هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی چقدر است؟

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی در اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل از اعتبار مشترک کسر می‌شود.

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی چقدر است؟

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی در اپراتور همراه اول بین ۳۶ تا ۱۰۰ هزار تومان است و ایرانسل قیمت و ارزش سیمکارت دائمی را ملاک قرار می‌دهد.

کاهش ۳۰ درصدی تعرفه مکالمه همان چیزی است که اپراتور‌ها موقع تبلیغ طرح تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی در بوق و کرنا می‌کنند اما بعد از تبدیل، مشترک هر دو ماه یکبار با دردسر‌های پرداخت قبض روبرو می‌شود و ماهی تقریبا شش هزار تومان هم به‌اسم هزینه اشتراک یا همان آبونمان باید کنار بگذارد.

تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی همراه اول؛ هزینه و شرایط

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی در اپراتور همراه اول حداکثر ۱۰۰ هزار تومان است و این هزینه از اعتبار مشترک کسر می‌شود. نسبت به پارسال هزینه تبدیل سیمکارت دائمی به اعتباری در اپراتور همراه اول حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده، چون مشترکان همراه اول پارسال برای تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی نهایتا ۷۰ هزار تومان هزینه می‌کردند.

همراه اول البته برای تشویق مشترکان خودش بابت تبدیل سیمکارت اعتباری به همراه اول بسته ۳۰ گیگابایتی اینترنت یکماهه را درنظر گرفته و سه راه مختلف را برای این کار به مشترکان پیشنهاد می‌دهد؛ راه اول از مسیر فروشگاه آنلاین همراه اول طی می‌شود. روش دوم مراجعه به اپلیکیشن مخصوص همراه اول یا همان همراه من است و راه سوم مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات حضوری این اپراتور معرفی شده.

تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی از طریق فروشگاه آنلاین همراه اول به‌این شکل است که مشترک بعد ورود به فروشگاه آنلاین، باید منوی تبدیل اعتباری به دائمی را انتخاب کند و آنجا با وارد کردن شماره تلفن اعتباری و رمز یکبارمصرفی که به همان خط اعتباری ارسال می‌شود، مراحل بعدی را طی کند. در اپلیکیشن همراه من نیز قسمتی به اسم خدمات وجود دارد که با ورود به بخش سیمکارت و انتخاب گزینه تبدیل به دائمی، می‌شود مراحل تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی همراه اول را پشت‌سر گذاشت.

راه آخر هم مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات حضوری است و متقاضی آنجا بعد از تکمیل و امضای فرم مخصوص در مسیر تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی قرار می‌گیرد. اما قبل از این مرحله مرور شرایط و قوانین طرح تبدیل سیمکارت دائمی به اعتباری مهم است.

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی از اعتبار مشترک کم می‌شود. حالا اگر میزان اعتبار از هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی بیشتر باشد، موقع محاسبه اولین صورتحساب، به حساب بستانکاری مشترک منتقل می‌شود. موقع تبدیل سیمکارت دائمی به اعتباری همه بسته‌های مصرفی فعال نیز به سیمکارت جدید منتقل می‌شوند، اما این قابلیت برای بسته‌های هدیه وجود ندارد.

بیشتر بدانید | تبدیل سیمکارت دائمی به اعتباری بازگشت‌ناپذیر است. یعنی امکان تبدیل مجدد شماره تلفن همراه دائمی‌شده به اعتباری به‌هیچ‌وجه وجود ندارد

تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی ایرانسل؛ هزینه و شرایط

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی در اپراتور ایرانسل ثابت نیست و براساس ارزش سیمکارت دائمی که مشترک تقاضای آن را دارد، محاسبه می‌شود. اگر به اندازه مبلغ مورد نیاز برای تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی، اعتبار داشته باشید، بعد از طی کردن مراحل لازم، هزینه تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی از اعتبار سیم‌کارت شما کسر می‌شود و اگر مبلغ اعتبارتان کافی نباشد، باید هزینه تبدیل را از حساب بانکی خودتان پرداخت کنید. طبیعتا هم اگر اعتبار شما از مبلغ مورد نیاز بیشتر باشد، باقیمانده اعتبار شارژ شده به حساب سیم‌کارت دائمی واریز می‌شود.

تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی ایرانسل به این شکل است که علاوه بر اعتبار اضافی، بسته‌های افزایشی هم به حساب سیم‌کارت دائمی منتقل می‌شوند و شرکت ایرانسل سه راه مختلف را برای این کار پیش پای مشترکان گذاشته است.

اپلیکیشن ایرانسل من اولین گزینه پیشنهادی ایرانسل است و مشترک از طریق منو خدمات (سیمکارت) می‌تواند برای تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی دست‌به‌کار شود. کد دستوری ستاره ۷۰ مربع راه دوم است و آخرین گزینه، رفتن به مراکز فروش و خدمات و نمایندگی‌های ایرانسل معرفی شده است.

تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی در اپراتور ایرانسل ۲۴ ساعت بعد از ثبت درخواست مشترک انجام می‌شود و تا ۷۲ ساعت بعد از فعال‌سازی سیمکارت، بسته‌های هدیه ایرانسل مثل بسته اینترنت و تخفیف مکالمه‌ها فعال می‌شود.

بیشتر بدانید | اعتبار موجود در کیف‌ دیجیتال، شارژ شگفت‌انگیزی که به‌صورت هدیه به مشترک اختصاص یافته باشد، بسته‌های رومینگ و همه بسته‌های هدیه موقع تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی ایرانسل قابل انتقال نیست و اشتراک سرویس پیشواز هم لغو می‌شود.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    نکنید پشیمون میشین

  • سیاوش سلطان
    0

    کلام بزرگان را نادیده نگیرید 👇
    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
    مرحمت فرموده ما را مس کنید .🏑

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها