پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 تیر 1402/ کدام سیگنال، طلا را کاهشی کرد؟

حرکت معکوس قیمت طلا و سکه برخلاف پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی متاثر از رویدادهای داخلی رخ داد. سکه امروز در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله‌ شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 تیر 1402/ کدام سیگنال، طلا را کاهشی کرد؟

قیمت طلا و سکه امروز را به دنبال دلار، معاملات را در روند صعودی آغاز کرد. اما در میانه روز متاثر از بازگشت دلار به مسیر نزولی، روند کاهشی را در پیش گرفت.

1234

نوسان در بازارهای مالی با سیگنال زاهدان

امروز بازار طلا و سکه با نوسانات قیمت دلار همراه شد. سکه در کانال ۲۸ میلیون تومانی عقب‌نشینی کرد و هر مثقال طلا کاهش ۱۴۰ هزار تومانی داشت.

هفته گذشته کارشناسان اقتصادی بازارهای مالی را در انتظار نشست شورای امنیت سازمان ملل توصیف کردند. این در حالی بود که امروز اثر این نشست کاملا در بازارهای مالی خنثی بود. فعالان اقتصادی بر این باورند که تا سمت و سوی مذاکرات برجام به روشنی مشخص نشود، قیمت در بازارهای مالی روند مشخصی نخواهد گرفت.

خرید شیرین از بازار سکه در کدام منطقه قیمتی؟

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به عقب‌نشینی قیمت سکه در کانال ۲۸ میلیون تومانی گفت: «اگر سکه طرح جدید را به عنوان یک متر برای ریتم حرکتی بازار طلا و سکه در نظر بگیریم. منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، منطقه مهمی برای تصمیم‌گیری در این بازار است.»

وی افزود: «فعلا سکه نتوانسته بالای منطقه مذکور تثبیت شود. اگر سکه پایین‌تر از این محدوده تثبیت شود می‌توانیم به عنوان منطقه شیرین خرید از آن یاد کنیم.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات قیمت انس جهانی طلا خاطرنشان کرد: «منطقه ۱۹۱۰ دلاری محدوده مهمی برای انس جهانی است. این در حالی است که امکان برگشت به دو منطقه ۱۹۶۵ و ۱۹۸۸ کماکان برای انس وجود دارد.»

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسین
    0

    خیال دلالان و واسطه گران راحت باشد ملت از نظر اقتصادی ضعیف شده اند بازار گرمی جواب نمی دهد .سر همدیگر را کلاه بگذارید.

  • ناشناس
    0

    کدام کاهش قیمت،، ارزان کنید تا جوانان توان خریدن داشته باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها