حداقل حقوق در ترکیه چقدر است؟

در ترکیه گرانی های روز افزون نفس مردم را بریده و قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است. در ترکیه حداقل دستمزد نه برای کسی که بیکار است بلکه برای کسی که کار می کند ، 11402 لیر است.

حداقل حقوق در ترکیه چقدر است؟

در حالیکه حداقل حقوق در ترکیه 11 هزار 402 لیر تعیین شده در آلمان حق بیکاری 86 هزار لیر است.

به نقل از روزنامه سوزجوی ترکیه ، حزب حاکم در ترکیه در حالی می گوید آلمان به ترکیه غبطه می خورد که حقوق بیکاری در آلمان 3 هزار یورو است اما حداقل دستمزد در ترکیه 11 هزار و 402 لیر یعنی کمتر از 400 یورو است.

در حالیکه دولت اردوغان مرتب از موفقیتهای خود در بهبود وضع زندگی مردم و مقایسه آن با کشورهای دیگر صحبت می کند و اینکه کشورهای دیگر به این پیشرفتها غبطه می خورند، دولت آلمان در جدیدترین اقدام حقوق بیکاران را در این کشور برای یک خانواده 4 نفره با 12 درصد افزایش به 3000 یورو معادل 86 هزار لیر رساند.

اما در ترکیه گرانیهای روز افزون نفس مردم را بریده و قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است. در ترکیه حداقل دستمزد نه برای کسی که بیکار است بلکه برای کسی که کار می کند ، 11402 لیر است.

photo 2023 09 17 11 26 03

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • پدر
    0

    چنان از وضعيت اسفبار تركيه صحبت مي كنيد كه انگار وضعيت ما در ايران خيلي خوبه ..... خوب آدم حسابي دستمزد اگر در تركيه 400 يورو هست در ايران 200 تا 250 يورو هست و تورم كمر شكن تر از تركيه شده . دقيقا مصداق مرغ همسايه غازه

  • Shahram
    0

    ببین وضع ما مردم ایران چقدر خرابه که مردم میرن ترکیه زندگی کنن

  • ناشناس
    0

    کور خود و بینای دیگران

  • علی رضا
    0

    چرا ازایران نمی نویسید که حداقل حقوق ۱۶۰دلاربرای فرد شاغل هست تاچه برسه به فرد بیکار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها