پرداخت حقوق ماهانه ۷۶ میلیون تومانی در سال ۱۴۰۰ در یک شرکت دولتی

در سال ۱۴۰۰، میزان سرانه هزینه پرسنلیِ کارکنان شرکت ملی گاز ماهانه ۷۶ میلیون تومان بوده است. در واقع دولت در سال ۱۴۰۰ برای یک پرسنل شرکت ملی گاز به طور متوسط حدود یک میلیارد تومان (بطور دقیق‌تر ۹۱۲.۳ میلیون تومان) هزینه کرده است.

پرداخت حقوق ماهانه ۷۶ میلیون تومانی در سال ۱۴۰۰ در یک شرکت دولتی

در میان شرکت‌های دولتی، پرسنل شرکت ملی گاز بیشترین حقوق و مزایا را دریافت می‌کنند. این ادعا را آمارهای رسمی منتشرشده دست‌کم برای سال 1400 تأیید می‌کند.

بر اساس کتابی که وزارت اقتصاد در بهار امسال تحت عنوان «نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی» منتشر کرده، وضعیت سرانه هزینه پرسنلی شرکت‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفته و نام 10 شرکت که دارای بالاترین هزینه پرسنلی هستند، لیست شده است.

در میان شرکت‌های دولتی با بیشترین سرانه هزینه پرسنلی، شرکت ملی گاز در صدر قرار دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال 1400، میزان سرانه هزینه پرسنلی کارکنان شرکت ملی گاز ماهانه 76 میلیون تومان بوده است. در واقع دولت در سال 1400 برای یک پرسنل شرکت ملی گاز به طور متوسط حدود یک میلیارد تومان (معادل دقیق 912.3 میلیون تومان) هزینه کرده است. بدیهی است که این ارقام مربوط به تمام کارکنان نمی‌شود و شامل سرانه یعنی میانگین پرداختی برای هر فرد است.

«هزینه پرسنلی» عبارت است از مجموع حقوق و مزایا، رفاهیات، اضافه کار، عیدی و پاداش، حق بیمه و بازنشستگی سهم کارفرما که شرکت بابت نیروی انسانی شاغل در شرکت می‌پردازد.

بعد از شرکت ملی گاز، بیشترین حقوق و مزایا به کارمندان فرودگاه امام خمینی تعلق دارد. سرانه ماهانه هزینه پرسنلی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در سال 1400 معادل 52.5 میلیون تومان بوده است.

رتبه سوم نیز مربوط به شرکت توانیر است، میزان سرانه هزینه پرسنلی کارکنان شرکت توانیر در سال 1400، ماهانه حدود 44 میلیون تومان بوده است.

1697709_440

هزینه 17 همتی دولت برای بانک ملی

در میان 10 شرکت دولتی با بیشترین سرانه هزینه پرسنلی، نام سه بانک ملی، کشاورزی و توسعه صادرات نیز به چشم می‌خورد. میزان حقوق و مزایای این سه بانک در سال 1400 به طور ماهانه بین 33 تا 44 میلیون تومان بوده است.

نکته قابل توجه این است که در میان 10 شرکت مورد اشاره، تنها دو بانک ملی و بانک کشاورزی جزو شرکت‌های دولتی با بیشترین تعداد نیروی انسانی است. بر اساس آخرین اطلاعات در سال 1400، مجموع نیروی انسانی بانک ملی 28 هزار و 570 نفر و برای بانک کشاورزی معادل 14 هزار و 746 نفر بوده است.

بنابراین در سال 1400 دولت بابت هر پرسنل شرکت بانک ملی 526 میلیون تومان و بابت تمام پرسنل این شرکت حدود 15 همت هزینه کرده است. برای بانک کشاورزی نیز این میزان برای یک پرسنل به طور متوسط معادل 442 میلیون تومان و برای تمام کارکنان این شرکت حدود 6.5 همت بوده است.

منبع: اکوایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    8

    خوب که چی به خدامن کارمنداین سازمانهانیستم چرابه خیلی رانتها وفسادها و سواستفادهای دیگه نمیپردازین چرابه فوتبالیستها وهزارمورددیگه کارندارین حالایه کارمندبدبخت یه حقوق بخورنمیردارهگیرمیدین

  • ترک
    0

    دولت با عمد فساد اقتصادی به وجود می اورد تا مردم را بر علیه خود بدبین کند

  • لازانیا
    6

    چه زیبا
    نوش جونشون
    مملکتی که شاه نداره عاقبتش همینه دیگه

  • ناشناس
    2

    از جیب مردم رفته خب غصه شو نخور شما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بقیه پول هاچی

  • ناشناس
    0

    همسان‌سازی حقوق فرمودند جناب عمو ابراهیم

  • حسن فارابی
    0

    دیگه خسته شدیم از نابرابری و ناعدالتی وتبعیض

  • ناشناس
    0

    بد نیست از شرکت ارتباطات زیر ساخت هم پرس و جویی شود

  • ناشناس
    0

    لعنت بر اینها مملکت را باد فنا رفت خدا لعنت کند انها را که فریبمان دادند

  • رفیعی
    0

    حقوق معاونان شهرداری هم زیاد کم از این نیست

    نظرات شما -
    • 0147
      0

      معاون که میگی در همون سال 1400
      حدود 28 میگرفت
      نمیدونی الکی حرف نزن
      الان حدود 43 میگیرن

  • ناشناس
    0

    حقوق مدیران خیلی بالاست میانگینو اینهمه بالا میبره برادر من کارمند بانک ملیه با 25 سال سابقه حقوقش15 تومنه با لیسانس نرم افزار دانشگاه تهران!

  • ناشناس
    2

    کارمندان بانک ها جز اقشار کم در آمد هستند با توجه به سختی کاری که دارند، ادارات دولتی دیگری یک دهم بانک ها هم کار مفید انجام نمی دهند .فقط الکی گیر می دهند به بانک ها که حتی در دوران کرونا هم درحال خدمت به مردم بودند حتی جمعه ها که مردگان هم آزاد هستند ولی باز کارمندان بانک باید برن سرکار.وجدان هم چیز خوبی هست،اگه مرد هستید همه فیش های حقوقی خود را منتشر کنند،تمام سه قوه ونیروهای نظامی،تادروغگوبان روسیاه شوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انشالله

  • ناشناس
    0

    جای تاسف و ناامیدی دارد برای دولتی که لقب دولت محرومان را دارد ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان را به جای اینکه اعتبار آن را افزایش دهد و ماهانه پرداخت نماید آن را حذف می‌کند، بند ب تبصره 12بودجه 1402 که مجلس دولت را مکلف کرده است کمک معیشتی برای معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد اختصاص دهد را حذف می‌کند،افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را که مجلس آن را 40 درصد افزایش داده است باگذشت 5ماه از این مستمری خیلی ناچیز فقط 20 درصد از آن واریز شده است، جای سوال دارد چطوری وبا چه دلیل آقای وزیر رفاه می گوید فقر مطلق در حال ریشه کن شدن هست لابد آقای وزیر منظورشان قشر بازنشستگان و فرهنگیان کارمندان هستند که ماهی 20الی57 درصد حقوق شان افزایش می یابد، نه معلولان شدید و خیلی شدیدفاقددرامد بخصوص معلولین متأهل که با ماهی 1میلیون 680 هزار تومان آن هم برای یک خانواده 4نفره که سرپرست آن معلولیت شدید دارد و فاقددرامد است، به بهانه های مختلف حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی وبازنشتگان فرهنگیان و کارمندان را بالا می برند اما نوبت معلولان که می رسد یا اعتبار آن حذف می‌شود یا چنان مبلغ ناچیزی برای آنها در نظر می گیرند که فقط باید گفت این تحقیر کردن این قشر نیازمند و فراموش شده است، قانون خدمات کشوری، تبصره 12بودجه هر سال، اصلاحیه هيئت وزيران، و چند دلایل مختلف که حقوق اینها را افزایش می دهند پس کی نوبت معلولان می شود، لطفا عین این سؤال را از مسئولان مربوطه بخصوص آقای رئیس جمهور بپرسید آیا معلولان اجرای قانون حمایت از معلولان بخصوص اجرای کامل ماده27 و ماده 7 را به گور می برند؟ بلاتکلیفی چیز خوبی نیست

  • حسین
    0

    کارمندان سازمان ملی استاندارد چی بگن پس بعد از ۳۳ سال با فوق لیسانس مهندسی دانشگاه تهران با ۱۲ ملیون بازنشسته شد

  • واقعیت
    0

    ۷۶ میلیون تومان معادل ۱۵۰۰ دلار روزی ۵۰دلار واقعا حقوق نجومی برای مدیران ایرانی ،طرف باید احمق باشد اگر مدرک تحصیلی معتبر بالا و هوش دارد ایران بماند و با این حقوق مدیریت کند و مجبور به ریا و دروغ و ریش و يقه بستن ونماز دروغگی خواندن باشد

  • نیما
    0

    مجموع حقوق سال 1400 بنده هم تو سازمان امور مالیاتی که بودجه کل مملکت رو تامین میکنه 52 میلیون تومان بوده در طول یک سال - یعنی از حقوق یک ماه شرکت گاز هم 20 میلیون تومن کمتر. بنازم بر عدالت کشوری که ادعای سردمداری اسلام ناب محمدی رو در جهان داره با مسئولینی که دم از عدالت علوی میزنن. حضرت علی از کمرتون بزنه که فقط باعث بدنامی اسلام شدین.

  • پرویز
    0

    من خودم کارمند شرکت گاز هستم و نمی دانم این آمار دروغ را از کجا می آورید و این رامی دانم این حسادت شماها باعث شده که همیشه گرسنه باشید شما بیاید کل حقوق من برای خودتان اما مخارج ماهانه یک زندگی عادی را برای ما فراهم کنید وقتی من اینجا گوشت کیلویی ۴۳۰ می گیرم که قیمت آن بالاتر از هرجای جهان است و در عوض درآمد من حتی کم تراز یک کارگر درهمان کشورهاست حالا شما بگویید ما حقوق زیاد بگیریم به جای این حرفهای دنبال این باشید که سطح رفاه را درکشور بالا ببرید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها