گران ترین و ارزان ترین میوه ها کیلویی چند؟

توت‌فرنگی به‌عنوان گران‌ترین میوه در تره‌بار کیلویی حداکثر ۱۳۸ هزار تومان فروخته می‌شود. آن طرف هندوانه ارزان‌ترین گزینه است و قیمتش حداقل پنج هزار و ۵۷۰ تومان اعلام شده‌است.

گران ترین و ارزان ترین میوه ها کیلویی چند؟

قیمت زردآلو به‌عنوان یکی از میوه‌های نوبرانه فعلی در تره‌بار حداکثر کیلویی ۱۱۵ هزار تومان است. فروشنده‌ها مجاز هستند زردآلو ممتاز را با چنین قیمتی در تره‌بار به مردم بفروشند، اما از آن گران‌تر توت‌فرنگی است که فعلا نمونه ممتاز آن کیلویی ۱۳۸ هزار تومان فروخته می‌شود. آن طرف ماجرا مثل یکی، دو هفته قبلی هندوانه را باید ارزان‌ترین میوه در تره‌بار بدانیم که قیمتش برای مردم بین کیلویی پنج هزار و ۷۵۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان است و اینطوری خرید یک هندوانه معمولی با وزن هفت کیلو می‌تواند نزدیک ۱۰۵ هزار تومان هزینه داشته باشد.

۱- گران‌ترین میوه‌ها؛ توت‌فرنگی و زردآلو

قیمت توت‌فرنگی ممتاز براساس نرخ کشف‌شده عمده‌فروشی میادین میوه‌وتره‌بار در اولین هفته خرداد امسال کیلویی ۱۲۰ هزارتومان خواهد بود. البته موقع فروش ۱۵ درصد به این قیمت اضافه می‌شود و نهایتا توت‌فرنگی ممتاز را به مردم کیلویی ۱۳۸ هزار تومان می‌فروشند. البته اینجا منظورمان از توت‌فرنگی ممتاز، توت‌فرنگی کرج است وگرنه توت‌فرنگی ممتاز گرگان را در تره‌بار کیلویی ۱۱۵ هزار تومان و توت‌فرنگی ممتاز سنندج را نهایتا کیلویی ۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم می‌فروشند. حالا اگر به‌جای تره‌بار سراغ میوه‌فروشی‌ها برویم، طبیعتا قیمت‌ها بالاتر می‌رود و مثلا همان توت‌فرنگی ممتاز کرج را ممکن است تا کیلویی ۱۶۰ یا ۱۷۰ هزار تومان بفروشند. بعد از توت‌فرنگی فعلا باید زردآلو را که یکجور میوه نوبرانه به‌حساب می‌آید، دومین میوه گرانقیمت بازار بدانیم. فروشنده‌ها در میادین تره‌بار زردآلو ممتاز را کیلویی ۱۰۰ هزار تومان می‌خرند و با احتساب سود ۱۵ درصدی برای خودشان، آن را با قیمت ۱۱۵ هزار تومان می‌فروشند. این را هم باید اضافه کنیم که طبق نرخ‌های اعلام شده در تره‌بار، کف قیمت زردآلو برای مردم کیلویی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

۲- ارزان‌ترین میوه‌ها؛ از هندوانه تا خیار

قیمت هندوانه برای فروشنده‌ها در تره‌بار بین کیلویی پنج تا هشت هزار تومان است. آن‌ها نمونه‌های ممتاز را کیلویی ۱۳ هزار تومان می‌خرند و آنوقت با اضافه شدن سود ۱۵ درصدی، قیمت هندوانه برای مردم عادی نهایتا کیلویی ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان محاسبه می‌شود. اینطوری خرید یک هندوانه معمولی با وزن تقریبی هفت کیلو، می‌تواند نزدیک ۱۰۵ هزار تومان تمام شود. بعد از هندوانه الان ملون و خیار در تره‌بار قیمت کمتری دارند. هر کیلو ملون ممتاز به مردم کیلویی ۱۷ هزار و ۲۵۰ تومان فروخته می‌شود و در فهرست ارزان‌ترین میوه‌های فعلی، رتبه سوم به خیار کوچک اصفهان تعلق دارد. این یکی را بین کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان به مردم می‌فروشند و قیمت نمونه ممتاز خیار کوچک اصفهان کیلویی ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

۳- بازار نوبرانه‌ها؛ توت سیاه کیلویی ۶۹ هزار تومان

زردآلو، توت و هلو جزو میوه‌های نوبرانه فعلی هستند و به‌همین خاطر قیمتشان بالاست. طوری که زردآلو ممتاز با قیمت کیلویی ۱۱۵ هزار تومان بعد از توت‌فرنگی فعلا دومین میوه گرانقیمت بازار است و توت سفید و توت سیاه ممتاز را به‌ترتیب ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۶۹ هزار تومان می‌فروشند. البته ممکن است در تره‌بار توت سیاه و سفید را با قیمت کمتری پیدا کنید. چون طبق نرخ‌نامه جدید بازار میوه‌وتره‌بار کف قیمت توت سفید برای مردم ۴۶ هزار تومان و کف قیمت توت سیاه ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان است. از طرفی فروشنده‌های حاضر در تره‌بار در اولین هفته خرداد امسال هلو را بین کیلویی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان خریداری کردند و بابت هلو ممتاز کیلویی ۷۰ هزار تومان پیاده شدند. حالا همان هلو را کیلویی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند و بابت هر کیلو هلو ممتاز ۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

۴- بازار صیفی‌ها؛ فلفل دلمه رنگی کیلویی ۵۷.۵ هزار

فلفل دلمه رنگی در تره‌بار نهایتا کیلویی ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و بین سبزی‌ها و صیفی‌ها قیمت بیشتری دارد. بعد از آن باید از سیر خشک اسم ببریم که فروشنده‌های تره‌بار مجاز هستند نمونه ممتاز آن را تا کیلویی ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان بفروشند. نخود سبز ممتاز هم با قیمت کیلویی ۴۶ هزار تومان بین گران‌ترین سبزی‌ها و صیفی‌ها رتبه سوم را دراختیار دارد. آن طرف در اولین هفته خرداد امسال باید پیاز سفید را ارزان‌ترین گزینه در بین سبزی‌ها و صیفی‌ها بدانیم که قیمتش نهایتا کیلویی ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان است و کف قیمت آن به ۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. پیاز زرد با کف قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و سقف قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای نمونه‌های ممتاز و گوجه‌فرنگی بوته‌رس با کف قیمت هشت هزار و ۵۰ تومان و سقف قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان جزو ارزان‌ترین صیفی‌های این موقع سال به‌حساب می‌آیند.

۵- مقاومت موز و گوجه‌سبز

قیمت موز نسبت به هفته‌های قبل تفاوت محسوسی ندارد و هنوز وعده ارزان شدن آن عملی نشده است. مثلا قیمت موز اکوادور در تره‌بار برای مردم بین کیلویی ۷۴ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۸۳ هزار و ۹۵۰ تومان است، موز هندی بین کیلویی ۶۳ هزار و ۲۵۰ تومان تا ۷۴ هزار و ۷۵۰ تومان فروخته می‌شوند و هفته پایانی اردیبهشت هم با همین قیمت‌ها در بازار حضور داشتند. اتحادیه بارفروشان تهران اواسط فروردین با اشاره به توقف واردات موز در آن برهه، گفته بودند در هفته‌های آتی نرخ این میوه کاهش پیدا می‌کند که فعلا این وعده محقق نشده است. از طرفی گوجه‌سبز هم تقریبا به آخر خط رسیده، اما قیمتش نسبت به هفته قبل هیچ فرقی ندارد و مردم برای خرید گوجه‌سبز در اولین هفته خرداد ممکن است تا کیلویی ۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان دست به جیب شوند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • 🍒🍒🍒
    0

    گیلاس🍒🍒🍒
    من گیلاس میخوام🍒🍒🍒
    گیلاس گرونه🍒🍒🍒

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      امروز پرسیدم گفت کیلیویی 340 هزار تومن البته گیلاس درشت و سیاه بود

  • ناشناس
    0

    میوه ها هم ولایی شده اند

  • 🐜
    0

    قیمت انواع خوردنی هاراموهایتان تعین می‌کند هرچه بیشتر موی سرزنان هویدا ترباشد قیمت‌ها بالاتر است. درایران چهار فصل وفور نعمت خدادادی فراوان هست اما زورگویی و زورگیری کاسبان بیشترست چون بالا دستی ها دزدودروغگو وبیسواد هستند دمش گرم روحش شادجناب امیرعباس هویدا هیچکس سرجای خودش نیست الان

  • ناشناس
    0

    عجب وضعی خخخ

  • ناشناس
    0

    اين زرد الو ها مفت هم نمي ارزد

  • ناشناس
    2

    گران نخرید! دوره گردهای وانتی فروش میوه در مناطق جنوبی تهران، زردآلو را کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، توت فرنگی را کیلویی ۴۰ هزار تومان، توت سفید را کیلویی ۲۰ هزار تومان، پرتقال تامسون را کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هندوانه را کیلویی ۵ تا ۶۵۰۰ هزار تومان، گوجه سبز را کیلویی ۳۰ هزار تومان می فروشند!

  • ناشناس
    0

    میوه های انقلابی، هم با مقاومت خودشون، ملت را حسرت به دل کرده اند. خدا وکیلی کشور اگر این حکومت را نداشت بهتر خودش را اداره می کرد

    نظرات شما -
    • بی طرف
      0

      نتیجه برنامه هفت هزار صحفه ای اقای ریسی

  • ناشناس
    0

    فقط یکقلم هندوانه را بگویم که وسط شهر کیلویی 10500 است

  • اسی
    0

    میوه چیه بابا؟ دل خوش گیر نمیاد؟ گرون شده
    احتمالا!! به قول شاعز: مرد بقال پرسید: چند من
    خربزه میخاهی؟ من گفتم: دل خوش سیری چند؟

  • ناشناس
    1

    میوه فروشی های بازار تجریش را جمع آوری کنید اگر می‌خواهید میوه ارزان شود نبریده ترین کاسب هاهستن

  • فتح الله احمدیان
    0

    هرچی برنامه هفت هزار صفحه ای رئیسی رو مطالعه کردم خبری از قیمتهای بالای میوه نبود.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها