سفر وزیر اقتصاد به عربستان/ سخنرانی در اجلاس بانک توسعه اسلامی

اجلاس بانک توسعه اسلامی روز گذشته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به میزبانی عربستان آغاز به کار کرد و خاندوزی امروز در این اجلاس سخنرانی خواهد داشت.

سفر وزیر اقتصاد به عربستان/ سخنرانی در اجلاس بانک توسعه اسلامی

اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی با حضور مقامات بیش از ۵۰ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان رسما آغاز به کار کرد.

سید احسان خاندوزی  در این سفر با بعضی از مقامات عربستانی دیدار و همچنین با چند رسانه عربی مصاحبه کرد.

خاندوزی در گفتگو با شرق الاوسط: ایران و عربستان در مسیر تعاملات مناسب اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مصاحبه با روزنامه شرق الاوسط گفت: در حاشیه اجلاس با وزیر امور اقتصادی عربستان سعودی ملاقات خواهم کرد و معتقدم ایران و عربستان در مسیر تعاملات و مناسبات اقتصادی به جمع بندی های خوبی خواهند رسید.

خاندوزی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار شرق الاوسط در خصوص راهکارهای برون رفت از چالش هایی که جهان هم اینک با آنها مواجه است گفت : بعد از بحران جهانی کرونا و تبعات آن، کشور ها آموختند که تعاملات اقتصادی بیشتری داشته باشند.

وزیر اقتصاد در دیدار با رییس بانک توسعه اسلامی مطرح کرد: اقدامات نهایی ایران برای مشارکت در افزایش سهام سرمایه در بانک توسعه اسلامی
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس ۲۰۲۳ گروه بانک توسعه اسلامی در جده عربستان سعودی با محمد الجاسر و مدیران ارشد بانک توسعه اسلامی دیدار کرد .

در این دیدار طرفین ضمن اشاره به نقاط عطف همکاری های مشترک، بر رفع موانع و مشکلات مربوط در مسیر این همکاری ها تاکید کردند.

خاندوزی ادامه داد: به منظور حفظ حمایت جمهوری اسلامی ایران از فعالیت های بانک در جهان اسلام، ایران به عنوان یکی از سهامداران ارشد بانک، اقدامات نهایی خود را در راستای مشارکت در افزایش سهام سرمایه بانک به مورد اجرا قرار داده و به زودی لایحه پیشنهادی دولت در این خصوص سیر مراحل تقنین را در مجلس شورای اسلامی طی می کند.

وزیر اقتصاد در گفتگو با نشریه فوربز مطرح کرد :اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی فرصت مهم همکاری کشورهای عضو / آمادگی ایران برای انتقال پیشرفتها در حوزه های بیو، نانو، دارو و نفت
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : آماده انتقال پیشرفت‌های ایران در زمینه های فناوری ها و توانمندی های بیو، نانو، صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی، ساخت تجهیزات نیروگاهی و ساخت کاتالالیست های صنعت نفت، به اعضای بانک توسعه اسلامی و کشورهای اسلامی هستیم .
 
وزیر اقتصاد در گفتگو با خبرگزاری الشرق مطرح کرد:افزایش تعاملات تجاری و سرمایه گذاری بین ایران و عربستان
 
سخنگوی اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه توسعه روابط اقتصادی و تعاملات ایران و عربستان، یک ارتباط برد - برد است، گفت: توافقی که میان دو کشور ایران و عربستان شکل گرفته فرصت های تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور را افزایش خواهد داد.

در دیدار وزیر اقتصاد با وزیر امور مالیه امارات متحده عربی مطرح شد :

تنظیم موافقتنامه های سرمایه گذاری خارجی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و امارات
 
سید احسان خاندوزی در حاشیه اجلاس سالانه هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی با محمد ابن هادی الحسینی وزیر امور مالی امارات متحده عربی ملاقات کرد.

طرفین در این ملاقات بر افزایش حجم همکاری ها در حوزه تجارت و سرمایه گذاری خارجی تاکید کردند . در این ارتباط مقرر شد که به زودی اقدامات مقتضی به منظور تنظیم موافقتنامه های سرمایه گذاری خارجی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین طرفین به مورد اجرا قرار گیرد.

سخنرانی وزیر اقتصاد در اجلاس بانک توسعه اسلامی در عربستان 

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر اعلام آمادگی ایران برای اشتراک دانش فنی خود با اعضای بانک توسعه اسلامی در چارچوب تعاملات اقتصادی ارزش آفرین، تاکید کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    حتما رفته بگه که فلان چندرغاز میلیارد بودجه که باقی مونده به عنوان بودجه کشور رو میخوام بدیم هدیه به بن سلمان

  • ح.پ
    0

    کاشکی در مورد اقتصاد هم شمخانی میفرستادن و خاندوزی میماند راجع کالا برگ و یارانه تصمیم میگرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها