خرید اینترنتی دفتر، پلنر و سررسید: مزایا و معایب

دفتر در میان سایر لوازم تحریر به عنوان یکی از پرمتقاضی‌ترین نوشت‌افزارها معرفی شده و همه افراد در مواقع مختلفی به آن نیاز پیدا می‌کنند.

خرید اینترنتی دفتر، پلنر و سررسید: مزایا و معایب

شاید تصور کنید که خرید دفتر، سر رسید یا پلنر یک خرید راحت و آسان است و نیاز به دانستن نکات خاصی ندارد. در حالی که اینگونه نیست و خرید دفتر هم مانند سایر نوشت افزارها دارای نکات مهمی است و برای اینکه بتوانید یک خرید خوب داشته باشید باید تمام جوانب آن را بررسی کنید.

دفتری که خوب نباشد قطعا کارایی درستی برای شما نخواهد داشت و زود خراب می‌شود، به همین دلیل بهتر است نه تنها ظاهر دفتر را بلکه کیفیت کاغذ، نوع صحافی و غیره را هم تحت بررسی قرار دهید. 

اما خرید اینترنتی دفتر چگونه است؟

امروزه به دلیل گسترش کسب و کارهای آنلاین، اینترنت به یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین تجهیزات در جهان تبدیل شده است.

اینترنت به بهبود کسب و کارها و پیشرفت آن‌ها در سطح جهانی کمک بسیاری می‌کند، به عنوان مثال شاید بیشتر مردم ترجیح دهند نوشت افزارها و سایر لوازم تحریر خود را به صورت اینترنتی و آنلاین سفارش دهند.

قطعا این روش در مقایسه با روش حضوری مزایا و معایب متفاوتی دارد، اما مزایای آن بیش از معایب خرید آنلاین(اینترنتی) است و همین امر موجب گسترش آن شده است. 

مزایای خرید اینترنتی دفتر، پلنر و سررسید

برخی مردم بر این باورند که باید محصول را از نزدیک ببینند و لمس کنند تا به واقع بودن و کیفیت آن پی ببرند در حالی که خرید اینترنتی اینگونه نیست و باید بر اساس آنچه مشاهده می‌کنید و محتویاتی که داخل سایت وجود دارد، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با مزایای خرید دفتر، سر رسید و پلنر آشنا کنیم تا آگاه شوید که امروزه خرید آنلاین بهتر از خرید حضوری است. 

بهترین قیمت

 در زمان خرید حضوری شما مجبور هستید از دو یا سه مغازه قیمت دفتر یا محصول مورد نظر خود را بپرسید و در نهایت خرید خود را انجام دهید، اما در زمان خرید آنلاین شما می‌توانید به راحتی و بدون دردسر مقایسه قیمت‌ها را بین فروشگاه‌های مختلف انجام دهید و در نهایت بهترین قیمت را پیدا کنید.

در زمان خرید اینترنتی شاید شما بتوانید از محصول 20 فروشگاه دیدن کنید که این مسئله در زمان خرید حضوری غیرممکن خواهد بود. 

تنوع بالا

 تنوع محصولات قطعا در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار بیشتر از فروشگاه‌هایی است که به صورت حضوری از آن‌ها خرید می‌کنید، فروشگاه‌های اینترنتی تنوع بیشتری در نوع محصول، طرح و رنگ آن دارند و در انتخاب هیچ یک از آن‌ها با محدودیت روبه‌رو نمی‌شوید.  

به راحتی می‌توانید هدایای خود را ارسال کنید

اگر قصد دارید دفتر، سر رسید یا پلنر به کسی هدیه دهید به راحتی می‌توانید بعد از خرید اینترنتی و پرداخت هزینه آن در قسمت آدرس، نشانی فرد مورد را وارد کنید تا مستقیم این هدیه برای او ارسال شود. 

خرید اینترنتی دفتر، پلنر و سررسید

هزینه‌های کمتر

با خرید اینترنتی یا آنلاین از هزینه‌های جانبی شما کاسته خواهد شد. به عنوان مثال شما اگر می‌خواستید برای خرید دفتر به بازار مراجعه کنید باید هزینه مترو، تاکسی، میان وعده یا وعده غذایی و غیره را بپردازید. در حالی که با خرید اینترنتی دفتر به راحتی روی صندلی و زیر باد کولر بنشینید و محصول مورد نظر خود را در کمال آرامش و بدون هیچ استرسی سفارش دهید. 

مقایسه قیمت‌ها

 با خرید اینترنتی می‌توانید قیمت خرید دفتر را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید و یک خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی مقایسه قیمت‌ها است که در خرید حضوری انجام این کار کمی سخت خواهد بود. 

راحتی

بی‌دغدغه، استرس، خستگی و بدون قرار گرفتن در شلوغی و ترافیک شهر می‌توانید خرید دفتر یا سایر نوشت افزارهای خود را انجام دهید. در حالی که با دوست خود صحبت می‌کنید یا غذا می‌خورید می‌توانید محصولات خود را سفارش دهید. 

ترافیکی وجود نخواهد داشت

 ترافیک خیابان‌های شهر بعد از یک روز پرمشغله و شلوغ بسیار آزار دهنده است، یکی از مزایای خرید آنلاین خلاص شدن از ترافیک و شلوغی شهر است. به راحتی می‌توانید با تلفن همراه و با مراجعه به وب‌سایت مورد نظر، کالا و محصول خود را سفارش دهید. دیگر نیازی نیست برای خرید یک دفتر یا یک سر رسید ساعت‌ها در ترافیک باشید، فقط کافیست خرید خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در اسرع وقت درب منزل آن را تحویل بگیرید. 

خرید کالاهای قدیمی با قیمتی کمتر

 برخی از وب‌سایت‌ها محصولات و مدل‌های قدیمی خود را با تخفیف ویژه به فروش گذاشته‌اند، این تخفیفات باعث گردیده تا افراد بتوانند مدل‌های قدیمی و مدل‌هایی که تعداد محدودی از آن‌ها باقی مانده است را با قیمت مناسب خریداری کنند. 

 

خریدی با اجبار کم

 در زمان خرید حضوری برخی فروشندگان اصرار می‌کنند که این دفتر بسیار بهتر از سایر مدل‌ها است در حالی که نظر مشتری این نیست. اگر به صورت آنلاین و اینترنتی خرید خود را انجام دهید هیچ اجباری وجود نخواهد داشت و با نظر و تصمیم خود یکی از بهترین و مناسب‌ترین دفاتر را انتخاب می‌کنید. 

دریافت اطلاعات کامل محصول

محتوای وب‌سایت‌ها طوری طراحی و نوشته شده‌اند که تمام اطلاعات درباره محصول با ذکر جزئیات را به شما نشان می‌دهند. اطلاعات آن‌ها به قدری کامل است که یک فرد در زمان خرید حضوری نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند. 

خرید اینترنتی دفتر، پلنر و سررسید

معایب خرید اینترنتی دفتر، پلنر و سررسید

خرید اینترنتی دفتر، پلنر و سررسید علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، دارای معایب محدودی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

عدم امکان بررسی دفتر از نزدیک

بیشتر افراد دوست دارند در زمان خرید دفتر آن را لمس کنند، کیفیت صفحات و صحافی آن را از نزدیک ببینند. اما خرید اینترنتی این امکان را مهیا نمی‌کند و باید از روی عکس‌های موجود در سایت محصول را انتخاب و ثبت کنید. 

امکان کلاهبرداری

بهتر است برای خرید به هر وب‌سایتی مراجعه نکنید، سعی کنید درباره وب‌سایت مورد نظر و میزان رضایت مشتریان آن به اطلاعات کاملی برسید تا به دام شیادان و کلاهبردارن نیفتید. برخی سایت‌ها محصولات را نمایش می‌دهند و درگاه پرداخت اینترنتی هم دارند اما هیچ محصولی برای مشتریان ارسال نمی‌شود. 

سرعت پایین اینترنت

پایین بودن سرعت اینترنت باعث گردیده است تا دسترسی به برخی از سایت‌ها سخت و غیرممکن باشد. گاهی اوقات در زمان ثبت سفارش و پرداخت هزینه با مشکل مواجه می‌شوید یا پرداخت شما با موفقیت انجام گردیده است. اما در سایت ثبت نگردیده است و ده‌ها مشکل دیگر که به دلیل کاهش سرعت اینترنت رخ می‌دهد. 

عدم ارسال به موقع دفتر و سایر نوشت افزارها

برخی از فروشگاه‌ها محصول مورد نظر را تا 48 ساعت بعد از ثبت سفارش ارسال می‌کنند. البته این مدت زمان برای سایر شهرها به 72 ساعت می‌رسد. بهترین زمان برای ارسال محصول و کسب رضایت مشتریان یک تا سه روز کاری بعد از ثبت سفارش است. اما بازه زمانی در برخی از فروشگاه‌ها به 20 روز تا یک ماه می‌رسد و این موضوع موجب عدم رضایت مشتریان خواهد شد.

بهترین دفتر، پلنر و سررسید

فروشگاه اردیبهشت در میان سایر فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات نوشت افزار و لوازم تحریر عرضه می‌کنند. توانسته با کیفیت بالای محصولات، ارسال به موقع و تنوع بالا رضایت مشتریان را کسب کند. کسب رضایت مشتریان همواره هدف اصلی این فروشگاه بوده و تمامی امور خود را در راستای آن انجام می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها