قیمت طلا و سکه و دلار امروز 20 اردیبهشت 1402

کف سازی دلار در کانال جدید/ ورق طلا در پایان معاملات برگشت

معامله‌گران نیمه کانال ۳۲ میلیون تومانی را کف جدید برای قیمت سکه می‌دانند.قیمت دلار در دو روز گذشته به کانال بالاتر راه‌ یافته اما نتوانسته این اسکناس را به کانال قبل برگرداند.

کف سازی دلار در کانال جدید/ ورق طلا در پایان معاملات برگشت

روز گذشته قیمت دلار در همان کانال ۵۳ هزار تومانی ماند و نوسان کاهشی محدودی داشت. این اسکناس با قیمت ۵۳ هزار و ۱۸۴ تومان معامله شد و ۲۲۰ تومان کاهش داشت.

قیمت دلار امروز 20 اردیبهشت 1402

موضوع دلارزدایی از اقتصاد ایران و خط و نشان‌های سیاست‌گذار برای بازار ارز طی دو روز گذشته سیگنال‌هایی بود که روانه بازار شد. اما این اخبار نتوانست به عقب‌نشینی قیمت دلار از کانال ۵۳ هزار تومانی منجر شود.

معامله‌گران معتقدند بازار ارز در سال‌ها و روزهای متمادی این اخبار را به خود دیده و از آنها تاثیری نگرفته است. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند آنچه قیمت دلار را تعیین می‌کند بخشنامه و دستور و تهدید نیست. اثر رشد نقدینگی و تورم، مهمترین دلیل هر بازاری برای رشد قیمت‌هاست.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی موضوع دلارزدایی از اقتصاد ایران محدودیت روابط تجاری کشورمان با سایر کشورها را از آنچه که اکنون است دشوارتر می‌کند. آنها می‌گویند به کارگیری چنین سیاست‌هایی توسط دولت برای مهار قیمت دلار عاملی برای پرش قیمت در ما‌ه‌های بعدی سال خواهد بود. این در حالی است که مولفه‌های موثر بر دلار تغییری نکرده و عاملی خارج از شرایط اقتصادی، بازار این ارز را به شکل دستوری مدیریت می‌کند.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تغییری نداشت. از روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تا امروز قیمت دلار در مرکز مبادله دلار و طلا بدون تغییر درج شد. این اسکناس با رقم ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان در سایت بازار متشکل درج شده است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد به قیمت ۵۸ هزار و ۲۷۶ تومان رسید و نزدیک به هزار تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل نیز اسکناس یورو به قیمت ۴۶ هزار و ۶۲۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۳۸۲ تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و 750 تومان معامله شد. در همین حال دیروز مانند روزهای گذشته، قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت. حواله درهم نیز مانند روز گذشته با قیمت ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان عرضه شد.

قیمت طلا و سکه امروز 20 اردیبهشت 1402 

 

قیمت طلا و سکه دیروز با روند افزایشی شروع به کار کرد و در پایان معاملات کاهش قیمت داشت. این بازار در واکنش به کاهش محدود قیمت دلار در کانال ۵۳ هزار تومان تغییر قیمت داد.

قیمت سکه و طلای 20 اردیبهشت 1402

پیامک قوه قضائیه درباره الزام به استفاده از سامانه تجارت برای واحدهای صنفی طلا و سکه، ریزش شاخص کل بورس و خط و نشان‌های بانک مرکزی برای بازار ارز در روزهای اخیر به بازار طلا و سکه سیگنال داده است.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند بازارهای مالی با دستور و بخشنامه روند قیمتی را تغییر نمی‌دهند. آنچه در تغییرات قیمتی نمود دارد تقاضا، نقدینگی، انتظارات تورمی و نگرانی‌های اجتماعی است.

گفتنی است روز گذشته طلای جهانی افزایش ۱۳ دلاری داشت اما بازار طلای داخلی به این روند صعودی بی‌توجه بود. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۲۰۳۴ دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

روز گذشته قیمت سکه امامی با قیمت ۳۲ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان معامله شد. در ابتدای معاملات روز گذشته این قطعه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در پایان معاملات همین مقدار افزایش قیمت را از دست داد.

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند رقم ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کف جدید برای قیمت سکه است و اگر طی سه روز متوالی این محدوده برای این قطعه از سکه حفظ شود سرمایه‌گذران جدید به بازار ورود می‌کنند.

فعالان بازار طلا معتقدند این ریزش‌های محدود در این بازار استراحت در روند افزایشی است؛ زیرا بازار به طور مستقیم و پیوسته بالا نمی‌رود و هر روندی فراز و فرود را با هم دارد.

دیروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه بهار با ۹۹ هزار تومان کاهش قیمت به کار خود پایان داد. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان به فروش رسید.

نیم‌سکه دیروز ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت این قطعه روز گذشته برخلاف سایر قطعات سکه در همان روند کاهشی بازگشایی شد و در پایان معاملات با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد.

روز گذشته ربع‌ سکه ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز  سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که با افزایش قیمت به کار خود پایان داد. این قطعه با افزایش  ۱۰۰ هزار تومانی به کانال هفت میلیون تومانی برگشت و در کف همین کانال معامله شد.

ابتدای دیروز قیمت طلا کاهش قیمت داشت و در تقابل با سکه قرار گرفت اما در پایان معاملات روز گذشته کاهش قیمت سکه این دو بازار را در یک روند قرار داد.

روز گذشته قیمت هر مثقال طلا ۷۳ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز نزدیک به ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۶۴۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۶۰۵ هزار تومان معامله شد.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها