آینده بیت کوین؛ آیا بیت کوین به سلطنت خود ادامه می دهد؟

حتی کسانی که با ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی آشنایی چندانی ندارند، نام بیت کوین را بارها شنیده اند. بیت کوین با اختصاص دادن نزدیک به نیمی از سهم کل بازار به خود، در رتبه یک ارزهای دیجیتال قرار دارد. قیمت بیت کوین از ابتدا تاکنون فرازونشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است؛ به همین دلیل نظر کارشناسان درباره آینده بیت کوین با هم تفاوت هایی دارد.

آینده بیت کوین؛ آیا بیت کوین به سلطنت خود ادامه می دهد؟

در ادامه این مطلب قصد داریم سرنوشت بیت کوین را در سال  های پیش  رو بررسی کنیم و به پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2030 بپردازیم. اگر قصد سرمایه  گذاری کلان روی این ارز دیجیتال محبوب را دارید، پیش از هرگونه اقدام توصیه میکنیم این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

تاریخچه بیت کوین؛ سرنوشت بیت کوین از ابتدا تاکنون

پیش از بررسی آینده بیت کوین، بهتر است کمی با تاریخچه قیمت بیت کوین آشنا شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت بیت کوین تا جولای سال ۲۰۱۰ معادل صفر دلار بود! برای اولین بار بعد از عرضه بیت کوین، قیمت آن در جولای ۲۰۱۰ به ۸ سنت رسید. در ماه ژوئن ۲۰۱۱ برای اولین بار شاهد رشد عجیب بیت کوین بودیم؛ زمانی که قیمت آن به ۳۱ دلار رسید! البته این حبابی بیش نبود و کمی بعد قیمت بیت کوین به ۱۰ دلار سقوط کرد و اولین حباب بیت کوین را نشان داد.

بعد از آن رفته رفته شاهد افزایش و کاهش قیمت بیت کوین در بازه های متفاوت بودیم تا این که در مه ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین از مرز ۲۰۰۰ دلار عبور کرد! اتفاقی عجیب و غریب که همه فعالان در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال را شگفت زده کرد! این رشد قیمت تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت و مجددا در دسامبر همان سال، بیت کوین تا ۳۳۰۰ دلار سقوط کرد. چیزی نگذشت تا در سال ۲۰۲۱ بیت کوین به قیمت باورنکردنی ۶۹ هزار دلار رسید! این بالاترین قیمتی بود که بیت کوین تا به حال تجربه کرده است. علی رغم فرازونشیب های فراوان، همچنان این ارز محبوبیت فراوانی دارد و بسیاری از معامله گران به دنبال خرید بیت کوین با ارزش ۲۹ هزار دلار در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ هستند.

21

دامیننس بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین در آینده

یکی دیگر از نکاتی که بر آینده بیت کوین و پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2030 تاثیر می گذارد، دامیننس بیت کوین است. دامیننس بیت کوین نشان می دهد چند درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین اختصاص دارد. برای تفسیر و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 بر اساس دامیننس یا سلطه بیت کوین، باید نمودار آن را بررسی کرد. زمانی که نمودار دامیننس بیت کوین صعودی باشد، تقاضا برای خرید بیت کوین بیشتر است؛ درنتیجه قیمت بیت کوین افزایش پیدا می کند. برعکس زمانی که دامیننس بیت کوین سیر نزولی دارد، قیمت آن کم می شود.

با تحلیل و بررسی دامیننس بیت کوین، می توان به نتایج نسبتا قابل اعتماد درباره سرنوشت بیت کوین در سال های آینده رسید. با این حال با در نظر گرفتن درصد دامیننس بیت کوین در این زمان، بعید است بیت کوین جایگاه فعلی خود را به سرعت از دست دهد؛ بنابراین همچنان میتوانید برای خرید بیت کوین اقدام کنید. برای خرید بیت کوین توصیه میکنیم از ماشین حساب بیت کوین به تومان در صرافی آنلاین اکس اونیکس کمک بگیرید. با استفاده از این ماشین حساب به راحتی میتوانید مقدار معادل سرمایه ریالی خود به بیت کوین را محاسبه و برای خرید آن مقدار از بیت کوین اقدام کنید؛ علاوه بر این، امکان خرید بیت کوین به صورت مستقیم در صرافی Exonyx برای شما عزیزان فراهم شده است.

تاثیر هاوینگ بیت کوین بر قیمت بیت کوین در آینده

یکی دیگر از مفاهیم مهم برای پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2025 و بعد از آن، پدیده هاوینگ است. هاوینگ (Halving) در لغت معنی «نصف شدن» میدهد؛ هاوینگ بیت کوین به نصف شدن پاداش ماینرها در ازای ساخت بلاک جدید در شبکه بیت کوین اشاره دارد.

بر اساس پدیده هاوینگ و قوانین آن، بعد از ایجاد هر ۲۱۰ هزار بلاک و هر ۴ سال یکبار، پاداش استخراج کنندگان بیت کوین نصف میشود. وجود هاوینگ افزایش سختی شبکه بیت کوین و در نتیجه، رشد قیمت بیت کوین را به همراه دارد؛ بنابراین عجیب نیست که بسیاری از تریدرهای حرفه ای همچنان به دنبال خرید ارز دیجیتال بیت کوین و سرمایه گذاری کلان روی این رمزارز هستند!

22

بیت کوین؛ ارز دیجیتال مطمئن برای سرمایه گذاری

تا به امروز ارز دیجیتال بیت کوین، محبوب ترین ارز در دنیای کریپتوکارنسی است. نظر کارشناسان در مورد آینده بیت کوین مثبت بوده و رویکرد مثبتی درباره پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2030 دارند. بعضی از کارشناسان حوزه کریپتو پیش بینی میکنند در سال های آینده قیمت بیت کوین به ۱۲۰ هزار دلار برسد! البته در این میان بعضی از تحلیل گران نظراتی کاملا منفی دارند و سقوط دوباره قیمت و نابودی بیت کوین را امری بدیهی می دانند!

نکته مهم این است که با توجه به پیشینه بیت کوین، میتوان مطمئن بود این ارز دیجیتال تا سال های سال به سلطنت خود ادامه میدهد و همچنان بهترین و امن ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب میشود؛ با این حال پیش از هر گونه اقدام بهتر است اطلاعات خود را درباره روند این ارز بالا ببرید و با آگاهی برای خرید یا فروش آن اقدام کنید. با مطالعه مطالب به روز در سایت اکس اونیکس میتوانید به تحلیل های قابل اعتماد درباره سرنوشت بیت کوین برسید و بهترین اقدام را در زمان مناسب انجام دهید.

23

برای خرید و فروش بیت کوین به صرافی اکس اونیکس اعتماد کنید

در این مطلب با در نظر گرفتن جوانب مختلف به بررسی آینده بیت کوین پرداختیم. به طور کلی آینده بیت کوین در ایران و سایر کشورهای جهان به صورت کاملا قطعی قابل پیش بینی نیست. با این حال با توجه به تاریخچه بیت کوین و فراز و نشیب هایی که پشت سر گذاشته است، میتوان سرنوشت بیت کوین را در مسیری مثبت پیش بینی کرد. 

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن را صعودی میدانند و همچنان بخش بزرگی از سرمایه خود را برای خرید و فروش بیت کوین صرف میکنند. شما عزیزان نیز اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، از خدمات صرافی اکس اونیکس استفاده کنید. در صرافی ایرانی معتبر و شناخته شده اکس اونیکس، امکان خرید مستقیم بیت کوین با کمترین کارمزد برای شما عزیزان فراهم شده است. علاوه بر این، مقالات و ویدیوهای مختلف با موضوع بازار کریپتوکارنسی در سایت اکس اونیکس به نشانی exonyx.org، به شما برای تحلیل دقیق و پیش بینی قیمت بیت کوین کمک میکند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها