با تعطیلی شنبه ها روزهای کاری چقدر می شود؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون اجتماعی این است که ۵ روز هفته کاری بوده و ساعت کاری کارمندان نیز روزی ۸ ساعت است اما اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد هنوز جای بحث دارد.

با تعطیلی شنبه ها روزهای کاری چقدر می شود؟

سید کریم حسینی با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها، بیان کرد: دولت در لایحه ای که به مجلس ارائه داده است به دنبال کاهش ساعت کاری است و در لایحه ای که ارائه کرده ۴۴ ساعت در هفته را به ۴۲/۵ ساعت تقلیل داده است. ما نیز در مجلس با توجه به اینکه ۵ روز هفته کاری است به این نتیجه رسیدیم که اگر بنا باشد بیش از ۸ ساعت در روز کارمندان سر کار حضور داشته باشد طاقت فرسا بوده و بهره‌وری لازم هم ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل ما ساعت کاری کارمندان در طول ۵ روز کاری را ۴۰ ساعت تعیین کردیم. بدین ترتیب ساعت ورود و خروج کارمندان به ادارات منطقی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون اجتماعی این است که ۵ روز هفته کاری بوده و ساعت کاری آن نیز روزی ۸ ساعت است. تعطیلی بین پنجشنبه و شنبه است. دولت در خصوص اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد، نظری نداده است. هنوز اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز باید تعطیل باشد جای بحث دارد. کمیسیون اجتماعی به تعطیلی شنبه رای داده اما ممکن است در صحن مجلس این تعطیلی به پنجشنبه تغییر کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    اسکل کردین؟ وقتی بانک بازه تعطیلی معنایی نداره که همه مجبورن برن سره کار!!!

  • متفاوت
    6

    هیچ فرقی نمی‌کند اما برای رقصاندن ملت مسلما فرق می‌کند. به هرحال تعطیلی شنبه یعنی نفوذ وتاثیرفرهنگ اسرائیلی.یعنی یک کاسه کلیمی زیرنیم کاسه مسلمونیشون باید باشه.

  • ناشناس
    0

    شنبه ها بهتره . تا ارتباطمون با دنیا بیشتر باشه . همه کشورهای مسلمان شنبه ها تعطیلن و ربطی هم به تعطیلی شنبه اسرائیلی ها نداره .

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      عزیز دل برادر.تعطیلات رسمی در اروپا شنبه ها و یکشنبه ها است.شنبه ها روز عبادت یهودیان و یکشنبه ها مسیحیان است.
      بهتر است که در ایران روز دوشنبه را نیز به خاطر عرق خورها تعطیل کنند. جمعه ها برای مسلمانان ،شنبه ها یهودیان، یکشنبه ها مسیحیان است و اگر حقوق بشر را بخواهیم رعایت کنیم میبایست یک روز نیز برای آتئیست ها و عرق خورها تعطیل کنیم.

  • حسین
    0

    اگر معیار کارکرد، با جهان است شنبه باید تعلیل شود ،اگر مدل ایرانی معیار باشد هر کاری دوست دارید بکنید .

  • بینام
    0

    شنبه بهتره نه واسه اینکه با جهان ارتباط داشته باشیم نه چون اصن ارتباط نداریم ما یه جهان دیگه ایم واسه این میگم چون ایرانیا همه برنامه هاشونو از پنجشنبه میچینن شنبه ها هم دیگه واسشون خر نیست :))))))

  • ناشناس
    0

    تو تاریخ مانده گار میشه !!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    شنبه بهتره

  • جانباز درمانده
    0

    واس ما فرقی نداره نه کار هست نه پول داریم نه خانه و ...اما لااقل یه کار باکلاس بکنید یکشنبه را تعطیل کنید تا با بین الملل و بین العمل جور شید

  • ناشناس
    0

    الان بر فرض ما جمعه و شنبه را تعطیل کنیم با توجه به عادت مردم از روز چهارشنبه بوق سفر زده میشه تو ظهر یکشنبه -فرض دوم روز شنبه و یکشنبه را تعطیل کنیم باز مردم براساس عادت از روز چهارشنبه بار سفر را بسته و نهایتش آخرین ساعت روز یکشنبه و بیشترینش هم روز دو شنبه تا ظهر خودشان را به محل کار میرسانن .....خود دانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها