راهنمای خرید بلیت اربعین

بلیط اتوبوس تهران – مهران حداکثر ۶۸۰ هزار تومان است. زائری که برای پیاده‌روی اربعین با تاکسی از پایتخت به سمت مرز می‌رود باید حداقل یک میلیون و ۶۰۰ پرداخت کند.

راهنمای خرید بلیت اربعین

فروش بلیط اتوبوس اربعین رسما آغاز شده است. البته فعلا فقط زائرانی که از تهران قصد عزیمت به مرز مهران را دارند، می‌توانند برای خرید بلیط اتوبوس اربعین اقدام کنند و بعد از تعیین‌تکلیف حجم تقاضا در پرتردد‌ترین مسیر زمینی اربعین، فروش بلیط اتوبوس اربعین در بقیه مسیر‌ها استارت می‌خورد. از طرفی بلیط هواپیما اربعین قرار است امروز و فردا یعنی تقریبا یک هفته زودتر از چیزی که قبلا اعلام شده بود دردسترس زائران قرار بگیرد و طبق پیش‌بینی‌های مسئولان راه‌آهن امسال احتمالا حدود ۶۰۰ هزارنفر از مبدا تهران و مشهد با قطار خودشان را برای پیاده‌روی اربعین به خرمشهر، کرمانشاه و اهواز می‌رسانند.

قیمت بلیط هواپیما اربعین

قیمت بلیط هواپیما اربعین در مسیر تهران – نجف امسال هشت میلیون تومان است. البته این قیمت مصوب بلیط رفت‌وبرگشت تهران – نجف است که هنوز بلیط‌فروشی آن آغاز نشده، اما از همین الان امکان خرید بلیط اربعین تهران – نجف به‌شکل چارتری وجود دارد و قیمتش برای سفر یکطرفه از ابتدای شهریور حداقل هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. بلیط‌های این پرواز را برای روز یکم شهریور یکی از شرکت‌های چارترکننده از ایران‌ایرتور خریده و همان روز امکان خرید بلیط هواپیما تهران – نجف از هواپیمایی فلای‌دبی با قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد. تقویم هواپیمایی‌های داخلی و خارجی نشان می‌دهد با نزدیک شدن به روز ۱۵ شهریور که مصادف با اربعین حسینی است، قیمت بلیط هواپیما اربعین هم در پروازی‌های چارتری بالا می‌رود.

بلیط هواپیما اربعین امسال به‌جز تهران، از مبدا مشهد هم قابل خریداری است. مثلا روز اول شهریور امسال هواپیمایی ایرعرب که یک هواپیمایی ارزانقیمت در خاورمیانه است، پروازی از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد فرودگاه نجف دارد و از هر مسافر ۱۵ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان می‌گیرد. همان روز مسافرانی که از مشهد قصد عزیمت به نجف را دارند، می‌توانند بلیط هواپیما اربعین را از فلای‌دبی با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بخرند. طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور فروش بلیط هواپیما اربعین از روز ۲۶ مرداد یعنی یک هفته زودتر از چیزی که قبلا اعلام شده بود، شروع می‌شود و تا بیستمین روز شهریور ادامه خواهد داشت.

بلیط قطار اربعین

قیمت بلیط قطار اربعین قرار است با سایر ماه‌های سال تفاوتی نداشته باشد. این را مسئولان راه‌آهن در نشست خبری سفر‌های اربعین که هفته قبل برگزار شد، اعلام کردند و زائرانی که تصمیم گرفتند خودشان را با قطار به پیاده‌روی اربعین برسانند، می‌توانند مثل سال‌های گذشته در مسیر تهران – کرمانشاه، تهران – اهواز، تهران – خرمشهر و مشهد – کرمانشاه برای خرید بلیط قطار اربعین اقدام کنند.

قیمت بلیط قطار تهران – اهواز برای قطار‌هایی که کوپه‌های شش‌نفره دارند، ۲۳۳ هزار تومان است و این هزینه برای قطار‌هایی با کوپه‌های چهارنفره حداقل ۳۲۵ هزار تومان و حداکثر ۳۵۲ هزار تومان خواهد بود.

قیمت بلیط قطار تهران – خرمشهر در قطار‌هایی با کوپه‌های چهارنفره ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و خرید بلیط قطار پنج‌ستاره تهران – خرمشهر از شرکت فدک ۷۹۲ هزار تومان آب می‌خورد.

قیمت بلیط قطار تهران – کرمانشاه هم فعلا ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان است و خرید بلیط قطار مشهد – کرمانشاه به‌عنوان یکی دیگر از مسیر‌های پرتردد ریلی در ایام اربعین، بابت قطار‌های شش‌تخته، ۳۵۵ هزار تومان و بابت قطار‌های چهار تخته شرکت رجا ۵۲۹ هزار تومان خرج بر‌می‌دارد. طبق پیش‌بینی‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امسال امکان نقل‌وانتقال بیش از ۶۰۰ هزار مسافر با قطار به‌شهر‌های خرمشهر، اهواز و کرمانشاه وجود دارد. البته طبق اعلام مسئولان راه‌آهن در ایام اربعین با وجود بازگشت خالی قطار‌ها در یک طرف، هیچگونه افزایش قیمتی نسبت به ایام عادی تابستان صورت نخواهد گرفت.

قیمت بلیط اتوبوس اربعین

فروش بلیط اتوبوس اربعین ۱۴۰۲ آغاز شده است. البته درحال حاضر فقط مسافرانی که از مبدا تهران قصد عزیمت به مهران در استان ایلام را دارند، می‌توانند برای خرید بلیط اتوبوس اربعین دست به‌کار شوند و بعد از مشخص شدن حجم تقاضا در این مسیر که پرترددترین مسیر زمینی در ایام اربعین محسوب می‌شود، فروش قطعی بلیط اتوبوس از همه مبدا‌ءها به مقصد‌هایی مثل مرز خسروی، شملچه، چذابه، تمرچین و باشماق انجام می‌شود.

قیمت بلیط اتوبوس اربعین امسال طبق حرف‌هایی که مدیرکل حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری کشور می‌گوید بین ۴۵۰ تا ۶۸۰ هزار تومان است و این تفاوت قیمت براساس ظرفیت و تجهیزات اتوبوس اعمال می‌شود و این هزینه در اتوبوس‌هایی که با تمام ظرفیت (۴۴ نفر) به سمت مرز عراق می‌روند کمتر است. البته بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد قیمت بلیط اتوبوس تهران – مهران درحال حاضر برای اغلب اتوبوس‌ها حداقل ۶۵۰ هزار تومان است و شرکت‌های مسافربری بدون توجه به ظرفیت و تجهیزات اتوبوس‌هایشان از هر مسافر بابت بلیط اتوبوس تهران – مهران دست‌کم ۶۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور هم نرخ کرایه تاکسی از مبدا تهران به مرز عراق را برای سواری‌های خارجی دو میلیون تومان و برای سواری‌های داخلی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    آفرین بر ملت مقاوم و سرسخت ایران
    اگر این اربعین باشکوه برگزار شود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی بیش از نود درصد مردم ایران حل خواهد شد و داروهای کمیاب به وفور یافت می شود و همه به دنبال این هستند.

  • ناشناس
    0

    این همه سال می گزره حتی هنوز نتونستید بلیط قطار مشهد رو براحتی در اختیار مردم قرار بدید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها