نماینده وزیر راه و شهرسازی:

پلمب ۳ هزار مشاور املاک متخلف/ ۸ میلیون خانوار ایرانی مستاجرند

نماینده وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز روند کاهش قیمت مسکن در کشور گفت: از ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری در راستای عملیات میدانی ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه، مسکن قیمت مسکن در تهران و دیگر استان‌ها کاهش یافت.

پلمب ۳ هزار مشاور املاک متخلف/ ۸ میلیون خانوار ایرانی مستاجرند

علیرضا مُهِلی در حاشیه بازدید از صنف مشاوران املاک بندرعباس اظهار کرد: طبق مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن و تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار مسکن کلید خورد و این کار ابتدا از شهر‌های جدید پردیس، پرند و هشتگرد آغاز شده است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی افزود: در یک ماه گذشته از ۳۲ هزار مشاور املاک کشور بازدید شد که از این شمار دو هزار و ۹۸۶ واحد صنفی متخلف پلمب و بیش از ۱۳۴ میلیارد و نهصد میلیون تومان جریمه شدند.

این مقام مسئول اشاره کرد: بیشترین تخلف‌ها شامل نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ‌نامه، گران فروشی و سوداگری در اخذ کمیسیون اجاره بها یا مبایعه نامه‌ها است.

مُهِلی اشاره کرد: سامانه ملی املاک و اِسکان راه‌اندازی شده است که صدور کد رهگیری در این سامانه برای تمام مستاجران رایگان شده است و با نام نویسی مستاجران در در قسمت اجاره نامه، سوداگران نمی‌توانند در سال‌های آینده دخل و تصرفی در اجاره بهای فرد داشته باشند.

وی با بیان اینکه هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد، گفت: تاکنون افزون بر ۶۴ هزار قرارداد اجاره در سامانه املاک ثبت شده که ۲۳ هزار و ۱۳۹ قرارداد نهایی و منعقد شده است.

مُهِلی گفت: مالکان هم با نام نویسی و ثبت ملک هایشان در سامانه ملی اسناد و املاک، مشمول مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند. با نام نویسی مستاجران در سامانه ملی اسناد و املاک در قسمت اجاره نامه، سوداگران نمی‌توانند در سال‌های آینده دخل و تصرفی در اجاره بهای فرد داشته باشند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تصریح کرد: سامانه «بنگاه امین» نیز طراحی شده تا مردم بنگاه‌های خوب را معرفی کنند و مورد تقدیر قرار گیرند و بدون شک با کسانی که گران فروشی و تخلف کنند، برخورد می‌کنیم.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    دوسوم این مشاوران املاک بازنشستگان نیروهای مسلح وفرهنگیان اموزش وپرورش هستند یک سوم باقی شغل چندین ساله وتخصصی مشاوراملاک هستند که بلاگردان ان دوسوم شده اند

  • Slam
    0

    یه نفر امام جمبه گفت ویروس بی عفتی از ویروس کرونا بدتر است منم در جوابش بگم ویروس فقر از هر ویروسی بدتر است این به اونا در

  • ترک
    0

    تولید و صنعت را نابود کردند اکثر مردم با دلالی یا پول حرام معاشرت میکنند یعنی دولت خودش مافیایی و مردمانش هم با دزدی معاشرت میکنند مقصر هم خود حکومت است

    نظرات شما -
    • ✌✊
      0

      خدا رو شکر دارن ب یه نتیجه ای میرسن

    • ناشناس
      0

      همه را چاپ کنید یک در میان چاپ نکنید

  • خدمتگزار
    0

    باید قدردان مسئولان باشیم که با هر شغل بدون جواز و بخصوص متخلف برخورد قاطع انجام می دهند. چون برخی از این افراد بدون جواز، پاینده به هیچ چیز نیستند و باعث خدشه دار شدن افراد با جواز می شوند.

  • سید
    0

    باید قدردان مسئولان باشیم که با هر شغل بدون جواز و بخصوص متخلف برخورد قاطع انجام می دهند. چون برخی از این افراد بدون جواز، پاینده به هیچ چیز نیستند و باعث خدشه دار شدن افراد با جواز می شوند.

  • متفاوت
    0

    عامل اصلی فلاکت مردم همین بنگاه های املاک هستند.خانه ای راکه موجر می‌خواهد به مستاجربدهد بنگاهیان توی گوشش میخوانندکه بیشتراز آن برایتان اجاره میدهیم فقط برای بدست آوردن پول بیشتر ومسلما صاحبخانه هم ازپول بیشتر بدش نمی آید. یعنی دراصل صاحبخانه است که فریب بنگاه رامی خورد وخدارافراموش می‌کند و بنگاه هم بعدا خودش را ازاین گناه وعواقب آن کنارمیکشدونتیجه آن می‌شودکه می‌بینید تورم پشت تورم.فقط بخاطراینکه کسی ازعقل خودمایه نمی‌گذارد وتنها پیرو جو وطمع می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها