عربستان سعودی و چین 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند

عربستان سعودی و چین در حال تحکیم بیشتر روابط خود هستند.

عربستان سعودی و چین 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند

لزکو نوشت: عربستان سعودی و چین در حال تحکیم  بیشتر روابط خود هستند. روز یکشنبه دو کشور در چارچوب دهمین کنفرانس اقتصادی اعراب و چین که از روز یکشنبه به مدت دو روز در ریاض برگزار می شود، حدود 10 میلیارد دلار قرارداد سرمایه گذاری را اعلام کردند.

 به گفته وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی، این کنفرانس تجاری بیش از 3500   نماینده شرکت های چینی و عربی را گرد هم آورد. این وزارتخانه یادآوری کرد: «روز نخست با امضای قراردادهای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری مشخص شد» که بین شرکت های چینی و نهادهای سعودی، خصوصی یا دولتی منعقد شد.

پادشاهی سعودی تصریح کرد که این قراردادها  شامل زمینه های مختلفی  از فناوری های جدید گرفته تا کشاورزی، از جمله انرژی های تجدیدپذیر، املاک و مستغلات، مواد معدنی و حتی گردشگری است.

 به گفته ناظران، این توافق ها بیشتر نشان دهنده تحکیم روابط تجاری و دیپلماتیک بین چین و خاورمیانه است که به طور سنتی تحت نفوذ امریکاست. این پکن بود که بر نزدیکی اخیر بین دو رقیب بزرگ منطقه، ایران و عربستان سعودی نظارت داشت.

استقبال  پادشاهی ثروتمند نفتی از شی جین پینگ  در ماه دسامبر انتقاد امریکا، شرکای سنتی‌اش را برانگیخت. وزیر انرژی عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در این باره، گفت که او انتقادها را نادیده می گیرد و گفت که تاجران «هرجا که فرصت ها پیش بیاید» حضور دارند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    عربستان فهمیده بایدن هیچ پوخی نیست که رفته با چین قرارداد تبادل اقتصادی بسته از اون طرف هم یک هییت عربستانی رفته انگلیس داره با اروپایی ها هم قرارداد امضا میکنه تجارت یعنی همین با دنیا خوب باش دنیا باهات خوبه ما الان چهل ساله کهکشوری نمونده مرگ حوالش نکنیم

  • ناشناس
    0

    عربستان بیابان بوده شده بهشت و افراد دنیا آرزشون هست بروند بهشت مثل دقیم ایران قبل از خر شدن ما . حالا ایران بهشت بوده شده جهنم همه از نر و ماده قصاب و مهندس و دکتر و کفش دوز و ماهی گیر فکر فرار از جهنم هستند . ولی موشک به اسراییل می رسد . دشمن کیست ،دشمن فرضی . همچنان در خریت 43 پیش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها