نشست تجاری بزرگ در تهران/ سفر نمایندگان شرکت های توسعه گاز طبیعی روسیه به ایران

شرکت های روسی فعال در توسعه گاز طبیعی و نفت خام به ایران سفر و نخستین نشست تجاری بزرگ خود را در تهران برگزار کردند.

نشست تجاری بزرگ در تهران/ سفر نمایندگان شرکت های توسعه گاز طبیعی روسیه به ایران

 هر چند دو کشور در زمینه انرژی با یکدیگر رقابت تنگاتنگ دارند ، ولی با این حال در بحبوحه تحریم های آمریکا و اروپا همکاری های میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله بخش انرژی ارتقا یافته است. این نشست تجاری روز شانزدهم ماه مه و پیش از آغاز به کار نمایشگاه تجاری صنایع انرژی مانند گاز طبیعی و نفت خام در تهران پایتخت ایران برگزار شده است.

نشست تجاری این بار ، نخستین نشست تجاری بزرگ ایران با حضورهای شرکت های مرتبط با انرژی روسیه در تهران است. به گزارش وزارت ملی نفت ایران ، حدود پنجاه شرکت و سازمان های دولتی از روسیه به ایران سفر و شرکت های روسی به همراه بیش از دویست شرکت ایرانی در این نشست شرکت کردند. ایران و روسیه از ذخایر گاز طبیعی و نفت خام در سطح جهانی برخوردار می باشند و به همین علت دو کشور در زمینه انرژی با یکدیگر رقابت تنگاتنگ دارند.

 هر چند روسیه و ایران از ذخایر هنگفت نفت خام و گاز طبیعی برخوردارند ، ولی با این حال روسیه به علت حمله نظامی به اوکراین و ایران هم به علت مسائل مربوط به توسعه برنامه های هسته ای تحت تحریم کشورهای غربی از جمله آمریکا قرار دارند. گذشته از این ، هر چند ایران از ذخایر فراوان منابع معدنی برخوردار است ، ولی توسعه در بخش انرژی این کشور به علت کمبود بودجه راکد مانده است و به همین علت از روسیه انتظار دارد که در زمینه انرژی و فناوری در این کشور سرمایه گذاری کند.

 یکی از مقامات شرکت های نفتی روسیه در زمینه سرمایه گذاری شرکتهای روسی در ایران  گفت:«‌ ما با بازار ، مردم و آداب و رسوم تجاری شرکت های ایرانی آشنایی چندانی نداریم. بنابراین لازم است ابتدا درباره شریک خود به طور جدی تحقیق کنیم. »‌ یکی از مقامات شرکت ملی نفت ایران نیز در همین زمینه اظهار داشت:«‌ هر یک از شرکت های روسی و شرکت های ایرانی حوزه های تخصصی خود دارند و ما علاوه بر مقایسه این شرکت ها با یکدیگر ، آنها را ملزم خواهیم کرد که با هم همکاری کنند. »‌

 

منبع: ان اچ کی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • 🐜
    0

    این روابط تجاری نیست بلکه باج دهی ب روسیه وچین کمونیست هست روسیه جنگ زده چه ارمغانی برای مسکن و کالاهای اساسی ومعیشت نابسامان اقتصادی ورفاهی ملت ایران زمین دارد!!!!؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • 0

      با ۹۰ درصد ذخایر ارزی صندوق توسعه که از
      دزدان قبلی باقی مانده بود روبل
      خریدن در بانکهای روسیه ذخیره
      کردن برای حفظ ارزش پولی عمو
      پوتی حالا اه در بساط ندارن

  • ناشناس
    0

    تاجران یا تبهکاران بین المللی

  • ناشناس
    0

    چقدر بزرگ است لقمه بزرگ میز گرد بزرگ هم میخواد . به چه قیمتی . بیگانه بیگانه است حالا میخواد امریکا باشد میخواد روسیه باشد میخواد سوریه لبنان فلسطین یمن و عراق باشد البته ذات شما بازار مشترک است از همشون یک ژنی دارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها