از تشکیل وزارت بازرگانی تا رویای کوچک‌سازی دولت!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تشکیل وزارت بازرگانی قطعی است، کلیات آن در مجلس تصویب شده و تنها جزئیاتی ریز باقی مانده که توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است.

از تشکیل وزارت بازرگانی تا رویای کوچک‌سازی دولت!

غلامرضا مرحبا اظهار داشت: باتوجه به شکل‌گیری این ایده که در ایران دولت به شدت بزرگ است، در مجلس تصمیم بر این گرفته‌شد که دولت حجم بدنه خود را سالیانه ۲۰ درصد کاهش دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: وزارت صنایع و معادن و بازرگانی ادغام شدند تا جلوی واردات گرفته شود و اجناس تولید شده هم توسط بازرگانی صادر و فروخته شوند؛ با این هدف که وزارتخانه های بازرگانی و صنعت در مقابل یکدیگر قرار نگیرند.

وی گفت: شخصاً به این نتیجه رسیدم که در ایران باید بازرگانی را احیا کنیم تا صنعت بتواند نظر بخش بازرگانی را از نظر بهبود واقعی کیفیت جلب کند .

مرحبا ادامه داد: این توجیه که بخواهیم بازرگانی را در اختیار صنعت بگذاریم منطقی نیست. صنعت ما در ایران باید بداند اگر نتواند قیمت رقابتی را به دست بیاورد، توانایی فروش محصولات در داخل کشور را نخواهدداشت. وزارت بازرگانی برای دفاع از حق مصرف کننده و برای حمایت از تولیدکننده تشکیل خواهدشد تا بهبود در فرایند تولیدی کشور صورت پذیرد.

منبع: تیترتجارت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دولت بدون وزارت بازرگانی ، دولت نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها