تغییر ذائقه موجرها بخاطر تورم است

امسال موجرها بیشتر اجاره ماهانه می خواهند تا پول نقد

تغییری که در بازار اجاره مسکن در آستانه تابستان ۱۴۰۲ مشاهده می‌شود مربوط به تغییر ذائقه موجرها در فرمول دریافت اجاره‌بهاست.

امسال موجرها بیشتر اجاره ماهانه می خواهند تا پول نقد

در شرایطی که سال گذشته تمایل به رهن کامل و همچنین دریافت وزن بیشتری از پول پیش دربرابر اجاره ماهانه در میان تعداد قابل‌توجهی از موجرها افزایش یافته بود، اما فعالان بازار اجاره مسکن می‌گویند امسال این وضعیت تغییر کرده است.

یعنی ارقامی که به عنوان مابه‌التفاوت اجاره‌بهای امسال با سال قبل بر اساس خواست موجرها توافق می‌شود، مربوط به افزایش اجاره‌بهای ماهانه است. موجرها امسال تمایلی به دریافت پول پیش بیشتر ندارند و ترجیح می‌دهند وزن بیشتر اجاره‌بها را در قالب اجاره‌بهای ماهانه طلب کنند.

سال گذشته از آنجا که برخی موجرها پیش‌بینی می‌کردند بازارهای مالی و موازی مسکن (ارز، سهام و...) بازارهایی جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد، به دریافت پول پیش تمایل بیشتری نشان می‌دادند. از سوی دیگر به دلیل افزایش وزن خریدهای سرمایه‌ای، برای تامین بخشی از بهای آپارتمان، عرضه فایل با شرایط رهن کامل به بازار افزایش یافته بود. اما در شرایطی که هم‌اکنون نه تنها چشم‌اندازی از بابت رشد قابل‌توجه قیمت‌ها در سایر بازارهای سرمایه‌گذاری وجود ندارد بلکه خریدار سرمایه‌ای نیز در بازار مسکن حضور ندارد، عمده تمایل موجرها به دریافت وزن بیشتر اجاره‌بهای ماهانه است.

یک انگیزه دیگر موجرها از تمایل به دریافت وزن بیشتری از اجاره‌بهای ماهانه، پوشش بخشی از تورم هزینه‌های خانوار در نتیجه افزایش قیمت کالاها و خدمات مصرفی است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    امسال پوست مستاجر کنده میشود با این قیمتها نه نظارتی نه پاسخگویی نه احساس مسئولیتی و نه دغدغه ای در این مسئولین دیده نمیشود . تمام صحبت و حرف و فکر مسیولین بالا تا پایین کشور و مجلس و قوه قضاییه شده حجاب . البته همه میگن چون در بقیه موارد هیچ برنامه و هدفی و در نتیجه جوابی ندارد به مردم بدهند چسبیده اند به حجاب که ذهن ها را منحرف کنند .افغانستان اب را بر روی سیستان چند ماهه بسته اقایون درگیر حجاب هستند .مستاجر باید به حشیه نشینی برود دولت دنبال حجاب است دارو های معمولی نایاب شده دولت دنبال حجاب است . مجلس انقلابی شاسی بلند بگیر این همه مشکلات کشور را میبیند دنبال تصویب حجاب است .کل کشور تعظیل و در پی حجاب .برای اصلاح این کشور فقط معجزه لازم است

  • ناشناس
    0

    صاحبخانه ما که انتظار دارد خرج زندگی خودش و فرزندانش و هزینه عروسی و بله برون و جهیزیه دخترش و ... را من پرداخت کنم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اجباری درکارنیست میتونی پول پیشتو بگیری وهرجاکه راحت ترهستی زندگی کنی البته یه عده ای ازمستاجران هم دایره امور خیریه روبا خونه اشتباه میگیرن

  • اصلاح ناپذیران
    0

    مردم ما از مجلسی انتظار اصلاح قانون و رویه ها و امور کشور را دارند که مشغول مجازات و تنبیه و محدود کردن یک نماینده از خودشان به جرم افشا کردن رانت خواری در دریافت خودرو شاسی بلند دیگر نمایندگان بوده . و رئیس این مجلس و هیات رئیسه ان بارها در تریبون مجلس و جاهای دیگر این افشاگری را دروغ خواندند در صورتی که از ابتدا میدانستند واقعیت دارد و حالا هم که این رانت اثبات شده بدنبال مجازات نماینده افشاگر هستند . این اگر فساد تا مغز استخوان نیست شما اسمی روش بگذارید .

    نظرات شما -
    • 0

      همین نماینده مجلس روزی روزگاری استانداراذربایجان شرقی بوده ودرزمان پست استانداریش چه اتفاقات ورسواییهایی که اتفاق افتاد و انکارکرد از هردستی بدی ازهمون دست بگیری

  • جانباز درمانده
    0

    کمر به کشتن مستاجر بسته اند آنچه این نامردمان با روح انسان میکنند هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا لعنت خدا بر ظالمان

  • 0

    صاحب خونه ما آدمهای درستی هستند و با وجدان هستند اما لعنت خدا بر صاحب خونه ای که وجدان نداره و حریصانه خون مستاجر را میمکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها