اشتباهات رایج هنگام خرید قطعات یدکی خودرو چیست؟

خرید قطعات یدکی یا تعویض برای ماشین، موتور سیکلت و سایر خودروهای شما می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. نه تنها باید بدانید که چگونه خودرو و قطعات آن همه با هم قرار می گیرند، بلکه باید مطمئن شوید که قطعات یدکی که انتخاب می‌کنید بدون عیب هستند.

اشتباهات رایج هنگام خرید قطعات یدکی خودرو چیست؟

هنگامی که شما یک وسیله نقلیه دارید، ممکن است موقعیتی پیش بیاید که نیاز به خرید قطعات یدکی برای آن داشته باشید تا از عملکرد کامل و مناسب آن اطمینان حاصل کنید. در عین حال، اشتباهات زیادی نیز در این مسیر وجود دارد که باید به دنبال اجتناب از آنها باشید. با در نظر گرفتن این موضوع، پست وبلاگ زیر درباره اشتباهات رایجی است که می توانید از آنها چشم پوشی کنید.

اگر متوجه شدید که به قطعات خودرو نیاز دارید، اما نمی خواهید از خرید خود پشیمان شوید، ادامه مطلب را بخوانید. ما رایج ترین اشتباهات هنگام خرید قطعات یدکی و نحوه جلوگیری از آنها را توضیح می‌دهیم.

حتما در هنگام خرید لوازم یدکی خودروهایی نظیر لوازم یدکی خودروهای ژاپنی، چینی، کره ای، آلمانی، ایرانی و ... موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

1- سفارشات نادرست یا ناقص

گستره وسیعی از گزینه‌هایی که امروزه برای قطعات یدکی خودرو در اختیار دارید، خیره‌کننده است. قبل از بارگیری سبد خرید و چک کردن، حتماً جزئیات قطعه را بررسی کنید.

این جزئیات مشخصاتی را که باید هنگام بررسی قطعات یدکی بدانید، به شما نشان می دهد. به شما اطلاع می‌دهد که آیا قطعات با خودروی شما سازگار هستند یا خیر. برای اینکه بفهمید چند قطعه از هر قسمت باید در دست داشته باشید، به صورت آنلاین تحقیق کنید. این به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه در طولانی مدت کمک می‌کند.

 

2- خرید از فروشنده مشکوک

تامین کنندگان زیادی وجود دارد، به ویژه در حال حاضر با فروشندگان زیادی که در سایت‌های تجارت الکترونیک راه‌اندازی شده‌اند. قبل از تصمیم گیری در مورد خرید قطعات خود، بررسی کنید که از چه کسی خرید می‌کنید. همیشه بهترین کار این است که فروشنده معتبری را انتخاب کنید که پایگاه مشتری قوی داشته باشد و چه به صورت آنلاین و چه آفلاین تثبیت شده باشد.

 

بهترین راه برای بررسی این موضوع این است که ببینیم مشتریان گذشته در مورد فروشنده چه می‌گویند. نظرات مشتریان آنها را بخوانید تا ببینید فروشنده چقدر صادق و شایسته است.

 

3- خرید قطعات گران قیمت

ممکن است از این که بدانید قطعاتی که خریداری کرده‌اید را می‌توان با قیمت بسیار ارزان‌تری در فروشگاه دیگری و با همان کیفیت و مشخصات خریداری کرد، ناامید شوید. برخی از فروشندگان ممکن است با تعیین قیمت قطعات یدکی خود به مراتب بالاتر از آنچه فروشندگان دیگر ارائه می‌دهند، از مشتریان بی خبر سوء استفاده کنند.

ما به شدت توصیه می‌کنیم قبل از خرید خود، قیمت چندین فروشنده را بررسی کنید تا رقابتی‌ترین قیمت را پیدا کنید. اگر قیمت‌های سازنده اصلی یا توزیع‌کنندگان معتبر را بررسی می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که می‌توانید پیشنهادهای بهتری دریافت کنید، حتی پس از در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌ها.

 

4- خرید قطعات تقلبی

هنگام نگاه کردن به قطعات یدکی، همیشه مراقب محصولات تقلبی باشید. اینها احتمالاً توسط تولیدکنندگان غیرمجاز ساخته شده‌اند و احتمالاً مطابق با مشخصات نیستند و استفاده از آنها خطرناک است. همیشه باید بررسی کنید که آیا فروشنده‌ای که از آن خرید می کنید فروشنده یا تامین کننده مجاز قطعات مورد نظر شما است یا خیر. این به خوبی نشان می دهد که قطعاتی که ارائه می دهند، اورجینال و با کیفیت هستند.

 

5- بررسی نکردن سیاست های ضمانت یا بازگشت

اگر قطعات یدکی خود را از یک فروشنده مجاز خریداری می‌کنید، سیاست‌های ضمانت و بازگشت آنها را نیز بررسی کرده و مطالعه کنید. شما همچنین می توانید در مورد آنها پرس و جو کنید.

به طور خاص، سیاست‌های بازگشت از فروشنده‌ای به فروشنده دیگر متفاوت خواهد بود. توجه به این نکته مهم است، زیرا در صورت خطای خرید، می‌خواهید کالا را برگردانید و آن را با قسمت مناسب تعویض کنید. اگر در نهایت از یک فروشنده با سیاست «بدون بازگشت» خرید کنید، در نهایت پول بیشتری خرج خواهید کرد.

 

6- ندانستن آنچه نیاز دارند

اکثر مردم بدون اینکه هیچ ایده‌ای از آنچه نیاز دارند به خرید لوازم یدکی خودرو می‌روند. آنها فقط به نزدیکترین مغازه خود می‌روند و شروع به تماشای چیزهای مختلف در ویترین می‌کنند. این یک اشتباه بزرگ است، زیرا ممکن است شما را به سمت خرید چیزی که به آن نیاز ندارید سوق دهد یا آنچه را که واقعاً نیاز دارید را دریافت نکنید.

بنابراین قبل از اینکه برای خرید یک قطعه یدکی خودرو اقدام کنید، مطمئن شوید که دقیقاً به چه قطعه‌ای نیاز دارد و در کجای وسیله نقلیه شما قرار دارد تا فروشنده بتواند به شما کمک کند آن را سریع پیدا کنید.

 

7- انجام ندادن تحقیق

بسیاری از مردم فقط بدون انجام تحقیق مناسب در مورد قطعات یدکی مورد نیاز خود یا قیمت آنها به فروشگاه می‌روند. مهم است که قبل از بیرون رفتن کمی تحقیق را انجام دهید تا از پاره شدن آن جلوگیری کنید. در مورد قطعه مورد نیاز خود بیاموزید و خریدهای مقایسه‌ای را به صورت آنلاین و آفلاین انجام دهید تا بدانید که سایر خرده فروشان چه قیمتی را ارائه می‌دهند.

 

8- خرید هیجانی

صاحبان خودروهایی که دانش کمی دارند، اغلب با دیدن یک پیشنهاد ویژه در مورد قطعات یدکی خودرو، هیجان‌زده می‌شوند و در نهایت چیزی را خریداری می‌کنند که نیازی ندارند یا حتی قطعات اشتباهی را برای نوع خودرو خود خریداری می‌کنند.

 

9- بررسی نکردن گزینه های گارانتی

ممکن است موقعیتی پیش بیاید که قطعات آن طور که باید کار نکنند یا بعد از مدت کوتاهی خراب شوند. بنابراین، کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که گزینه‌های گارانتی را بررسی می‌کنید تا مطمئن شوید که قبل از در نظر گرفتن هرگونه ضرر و زیان، می‌دانید چه مدت آن را تضمین کرده‌اید. در نهایت، هر چه مدت زمان گارانتی طولانی‌تر باشد، احتمالاً بهتر خواهد بود.

مطمئناً می توان از تمام این اشتباهات رایج در هنگام خرید قطعات خودرو جلوگیری کرد، بنابراین مطمئن شوید که کاملاً به سرعت عمل کرده و آماده مقابله با آنها هستید.

 

10- تصمیم گیری دیرهنگام

اگر قصد خرید لوازم یدکی خودروی خود را دارید، بهتر است زودتر این تصمیم را بگیرید. بیشتر مردم منتظر آخرین لحظه می مانند و سپس گزینه های جایگزین را پیدا می کنند. اگر قطعات یدکی را از فروشگاه اینترنتی خریداری می کنید، به دلیل زمان تحویل بالا، ممکن است چند روز طول بکشد تا درب منزل تحویل بگیرید. بنابراین اگر قبلاً برنامه ریزی کرده اید که به گیربکس یا سیستم تعلیق یا هر قطعه دیگری نیاز دارید، بهتر است به محض اینکه متوجه شدید که گیربکس فعلی شما دیگر کار نمی کند، آن را زودتر سفارش دهید.

 

نتیجه

هنگامی که دانش لازم را دارید و فروشنده مناسبی را برای خرید انتخاب می‌کنید، به راحتی می‌توانید از این اشتباهات رایج هنگام خرید قطعات یدکی اجتناب کنید. بنابراین، ما اکیداً توصیه می‌کنیم تحقیقات کافی در مورد اینکه چه قطعاتی با نیازهای خودروی شما مطابقت دارد و چه تعداد قطعات یدکی در دسترس دارید، انجام دهید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها