن ناودانی تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی آن دارد. در هنگام تولید ناودانی سبک از مواد اولیه کمتری استفاده شده است، از این رو نسبت به ناودانی سنگین قیمت فروش کمتری خواهد داشت. توجه داشته باشید که بیان دقیق قیمت نهایی ناودانی ممکن نیست. چرا که عوامل موثر دیگری نیز بر تغییر قیمت ناودانی سبک تأثیرگذار هستند.

یبلیبلیبلغافغا

نوسانات ارز از مهم ترین مواردی است که بر قیمت نهایی ناودانی تاثیر دارد. معمولاً کمتر محصولی را میتوان یافت که قیمت آن در اثر نوسانات ارزی تغییر نکند. یکی دیگر از مهم ترین عوامل موثر به قیمت آهن مربوط است. از این رو قبل از خرید ناودانی از قیمت روز آهن نیز اطلاع لازم را داشته باشید. در بخش های قبل نحوه محاسبه وزن ناودانی را مورد بررسی قرار دادیم و شما را با نحوه محاسبه آن آشنا ساختیم. شما می توانید به راحتی با فرمول تعیین شده وزن ناودانی را محاسبه کرده و با توجه به نمودار آن، قیمت محصول را برآورد سازید.

توجه داشته باشید که قیمت ناودانی های سبک و سنگین در طی چند مدت اخیر با افزایش نرخ ارز، افزایش یافته اند. معمولاً ناودانی هایی به اندازه 8، 10، 12، 14، 16 جزئی از ناودانی های سبک هستند که با قیمت مناسب به فروش می رسند. ناودانی سبک کمترین وزن را در میان انواع ناودانی ها دارد و معمولا بیشترین تولید را در کشورهای ایران و روسیه از آن خود ساخته است.

قیمت ناودانی تبریز

ناودانی تبریز یکی از بهترین تولیدات فولاد شهر زیبای تبریز است که با بهره گرفتن از تخصص بهترین مهندسین و تکنولوژی های برتر روز تولید شده است. از این رو، میتوان آن را یکی از باکیفیت ترین و بهترین انواع ناودانی های تولید شده در کشور دانست. ناودانی تبریز به دلیل تولید در کیفیت بالا به عنوان یک محصول صادراتی به کشورهای متقاضی نیز ارسال می گردد.

ناودانی تبریز نیز همانند انواع مقاطع فولادی تولید شده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد چرا که مقاومت بسیار بالایی داشته و امکان نصب سریع و آسان دارد. از سوی دیگر باعث کاهش وزن کلی اسکلت فلزی در پروژه های مختلف می گردد و به دلیل داشتن طول عمر بالا، بهترین انتخاب به شمار می رود.

همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره کردیم، قیمت ناودانی ها براساس عوامل مختلف متغیر است که این مورد بر قیمت ناودانی تبریز نیز تأثیر به سزایی دارد. وزن ناودانی، ابعاد آن، چگونگی ساخت آن و عوامل مختلفی مانند قیمت جهانی سنگ آهن و قیمت ارز بر هزینه نهایی خرید و فروش ناودانی تاثیر دارند. از این رو نمیتوان به طور دقیق قیمت این نوع محصولات را تعیین کرد.

به عنوان مثال نرخ ارز از مهم ترین عواملی است که باعث تغییر قیمت آهن و درنتیجه تغییر قیمت ناودانی می شود. موجودی ناودانی در بازار نیز میتواند از دیگر عوامل موثر بر قیمت این محصول باشید که باعث ایجاد نوسان در قیمت آن می گردد. با کاهش میزان تولید ناودانی، قیمت آن در بازار بسیار افزایش پیدا می کند. در هنگام خرید ناودانی علاوه بر قیمت، به خصوصیات فنی و جنس مقطع آن نیز توجه داشته باشید تا با توجه به پروژه خود بهترین نوع ناودانی را خریداری نمایید.

وئ.ئو.ئو.

سخن پایانی

امروزه صنعت ساختمان سازی به یکی از مهم ترین صنایع در جهان تبدیل شده است که نیاز به مقاطع فولادی بسیار قدرتمند دارد. مقاطعی که ممکن است با هزینه بالایی به فروش برسند و نیاز به بررسی بیشتر در زمان خرید دارند. یکی از مقاطع فولادی پرفروش در زمینه ساخت انواع سازه های مختلف، ناودانی هایی هستند که در وزن های مختلف در بازار به فروش می رسند. این نوع محصول در وزن های سبک و سنگین به فروش می رسد. یکی از شناخته شده ترین ناودانی ها در بازار، ناودانی تبریز است که از فروش بالایی برخوردار می باشد. عوامل بسیاری مانند نرخ ارز، قیمت سنگ آهن، وزن، میزان ناودانی موجود در بازار و غیره در قیمت نهایی محصول تأثیر دارند و باعث ایجاد نوسان درقیمت نهایی آن می شوند. در این مقاله سعی کردیم شما را با قیمت انواع ناودانی های موجود دربازار و نوسانات قیمت آنها آشنا سازیم.

سوالات متداول

  1. چه عواملی بر تعیین قیمت نهایی ناودانی های موجود در بازار موثر و تاثیر گذار هستند؟

عواملی مانند نرخ ارز، تعداد ناودانی های موجود در بازار، قیمت سنگ آهن، وزن ناودانی بر قیمت نهایی محصول تاثیر به سزایی دارد.

  1. از مهم ترین ویژگی های ناودانی تبریز کدامند؟

این نوع ناودانی دارای طول عمر بالا، مقاومت فوق العاده، وزن مناسب می باشد. به آسانی نصب شده و عملکرد فوق العاده ای دارد. از سوی دیگر باعث کاهش وزن کلی اسکلت فلزی می شود.

  1. ناودانی سبک و ناودانی سنگین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

ناودانی های سبک و سنگین از لحاظ وزن متفاوت هستند. ناودانی سبک وزن کمتری نسبت به ناودانی سنگین دارد. کشورهای ایران و روسیه از بهترین تولید کننده های ناودانی سبک به شمار می آیند این در حالی است که ناودانی های سنگین از کشورهای ترکیه و روسیه وارد کشور می شوند. 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها