آمادگی 24 شرکت چینی معتبر برای سرمایه گذاری در صنعت موتور سیکلت ایران

هیاتی شامل فعالان و دست اندرکاران عرصه تولید حوزه موتورسیکلت ایران به سرپرستی آقای زنگ بو رئیس اتاق بازرگانی چین به ایران سفر کردند و دیدارهایی با تولید کنندگان برتر عرصه موتور سیکلت سازی ایران داشتند.

آمادگی 24 شرکت چینی معتبر برای سرمایه گذاری در صنعت موتور سیکلت ایران

این هیات در ادامه برنامه های خود با مسئولان کویر موتور بزرگترین تولید کننده این حوزه جلسه ای داشت و در این نشست طرفین به تبادل دیدگاه ها ها و همچنین شناسایی ظرفیت های موجود برای ارتقای سطح همکاری های خود پرداختنند.

کویر موتور سابقه طولانی در تولید موتور سیکلت در ایران دارد و در حاصل حاضر به عنوان موفق ترین تولید کننده این محصول در سراسر کشور فعالیت می کند. 

در ابتدای این نشست، ابتدا دکتر مجید رضایی نایب رئیس انجمن موتور سیکلت و عضو هیات مدیر شرکت کویرموتور به تشریح اقدامات  این مجموعه پرداخت .

 وی با بیان اینکه کویر موتور تحول بزرگی در حوزه تولید این محصول ایجاد کرده خاطرنشان کرد: اولین تحول این بود که کلیه کارخانجات تولیدی کویر موتور به عنوان اولین و مدرن ترین کارخانه و خط تولید در خاورمیانه راه اندازی شده است. 

مجید رضایی  در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تولید موتورسیکلت در۱۰ سال اخیر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه و دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است تصریح کرد:  خوشبختانه در ۴ سال گذشته تولید موتورسیکلت در ایران سیر صعودی به خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود تعداد تولید موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به ۶۵۰ هزار دستگاه افزایش یابد. که میزان ۲۰ درصد از سهم این بازار مختص به شرکت کویرموتور می باشد.

نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و عضو هیات مدیره کویرموتور در جریان معرفی این شرکت میزان اشتغال‌زایی در صنعت موتورسیکلت را ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۵۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اعلام کرد و بیان کردند: در شرایط اقتصادی فعلی و در دوره‌ای که کشور سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی را تحمل می‌کند، کویرموتور به تنهایی تواسته است سهم بسازی در اشتغال در این صنعت داشته باشد به طوری که  تعداد شاغلین کویرموتور به ۲۴۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کویرموتور با افزایش چشمگیر فروش توانسته جایگاه ویژه‌ای را در ایران بدست آورد به طوری که تعداد نمایشگاه‌های کویرموتور به ۱۵۲ نمایشگاه در سراسر کشور افزایش یافته و توانسته است کل استان‌های ایران را پوشش دهد.

در ادامه این جلسه آقای زنگ بو رئیس اتاق بازرگانی چین ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: حمایت کویر موتور از بازار چین  نشان دهنده توسعه روابط اقتصادی پکن و تهران است.

وی با اشاره به حضور 32 نفر هیات چینی در این نشست خاطرنشان کرد: هیات ما شامل نمایندگان 27 کارخانه مختلف است که بزرگترین تولید کنندگان موتور سیکلت  و لوازم جانبی در کشور چین است و این صنعت با توجه به تلاش این کارخانه ها پیشرفت خوبی داشته و مشتریان زیادی را پیدا کرده است. 

2

رئیس اتاق بازرگانی چین هدف از حضور این هیات در ایران را بررسی وضعیت بازار موتور سیکلت در کشورمان عنوان کرد و گفت: ما قصد داریم که در برگزاری جلساتی مسائل و مشکلات پیش رو را شناسایی و در جهت حل آن تلاش کنیم و زمینه فرستادن موتورسیکلت های بیشتری به ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

زنگ بو با اشاره به اینکه در پی تلاش همکارانش کیفیت موتورسیکلت های تولیدی در چین بالا رفته تصریح کرد: ما در پی جلب نظر مشتریان خود هستیم و به آنها احترام می گذاریم.

1

وی با تقدیر از تلاش های مسئولان کویر موتور گفت: این مجموعه از پرسنل ها خوب و مهندسان حرفه برخوردار است و تلاش خوبی را برای استفاده از تکنولوژی های جدید بکار برده است. 

 در ادامه بازدید از دفتر خدمات پس از فروش، دکتر مجید رضایی با اشاره به رتبه اول خدمات پس از فروش شرکت کویرموتور در هفت سال پیاپی و ایجاد ۱۴۰ تعمیرگاه  اذعان داشتند که کویرموتور توانسته است با ارائه خدمات مطلوب به مشتریان برای سال هشتم نیز به رتبه اول خدمات پس از فروش از سوی وزارت صمت دست یابد.

3

این گروه از میهمانان همچنین از نمایشگاه‌ها و تعمیرگاه‌ مرکزی این شرکت نیز بازدید کردند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اگه چند تا سرمایه گذار بیان کشور ما .همین شرکتهای انحصاری میرن استقبال و اجازه نمیدن موتور سیکلت ارزان و با کیفیت دست مردم برسن .مثل ایران خودرو و سایت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها