علت تلف شدن ۸۵۰۰ قطعه مرغ در گناباد چه بود؟

در پی انتشار خبری مبنی بر تلف شدن ۸۵۰۰ قطعه در گناباد به علت برق، رئیس اداره برق گناباد این موضوع را تکذیب کرد.

علت تلف شدن ۸۵۰۰ قطعه مرغ در گناباد چه بود؟

طی ساعات گذشته خبری در فضای مجازی درباره تلف شدن تعداد زیادی مرغ در یکی از مرغداری‌های سطح شهرستان گناباد به دلیل قطع برق سراسری دست به دست شده است که خبرنگار تسنیم علت این موضوع را با رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد، رئیس اداره برق گناباد و صاحب این مرغداری جویا شد.

بیشتر بخوانید: تلف شدن ۸۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطعی برق

روح الله علی حسینی صاحب این مرغداری با رد قطع برق در منطقه در شبی که ‌مرغ‌ها تلف شد، در توضیح علت این حادثه گفت: ‌متاسفانه ساعت 2 نیمه شب به دلیل نقص فنی سیستم هوا‌کش، دستگاه‌ها خاموش شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از قطعات دستگاه هواکش مشکل پیدا کرده و سبب خاموشی دستگاه می‌شود، افزود: ‌به دلیل نبود تهویه و گرما، تعداد 8500 قطعه مرغ که آماده ارائه به بازار بود‌، تلف شد‌ند.

صاحب این مرغداری در پایان درباره میزان خسارتی که در پی تلف شدن 8500 قطعه مرغ به مجموعه‌اش وارد شد، تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.‌

علت تلف شدن مرغ‌ها گرمازدگی بود

محمدرضا متقی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: گزارشی به شبکه دامپزشکی رسید با عنوان تلف شدن 8500 مرغ گوشتی در یکی از مرغداری‌های سطح شهرستان گناباد که با توجه به اهمیت موضوع کارشناسان این اداره به محل مرغداری اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این مرغداری 17000 قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که متاسفانه از این تعداد 8500 مرغ 40 روزه به دلیل گرمازدگی تلف شده بودند.

نقص فنی داخلی علت قطع مرغداری بود

مهدی رستمی پور رئیس اداره برق گناباد با تکذیب قطع برق در نیمه شب و تلف شده 8500 قطعه مرغ در یکی از واحد‌های مرغداری این شهرستان در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تلفات مرغ‌ها به دلیل نقص فنی داخلی ‌بوده و در زمان و محدوده مورد نظر هیچ گونه خاموشی شبکه سراسری برق با برنامه و بی‌برنامه نداشته‌ایم.

‌وی خاطرنشان کرد: همچنین درمجاورت این مرغداری حدود 10 واحد مرغداری دیگر فعالیت دارند و هیچ مشکلی از لحاظ برق نداشته‌اند.

رئیس اداره برق شهرستان گناباد تصریح کرد: در سال جاری شبکه اصلی تامین برق شهر کاخک و روستاهای براکوه  (منطقه اشاره شده) حدود 30  کیلومتر جهت افزایش پایداری شبکه برق  بازسازی شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    انتظار تایید داشتن نشانه حماقت بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها