مزایا و معایب فلاش تانک چیست؟ + راهنمای خرید

با پیشرفت تکنولوژی، طراحی خانه‌ها و منازل نیز به سمت و سویی مدرن و مینیمال حرکت کرده و پای تکنولوژی وارد وسایل بهداشتی و ابزارهای ساختمانی هم شده است.

مزایا و معایب فلاش تانک چیست؟ + راهنمای خرید

شیرآلات هوشمند و فلاش تانک‌های توکار نمونه‌هایی از حضور تکنولوژی در سرویس‌های بهداشتی هستند. در ادامه این مطلب به بررسی فلاش تانک توکار و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم و در نهایت، مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم. 

فلاش تانک توکار چیست؟

در زمان خرید خانه جدید یا بازسازی خانه فعلی، یکی از مسائلی که با آن روبرو خواهید شد، انتخاب اسباب و تجهیزات مناسب، کارآمد و شیک است. این تجهیزات نه تنها باید باکیفیت باشند، بلکه باید با سایر وسایل خانه نیز هماهنگ باشند. به همین دلیل، امروزه طراحی سرویس بهداشتی و تجهیزات داخل آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

همانطور که می‌دانید فلاش تانک وسیله‌ای است که آب در آن ذخیره شده و برای رفع مواد زائد و شست‌وشوی توالت از آن استفاده می‌شود. فلاش تانک توکار در واقع مخزن آب (یا سیفونی) است که به‌جای آنکه در فضای سرویس بهداشتی قرار بگیرد، در داخل دیوار قرار کار گذاشته می‌شود. در این نوع فلاش تانک دیگر تجهیزات و لوله‌ها در دیدرس نیستند و شما تنها به دکمه سیفون دسترسی دارید.

آشنایی با انواع فلاش تانک توکار 

قبل از آن که برای خرید فلاش تانک توکار اقدام کنید، بهتر است بدانید چه انواعی دارد. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا بهترین محصول را برای سرویس بهداشتی خانه خود انتخاب نمایید.

301

 

  • فلاش تانک توکار زمینی: مناسب برای استفاده در کنار توالت‌های زمینی
  • فلاش تانک توکار تک‌پایه: برای استفاده در کنار توالت فرنگی‌های دیواری مناسب است. این فلاش تانک‌ها دارای یک فریم کامل هستند با یک لایه پایه که مخزن آب را میان خود در درون دیوار حفظ می‌کنند.
  • فلاش تانک توکار دو‌پایه: این نوع فلاش تانک توکار برای وال هنگ‌ها مناسب هستند. این فلاش تانک‌ها دارای یک فریم کامل هستند با دو لایه پایه که مخزن آب را میان خود در درون دیوار حفظ می‌کنند.
  • فلاش تانک توکار نیم‌فریم: مخصوص استفاده در کنار توالت فرنگی دیواری. این فلاش تانک‌ها دارای یک فریم نیمه هستند که مخزن آب درون آن قرار می‌گیرد. در واقع این نوع فلاش تانک‌ها برای استفاده درون دیوارهای کاذب قابل استفاده هستند.
  • فلاش تانک‌های توکار دوبل استراکچر: این نوع فلاش تانک‌ها نیز معمولا برای وال‌هنگ‌ها استفاده می‌شوند. فلاش تانک‌های توکار دوبل استراکچر دارای دو فریم کامل هستند با دو لایه پایه که مخزن آب را میان خود در درون دیوار حفظ می‌کنند. این نوع فلاش تانک‌ها به عنوان مقاوم‌ترین نوع فلاش تانک‌های توکار شناخته می‌شوند.

فلاش تانک توکار چه تفاوتی با فلاش تانک معمولی دارد؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت فلاش تانک توکار با فلاش تانک معمولی این است تمامی اجزا و وسایل آن در داخل دیوار نصب شده‌اند و فقط دکمه‌های آن بر روی دیوار قابل مشاهده هستند. درست برخلاف فلاش تانک‌های معمولی یا روکار که مخازن‌شان بر روی دیوار نصب می‌شوند و همه اجزایشان در دسترس است. 

 

به همین دلیل، فلاش تانک توکار فضای کمتری را اشغال می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که این نوع فلاش تانک برای سرویس‌های بهداشتی که با کمبود فضا روبرو هستند، بهترین گزینه باشد. همچنین، فلاش تانک‌های توکار به دلیل نوع طراحی‌شان بسیار جذاب، مدرن و شیک‌تر هستند و زیبایی و جلوه خاصی به فضای سرویس بهداشتی می‌بخشند.

 

در ادامه به بررسی مزایا و معایب فلاش تانک توکار می‌پردازیم. جهت مشاهده و خرید چینی آلات بهداشتی گلزار هوم کلیک کنید.

مزایا فلاش تانک توکار چیست؟

حال که با ساختار و نحوه عملکرد فلاش تانک توکار آشنا شدید، خوب است که کمی به مزایای استفاده از آن بپردازیم. برخی از مزایای فلاش تانک توکار عبارتند از:

زیباسازی دکور سرویس بهداشتی

فلاش‌تانک‌های توکار به دلیل طراحی و ارگونومی که دارند، زیبایی و آرامش خاصی به فضای سرویس بهداشتی می‌بخشند. 

302

صدای کم

یکی از مهم‌ترین معایب فلاش تانک‌های روکار سروصدای زیاد آن‌ها در هنگام تخلیه آب است. این موضوع تا حد قابل‌قبولی در فلاش‌تانک‌های توکار برطرف شده و در زمان تخلیه، سروصدای کمتری ایجاد می‌شود.

اشغال فضای کمتر

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم یکی دیگر از مزایای فلاش تانک های توکار، اشغال فضای کمتر در سرویس بهداشتی است. حذف مخزن آب و کارگذاشتن لوله‌ها در دیوار باعث شده که فلاش تانک‌های توکار به محصول مناسبی برای فضاهای کوچک تبدیل شود.

نظافت آسان و راحت

یکی از معضلات و مشکلات فلاش تانک‌های روکار آلوده شدن فضای سرویس بهداشتی است. همچنین، تمیز کردن لوله‌ها و تجهیزات که از روی دیوار رد شده‌اند نیز کار چندان راحتی نیست. این مساله با استفاده از فلاش تانک توکار به‌طور کلی از بین می‌رود.

صرفه‌جویی در مصرف آب

از آنجایی که فلاش تانک‌های قدمت چندانی در بازار ندارند، از سیستم‌های تخلیه جدید بهره می‌برند. این فلاش تانک‌ها معمولا دو زمانه هستند و در هر بار استفاده آب کمتری استفاده می‌کنند.

معایب فلاش تانک توکار چیست؟

با وجود مزایای فراوان فلاش تانک توکار، این محصول نیز مانند هر محصول دیگری در جهان معایبی نیز دارد. آگاه بودن نسبت به معایب فلاش تانک توکار به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید، راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. معایب فلاش تانک‌های توکار عبارتند از:

نصب دشوار

نصب و راه‌اندازی فلاش تانک توکار نسبت به فلاش تانک معمولی دشوارتر است. از آنجایی که برای نصب این فلاش تانک باید دیوار تخریب شود، نیاز به صرف زمان و نیروی بیشتری برای نصب آن است.

هزینه نگهداری بالا

هزینه‌های مربوط به مراحل نصب و تعمیرات در این نوع فلاش تانک بیشتر است و برای انجام آنها باید حتما از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک گرفت.

تعمیر توسط متخصصان

فلاش تانک‌های توکار نسبت به انواع معمولی و قدیمی دارای سیستم نسبتا پیچیده‌تری هستند. به همین دلیل، این فلاش تانک‌ها باید توسط متخصصان انجام شوند.

303

جمع‌بندی

فلاش تانک‌های توکار با طراحی مدرن و خاص خود، گزینه مناسبی برای سرویس‌های بهداشتی هستند که فضای کمتری دارند؛ البته که این نوع فلاش تانک‌ها معایبی به همراه دارند. برای مثال هزینه نگهداری‌شان بالاست و تعمیرشان دشوار است. با این حال، مزایای استفاده از فلاش تانک توکار به قدری زیادی است که روزبه‌روز به تعداد خانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند افزوده می‌شود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها