عدم تناسب نرخ غذا در رستوران و آشپزخانه‌ها با قیمت گوشت/ نرخ‌ها حداقل باید ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد گفت: افزایش قیمت نرخ غذا‌های گوشتی در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها با قیمت گوشت تناسبی ندارد و باید نرخ غذا‌های گوشتی مجددا افزایش پیدا کند.

عدم تناسب نرخ غذا در رستوران و آشپزخانه‌ها با قیمت گوشت/ نرخ‌ها حداقل باید ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد

حسن امیریان در خصوص افزایش احتمالی غذا‌های کبابی و گوشتی عنوان کرد: در برج ۹ و ۱۰ در سال گذشته تقاضای افزایش نرخ ۳۹ درصدی کرده بودیم، اما آنقدر برای افزایش قیمت معطل کردند که با تعطیلات نوروز مواجه شدیم، از همین رو سازمان صمت توافق کرد که خورشتی‌جات ۱۲ درصد، کباب ۲۰ درصد و ماهیچه، گوشت و شیشلیک ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان صمت در همان موقع اعلام کرد که اگر توافقی برای افزایش قیمت‌ها صورت نگیرد، افزایش قیمت‌ها را به پس از ماه رمضان اعمال خواهد کرد، از همین رو توافق کردیم پایین‌تر از نرخ پیشنهادی خود افزایش قیمت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد با اشاره به اینکه هدف ما گرانی است و قصد گران فروشی نداریم، گفت: وقتی گوشت ۲۰۰ هزار تومان گران می‌شود که دیگر نمی‌توانیم گوشت را با همان قیمت قبلی عرضه کنیم. زمانی که سازمان صمت نرخ ما را تعیین کرد، گوشت کیلویی ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اما در ایام عید به ۳۸۰ هزار تومان رسید که باعث ضرر زیاد اصناف این حوزه شد، از همین رو اعلام کردند که با موافقت ۲۵ درصدی گوشت و ماهیچه و ۲۰ درصدی کباب و ۱۲ درصدی قیمه موافقت می‌کنند.

امیریان تصریح کرد: باز هم با شرایط سازمان صمت مشروط بر اینکه پس از ماه رمضان اجازه افزایش قیمت داشته باشیم، کمتر از مقداری که پیشنهاد داده بودیم قیمت‌ها را افزایش دادیم.

وی یادآور شد: در میزان افزایش قیمتی که سازمان صمت به ما ابلاغ و اعلام کرد دستمزد کارگر مدنظر گرفته نشده بود. دستمزد کارگر از ابتدای سال ۲۷ درصد بالاتر رفته، از همین رو تقاضا کردیم که افزایش قیمتی که در آذر ماه سال گذشته پیشنهاد داده بودیم را اعمال کنند. در حال حاضر سازمان صمت به ما جوابی نداده است. از سوی دیگر سازمان صمت گوشت قرمز، گوسفند، گوساله و مرغ را نمی‌تواند کنترل کند و از این طرف به ما فشار می‌آورند تا افزایش قیمتی نداشته باشیم، در حالی که ما گوشت را حدود ۱۰۰ درصد گران‌تر می‌خریم و قصد گران فروشی نداریم.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد افزود: متاسفانه با گذشت ۲ هفته از پایان ماه رمضان، سازمان صمت هنوز هیچ برنامه‌ای برای افزایش مصوب قیمت گوشت در اصناف نداشته است.

امیریان خاطرنشان کرد: نسبت به نرخ کنونی باید ۱۰ تا ۱۴ درصد باید افزایش پیدا کند، اما این افزایش قیمت هیچ تناسبی با افزایش قیمت گوشت ندارد. آن موقع که نرخ‌ها را تعیین کردیم، قیمت گوشت مرغ ۵۹ هزار تومان بود، اما در حال حاضر قیمت گوشت مرغ به صورت مصوب ۷۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

منبع: شهرآرا نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رابی
    0

    اصلا تعارف نکنید تا می توانید افزایش دهید.
    مگر در رستوران ها غذا و کباب را قبل از این به نرخ مصوب می فروختند که الان بفروشند؟
    یک سری به چلوکبابی نایب و بقیه رستوران های بالای شهر بزنید متوجه خواهید شد که در کشور قانون حاکم است یا هرج و مرج.

  • میشابی
    0

    بیشترین ظلم و اجحاف در این چند سال اخیر از طرف رستوران داران به مردم شده است با کمی دقت در این چند سال اخیر به جرات می توان گفت که قیمت همه غذاها در ایران حداقل پانزده برابر شده و بنا بر اعتراف ریاست قبلی اتحادیه رستوران داران با فروش هر پرس غذا حداقل صد در صد سود می برند.

  • ناشناس
    1

    مگه تو غذاهاتون گوشتم پیدا میشه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها