اخبار فاش‌شده از پتروشیمی ها چه تاثیری بر بازار بورس خواهدگذاشت؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: اخبار حول نرخ پتروشیمی‌ها و انتشار اسامی افرادی که از این رانت اطلاعاتی خبر داشتند، می‌تواند خبر خوبی برای بازار باشد؛ اما عملا سهامداران هیچ نفعی از این مسئله نمی‌برند و فقط این رانت اطلاعاتی می‌تواند افشا شود.

اخبار فاش‌شده از پتروشیمی ها چه تاثیری بر بازار بورس خواهدگذاشت؟

علی عصاری اظهار داشت:دلار امروز مقداری روند افزایشی داشته و نوسانات نرخ دلار به یک جایگاه ثابت رسیده که این یک محرک، برای بازار است. 

وی ادامه داد: اگر اخبار سیاسی و خاصی منتشر نشود، نرخ دلار می‌تواند ثباتی در چند هفته آینده داشته باشد، ولی باتوجه به نرخ تورم و نهادینه بودن موضوع تورم در جامعه، نرخ دلار افزایشی خواهدبود.

این کارشناس اقتصادی افزود: ثبات نرخ دلار می‌تواند محرک بازار باشد و آن را رو به سمت جلو حرکت دهد. این نوسانات نمی‌تواند برای بازار تاثیر گذار باشد.

عصاری بیان کرد: بازار آتی یک بازار دوطرفه است که عمق بازار را زیاد می‌کند و افراد می‌توانند از بازار سود ببرند، اما این بازار مثل بازار آپشن می‌تواند درحال تغییر و سواستفاده‌ باشد، مثل این که در چند هفته‌ی گذشته، دسترسی صندوق‌های ثابت به آپشن ها قطع شد.

بیشتر بخوانید: اسناد جدید از مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ها/ ماجرا از چه قرار بوده است؟

او گفت: بازار آتی در ابتدای کار نمی‌تواند تاثیر‌ زیادی در بازار داشته باشد، اما حداقل افرادی که فقط به واسطه‌ رشد بورس سود می‌گیرند، می‌توانند به واسطه‌ ریزش هم سود بگیرند و این یک نکته مثبت برای یک بازار دوطرفه است./تیترتجارت

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    ملت پوستشون کلفت که با دست خودشون دارن جیب دولت پر رو پر میکنن.توی کشوری که اقتصاد نداره تورمش سر به آسمون کشیده بورس چه مفهومی داره

  • ناشناس
    0

    یعنی هر دولتی از دولت قبل توی هر زمینه ای بد گفت خودش همونو بدتر و شدیدتر اجرا کرد مثل رانت و افزایش دلار و تورم

  • AnqaGroup
    0

    داستان تکراری و فراموشی و مجددا تکرار

  • ایرانی
    0

    وقتی در پاییز سال گذشته دولت بخشی ازسهام خودرا درپتروشیمی الاتر از نرخ کارشناسی فروخت وبه به وچه چه میزد خریدار می‌دانست که به چه گنجی دست یافته. دلیل آن امتیازات آن بود.
    1_وابستگی تمام کارخانه های پایین دستی، ساختمان، وکشاورزی وصنعت خرد به انها
    2_وابستگی دولت با ارز صادراتی آنها یا همان نیمایی
    3_ آزادی در نرخ گزاری محصول خود فارغ از محدودیت حتی به بهانه افزایش نرخ دلار که هیچ تاثیری درهزینه تولید آنها نداشت
    4_تعهد آبکی در اولویت تهیه مواد اولیه موردنیاز کارخانجات داخلی وارائه در بورس
    5_تعهد آبکی در توزیع مواد درداخل
    6_ابزار مظلوم نمایی درتوجیه افزایش نرخ خود با این بهانه که سهامداران آن ازمان تامین اجتماعیند لذا درپشت این نقاب هرچه خواستند بدست می اورند
    7_ بهره برداری از نفت وگاز وانرژی یارانه ای درتولید
    حاصل این انحصارطلبیها، آزادیها، امتیازات و رانتها منجر به این شد که آنها نرخ وتوزیع مواد خودرا به کارخانجات تحمیل کنند. وقتی افزایش نرخ خودرا براساس دلار بالا بردند یک تورم حبابی در محصولات بازار وخدمات ایجاد شد که اصلا قابل توجیه نبود لذا چون این تورم حبابی بعد از مدتی باعث بالا رفتن هزینه تولید می‌شود اینبار نیز به بهانه افزایش هزینه تولید نرخ خودرا بالا بردند. یعنی هم از آخور خوردند هم از توبره. وچون برگشت ارز نیمایی وتوزیع مواد دست خودشان است به راحتی با مخمصه قرار دادن دولت دلار ونرخ خودرا بالا بردند.
    4_

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها