مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ/ قیمت انواع گوشی سامسونگ

در این مطلب به بررس مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ و قیمت تعدادی از انواع این گوشی پرداخته می شود.

مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ/ قیمت انواع گوشی سامسونگ

این روزها در بازار گوشی، محصولات سامسونگ و به خصوص گلکسی A۲۳ غوغای زیادی برپا کرده و مشتریان زیادی به دنبال آن هستند؛ به همین خاطر اطلاع از مزایا و معایبی که دارد (پیش از خرید)؛ خالی از لطف نخواهد بود! پس همراه ما باشید تا به بررسی آن بپردازیم.

کمپانی سامسونگ سال‌های فراوانی است که در بازار موبایل‌های هوشمند، به عنوان یک غول تولید کننده، در حال فعالیت است. این برند موفق سالانه نه تنها پرچمداران بی نظیری را وارد بازار می‌کند، بلکه در تولید مدل‌های اقتصادی و میان رده‌ها نیز سابقه‌ای طولانی دارد. افرادی که در نظر ندارند جهت خرید موبایل هوشمند هزینه‌های گزافی را صرف کنند، باید به سراغ  گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی سامسونگ بروند.

در سال های اخیر یکی از مدل‌های اقتصادی از خانواده A کمپانی سامسونگ، یعنی مدل A۲۳  توانست فروش بسیار مناسبی را به ثبت برساند. در این مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ بپردازیم. پس تا انتها همراهمان باشید.

مزایا گلکسی A۱۳ سامسونگ

نمایشگر با کیفیت

اگر بخواهیم جدولی برای مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ تهیه کنیم، کیفیت نمایشگر در صدر مزایای این جدول قرار می‌گیرد. در این گوشی هوشمند متوسط رده، از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی PLS LCD استفاده شده است. با این که در نسل قبلی از یک نوع پنل Super Amoled بهره برده شده بود، اما ویژگی‌های صفحه نمایش نسل جدید در مجموع باکیفیت‌تر است. این نمایشگر قادر است تصاویر را با تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل به نمایش در بیاورد.

افزایش کیفیت به Full HD+ در کنار ابعاد نسبتاً بزرگ این پنل سبب می‌گردد تا انجام بازی و تماشای فیلم و تصویر با آن لذت بخش باشد. از سوی دیگر نمایشگر گلکسی A۲۳ سامسونگ از دو گسترهٔ رنگی sRGB و DCI P۳ پشتیبانی می‌کند. با این که هنگام دقت رنگ‌های هر دو گستره خطاهایی دیده می‌شود، اما کنتراست و دقت رنگی در مجموع به نسبت نسل قبلی پیشرفت داشته است.

رفرش ریت بالا

در ادامه بررسی مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ باید اشاره کنیم؛ نمایشگر این موبایل اقتصادی، میزان رفرش ریت ۹۰ هرتزی را دارا است. در حالی که اغلب میان رده‌ها و مدل‌های اقتصادی با رفرش ریت ۶۰ هرتز به بازار عرضه می‌شوند، نمایشگر گلکسی A۲۳ با نرخ نوسازی فراتری به میدان رقابت پا گذاشته است.

رفرش ریت مطلوب این موبایل منجر می‌شود تا تصاویر روان و پویا باشند، از سوی دیگر این گوشی دارای قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی بوده، به بیان ساده‌تر در بعضی از فعالیت‌ها میزان آن ۹۰ هرتز است و در مواردی که احتیاج نباشد به ۶۰ هرتز نیز کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش یابد.

 گوریلاگلس ۵

در مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی، اغلب از شیشهٔ محافظ برای نمایشگر استفاده نمی‌شود، علت این موضوع اول آن است که در چنین مدل‌هایی عموماً از نمایشگرهای گران‌قیمت‌تر استفاده نشده و دوم این که جهت کاهش هزینه‌های ساخت، حذف شیشهٔ محافظ صفحه یکی از اولویت‌ها است. از آن جایی که در سامسونگ A۲۳ از یک نمایشگر مناسب استفاده شده، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این گوشی، حفاظت از این نمایشگر با گوریلاگلس ۵ است.

در نظر داشته باشید که این محافظ محصول شرکت کورنینگ، مقاومتی ۴ برابر بیشتر از سایر رقبا دارد. در نسل‌های قبلی این گوریلاگلس هیچ فکری به منظور محافظت از گوشی در مقابل سقوط از ارتفاع نشده بود در حالی که نسل پنجم قادر است در ۸۰ درصد مواقع، از صفحه نمایشگر در سقوط از ارتفاع حدود ۱.۶ متری، محافظت نماید.

فضای کافی برای ذخیره اطلاعات

در بررسی مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ باید اشاره کنیم که این موبایل در نسخه‌های مختلفی با رم (RAM) و حافظهٔ داخلی متفاوتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این نسخه‌ها عبارت‌اند از: رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی، رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی. فضای ذخیره اطلاعات در این نسخه‌ها کافی و متنوع است؛ ولی امکان استفاده از کارت حافظه Micro SD نیز در این مدل از سامسونگ وجود دارد.

در ادامه مقاله مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ باید در نظر داشته باشید که یکی از امکانات جذاب این مدل، ارائه شدن با جدید ترین نسخه اندروید و رابط کاربری است. سامسونگ A۲۳ با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI ۴.  وارد بازار شده، بنابراین ویژگی های جدید و جذاب اندروید اپدیت و پوسته ی به روز، برای استفاده مخاطبین بسیار جذاب خواهد بود.

این در حالی است که در مدل های ارزان قبلی، از پوسته ی Core استفاده میگردید. در این موبایل امکان گرفتن آپدیت نرم افزاری تا ۳ سال فراهم شده است. این موضوع باعث می شود تا کاربران، پس از چند سال استفاده نیز از گوشی خود دلزده نشوند. البته در نظر داشته باشید که ویژگی های بعضی از قسمت های دیگر نیز بر امکان استفاده از امکانات جدید نرم افزاری اثربخش است. به عنوان مثال نمایشگر LCD امکان استفاده از قابلیت Always on را ندارد و سخت افزار ضعیف نیز منجر به هنگی در برخی از فعالیت ها می شود.

دوربین (لرزش گیر اپتیکال)

هنگامی که مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ را بررسی می‌کنیم، باید توجه داشته باشید که بحث درباره یک گوشی ارزان قیمت و اقتصادی است و چنین مدلی نباید با مدل‌های بالارده مقایسه شود. در این جا هم وقتی که دوربین را در لیست مزایای گوشی A۲۳ سامسونگ می‌نویسیم، منظور عملکرد بدون نقص آن نیست؛ بلکه در واقع می‌توان گفت فیلم‌ها و عکس‌های ثبت شده توسط این مدل، نسبت به قیمت موبایل قابل‌قبول‌اند.

دوربین چهارگانهٔ سامسونگ  A۲۳ دارای یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید، یک لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه، یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص عمق میدان است. در قسمت دوربین سلفی این گوشی نیز از یک لنز ۸ مگاپیکسلی واید بهره برده‌اند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی A۲۳ سامسونگ جزئیات و کنتراست را در حد معمول ارائه می‌نماید.

کیفیت تصاویر در روز قابل قبول است و در شب نیز با استفاده از حالت Night mode نویزها بسیار کمتر می‌شوند. مجموعهٔ این دوربین‌ها می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰، ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند؛ علاوه بر این موارد، مهم‌ترین مشخصه دوربین، دارا بودن امکان لرزش گیر اپتیکال است که باعث می‌شود تا خروجی فیلم‌ها و عکس‌ها وضوح بهتری داشته باشد.

جک ۳.۵ میلی متری هدفون

در هنگام بررسی مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ و مقایسه آن با مدل‌های دیگر، متوجه می‌شویم که این روزها خبری از جک ۳.۶ میلی متری هدفون نیست. این موضوع منجر می‌شود تا کاربران در به‌کارگیری هدفون محدود باشند و امکان استفاده از هدفون‌های قدیمی هم  وجود نداشته باشد، ولی خوشبختانه در گلکسی A۲۳ سامسونگ این درگاه هدفون حفظ گردیده و احتمالاً بیشتر کاربران از این موضوع خوشحال می‌شوند.

 باتری گلکسی A۲۳ سامسونگ

برای تأمین انرژی گوشی A۲۳ از باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. این باتری حجیم شارژدهی خیلی مناسبی دارد. در صورتی که در دستهٔ کاربران پر مصرف قرار دارید، این باتری حدوداً یک روز شما را همراهی می‌نماید؛ اما اگر از گوشی هوشمند A۲۳ خود یک استفاده معمول روزانه می‌کنید؛ زمان نگهداری شارژ بیشتر از یک روز هم خواهد بود. در واقع می‌توان مطرح کرد باتری و میزان شارژدهی یکی از مهم‌ترین مزایای این مدل ارزان قیمت است.

تست‌های مقاومت صورت گرفته بر روی باتری این گوشی نشان می‌دهند که در طول یک مکالمه پیوسته دوام باتری تقریباً ۳۷ ساعت، در وب‌گردی و استفاده از اینترنت تقریباً ۱۸ ساعت و در تماشای مداوم فیلم تقریباً ۱۶ ساعت خواهد بود که در مقایسه مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ با مدل‌هایی با رده‌های بالاتر هم نتیجهٔ بسیار مطلوبی است.

طراحی زیبا و مدرن

هنگامی که A۲۳ را برای نخستین بار می‌بینیم، حس دیدن یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت را نخواهیم داشت، زبان طراحی این موبایل با اغلب مدل‌های جدید خانواده A شباهت دارد. پنل پشتی گوشی  A۲۳ به نسل گذشته یعنی A۲۲ شباهتی ندارد؛ بدین صورت که لنزهای دوربین اصلی نسل قبلی در یک ماژول مربعی چیده شده بودند، ولی در مدل جدید این لنزها به صورت خطی در یک ماژول مستطیلی زیر هم چیده شده‌اند.

استفاده از ماژول مستطیل شکل ظاهر گوشی را به مدل‌های بالا رده شبیه می‌کند؛ علاوه بر این‌ها، این ماژول بیرون زدگی استانداردی دارد که منجر به لق زدن گوشی بر روی سطوح نمی‌شود. در بررسی مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ متوجه می‌شویم ابعاد آن، ۱۶۴.۵ در ۷۶.۹ در ۸۰۴ میلی متر و وزن آن نیز ۱۹۵ گرم است که نشان می‌دهند A۲۳ نسبت به نسل قبلی، دارای سایز بزرگ‌تر و قدری سنگین‌تر شده است؛ اما در مجموع در دستهٔ گوشی‌های بزرگ اما سبک و خوش دست قرار می‌گیرد.

معایب گوشی A۲۳ سامسونگ

در ادامه مقاله درمورد مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ، در این قسمت قصد داریم معایب گوشی A۲۳ سامسونگ را بررسی کرده تا اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم و به سؤالات شما درباره ارزش خرید این موبایل پاسخ دهیم.

روشنایی نمایشگر

هنگام بررسی مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ متوجه می‌شویم که حداکثر روشنایی نمایشگر این موبایل در حالت خودکار حدوداً ۴۰۰ نیت است که نشان می‌دهد کاربران زیر نور طبیعی روز، دید مناسبی نسبت به نمایشگر نخواهند داشت. حداقل نور صفحه نمایش نیز آن قدر کم نیست که برای کاربران در هنگام استفاده از گوشی در تاریکی آرامش بصری ایجاد نماید. در واقع میزان روشنایی این پنل نسبت به سایر رقبا چندان رضایت بخش نیست و علت آن هم استفاده از نمایشگر LCD به جای اولد است.

صفحه نمایش گران قیمت

شما می‌دانید که آسیب‌پذیرترین قطعهٔ گوشی موبایل ال سی دی است که ممکن است بر اثر پرت شدن از ارتفاع، نفوذ آب، ضربه خوردن یا مواردی این چنین آسیب جدی ببیند. از قضا گران‌ترین قطعهٔ موبایل‌های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش آن است؛ لذا در صورتی که قیمت صفحه نمایش گوشی گلکسی A۲۳ را ندانید، ممکن است بعدها در هنگام تعویض آن با دیدن قیمت آن دچار شوک شوید و حتی شاید از خیر تعمیر گوشی خود بگذرید.

ایرادات سخت افزاری

مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ نشان می‌دهد که در سامسونگ گلکسی A۲۳ از یک نوع تراشهٔ اسنپ دراگون ۶۸۰ به همراه فرایند ساخت ۶ نانو متری استفاده شده است. یک پردازندهٔ مرکزی هشت هسته‌ای همراه با یک پردازندهٔ گرافیکی Adreno ۶۱۰ نیز پکیج سخت افزاری A۲۳ سامسونگ را تکمیل می‌کند.

در حالت کلی این مجموعه جهت پردازش بازی‌هایی با نرم‌افزارهای بسیار سنگین و گرافیک بالا ساخته نشده و برای استفاده معمول روزانه، مثل وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌شود؛ بنابراین در طول انجام بازی‌های سنگین باید انتظار هنگی را داشت. در واقع در کنار هم قرار گرفتن نرم افزار به روز و یک تراشه معمولی، با تداخلاتی همراه است. از سوی دیگر سخت افزار فوق دارای قابلیت استفاده از اینترنت ۵G  نیست و فقط از خدمات شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند.

شارژر گلکسی A۲۳ سامسونگ

هنگام بررسی مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ متوجه شدیم که در این گوشی از یک باتری با ظرفیت بالا استفاده شده در حالی که برای شارژ کردن آن، یک شارژر ۱۵ واتی درون جعبه موبایل قرار گرفته است. این در حالی است که گلکسی  A۲۳ می‌تواند از شارژ شدن به وسیله یک شارژر ۲۵ واتی هم پشتیبانی کند. باید در نظر داشته باشید که مدت زمان تجدید قوای باتری به وسیله شارژر ۱۵ واتی به طور میانگین یک ساعت و چهل دقیقه خواهد بود که مدت زمانی طولانی محسوب می‌شود.

کیفیت ساخت

زمانی که مزایا و معایب گلکسی A۲۳ سامسونگ را بررسی می‌کنیم، ظاهر آن تا حد زیادی رضایت بخش است؛ اما هنگامی که این گوشی را دست خود می‌گیریم، موضوع کمی فرق دارد. در این مدل اقتصادی و ارزان قیمت هم مانند سامسونگ گلکسی A۲۲ دارای بدنه پلاستیکی است؛ در واقع پنل پشتی پلاستیکی بوده و یک فریم پلاستیکی هم آن را در برمی‌گیرد. ولی متریال به کار رفته در ساخت این محصول کاملاً بی کیفیت هستند.

بی کیفیت بودن این متریال، تنها ایراد ساخت نیست، بلکه فریم و بدنه این دستگاه نیز به صورت یکپارچه طراحی نشده و دارای ساختاری جدا از هم است. از طرف دیگر هم در نظر داشته باشید که بسیاری از رقبای این گوشی با بدنه‌های پلاستیکی مات ساخته می‌شوند، اما گلکسی A۲۳ با ظاهری براق پا به بازار گذاشت. براق بودن بدنه آن باعث می‌گردد که  اثر انگشت و چربی به وضوح بر روی بدنه باقی بماند.

این مورد در موبایل‌هایی دارای بدنه تیره رنگ بیشتر دیده می‌شود؛ ولی رنگ‌های روشن  سامسونگ A۲۳ کثیفی و اثر لکه کمتری را نشان می‌دهند. معایب دیگری که در ظاهر و کیفیت ساخت بدنه این گوشی به چشم می‌آید پهن‌تر بودن قسمت حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبت به موبایل سامسونگ گلکسی A۲۲ است.

در بازار موبایل امروز قیمت گوشی گلکسی A۲۳ سامسونگ مدل  Galaxy A۲۳ SM-A۲۳۵ دو سیم کارت  با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت مبلغ ۸,۴۹۹,۰۰۰ تومان است این درحالیست که قیمت گوشی Galaxy A۲۴ ۴G دو سیم کارت با ظرفیت۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت مبلغ ۷,۷۴۹,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گوشی سامسونگ
مدل ظرفیت دوربین / مگاپیکسل قیمت / تومان
 Galaxy A۲۳ SM-A۲۳۵ دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۵۰
۸,۴۹۹,۰۰۰
 Galaxy A۳۴ ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۴۸
۱۰,۶۶۰,۰۰۰
 Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲
۱۸,۸۷۰,۰۰۰
 Galaxy A۷۳ ۵G SM-A۷۳۶B/DS دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸
۱۷,۵۳۰,۰۰۰
Galaxy A۲۴ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۵۰
۷,۷۴۹,۰۰۰
 Galaxy Z Fold۴ دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰
۷۵,۳۰۰,۰۰۰
 Galaxy Z Flip۴ تک سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲
۴۴,۸۳۰,۰۰۰
 
منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها