آغاز پیش‌فروش کرمان‌موتور با جهش قیمت ۲۶ تا ۵۲ درصدی

افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا امسال نهایتا ۴۲ درصد بوده است اما کرمان‌موتور KMC T8 را نسبت به پارسال ۵۲ درصد گران‌تر می‌فروشد.

آغاز پیش‌فروش کرمان‌موتور با جهش قیمت ۲۶ تا ۵۲ درصدی

ثبت‌نام اینترنتی کرمان‌موتور اردیبهشت امسال درحالی آغاز می‌شود که قیمت محصولات این شرکت نسبت به مرحله قبلی بین ۲۶ تا ۵۲ درصد جهش داشته است. همزمان با افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات ایرانخودرو و سایپا در فروردین امسال، کرمان‌موتور از قافله عقب نماند و فهرست جدید محصولات خودش را با قیمت‌های جدید منتشر کرد. براساس همین فهرست میزان افزایش قیمت KMC T8 که یک پیکاپ نسبتا بزرگ است ۵۲ درصد محسابه می‌شود درحالی که ایرانخودرو و سایپا امسال برای محصولات خودشان نهایتا موفق به دریافت مجوز افزایش قیمت ۴۲ درصدی شدند. شرایط فروش اینترنتی کرمان‌موتور نشان می‌دهد متقاضیان محصولات این کارخانه از روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت امکان ورود و ثبت‌نام به سامانه یکپارچه خواهند داشت، اما این سامانه فقط دردسترس آن دسته از متقاضیانی قرار می‌گیرد که فرآیند تکمیل وجه را تا روز ۱۰ اردیبهشت تکمیل کرده باشند.

جهش قیمت کارخانه‌ای محصولات کرمان‌موتور

 پیش‌فروش کرمان‌موتور در اردیبهشت امسال تقریبا با حضور تمامی محصولات این کارخانه و با افزایش قیمت ۲۶ تا ۵۲ درصدی نسبت به مرحله قبلی انجام می‌شود. در فهرستی که تحت عنوان قیمت جدید محصولات کارخانه‌ای کرمان‌موتور منتشر شده، قیمت KMC T8 را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان نوشتند که این عدد دقیقا ۵۶۵ میلیون تومان یعنی ۵۲ درصد از قیمت قبلی این محصول بیشتر است. بعد از KMC T8 بیشترین افزایش قیمت را بین محصولات کرمان‌موتور جک S5 جدید داشته و امسال تقریبا معادل محصولات پرفروش ایرانخودرو و سایپا، گران شده است؛ یعنی ۴۲ درصد. چون قیمت جدید جک S5 جدید کرمان‌موتور از یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت جک J4 با جهش ۳۵ درصدی از ۵۸۵ به ۷۸۵ میلیون تومان رسیده و رقمی که کرمان‌موتور برای قیمت جدید جک S3 اعلام کرده (۹۵۵ میلیون تومان) ۳۰ درصد از مرحله فروش قبلی کرمان‌موتور بیشتر است. KMC J7 هم که کمترین افزایش قیمت را بین محصولات کرمان‌موتور داشته، از این بعد در کارخانه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود تا خریش نسبت به مراحله قبلی ۲۶ درصد بیشتر تمام شود.

تفاوت قیمت محصولات کرمان‌موتور نسبت به مرحله قبلی
 

محصول

قیمت قبلی

قیمت جدید

میزان افزایش قیمت

جک J4

858 میلیون

785 میلیون

35 درصد

جک S3

730 میلیون

955 میلیون

30 درصد

جک S5

یک میلیارد و 95 میلیون

یک میلیارد و 545 میلیون

42 درصد

KMC T8

یک میلیارد و 85 میلیون

یک میلیارد و 650 میلیون

52 درصد

KMC J7

یک میلیارد و 385 میلیون

یک میلیارد و 750 میلیون

26 درصد

مقایسه قیمت محصولات کرمان‌موتور در کارخانه و بازار

تفاوت قیمت محصولات کرمان‌موتور در کارخانه و بازار چیزی بین ۲۷ تا ۳۸ درصد تخمین زده می‌شود. جک S3 که بیشترین اختلاف قیمت را دارد، در بازار آزاد الان معادل یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون فروخته می‌شود و این عدد ۳۸ درصد بیشتر از رقمی که خود کرمان‌موتور بابت از متقاضیان این محصول دریافت می‌کند. از این حیث KMC T8 با گپ ۳۰ درصدی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. در بازار آزاد درحال حاضر قیمت KMC T8 به دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون رسید و این عدد تفاوت نیم‌میلیاردی آن را بین این دو بازار نشان می‌دهد. جک J4 و جک S5 جدید هم هر کدام با تفاوت قیمت ۲۹ درصدی بین کارخانه و بازار خریدوفروش می‌شوند. چون رقم ۷۸۵ میلیونی جک J4 در کارخانه، در بازار آزاد به یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان رسیده و آن را تقریبا معادل تارا اتوماتیک و دنا اتوماتیک ایرانخودرو دست به دست می‌کنند. رقم دو میلیاردی جک S5 جدید هم ۴۵۵ میلیون تومان یعنی همان ۲۹ درصد بیشتر از نرخ کارخانه است. KMC J7 هم که کمترین اختلاف قیمت را بین کارخانه و بازار دارد، با تفاوت قیمت ۲۷ درصدی نسبت به کارخانه یعنی دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود.

تفاوت قیمت محصولات کرمان‌موتور در کارخانه و بازار

محصول

کارخانه

بازار

تفاوت قیمت

جک J4

785 میلیون

یک میلیارد و 20 میلیون

29 درصد

جک S3

955 میلیون

یک میلیارد و 320 میلیون

38 درصد

جک S5

یک میلیارد و 545 میلیون

دو میلیارد

29 درصد

KMC T8

یک میلیارد و 650 میلیون

دو میلیارد و 150 میلیون

30 درصد

KMC J7

یک میلیارد و 750 میلیون

دو میلیارد و 230 میلیون

27 درصد

 
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاملا"بیگناه هستی
    0

    وزیر سمت روبدرقه کردن ازبس هرس وجوش میخورن که بنام یه نفر به کام هزارنفرمیشد باز از سرمردم دست برنمیدارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حرص

  • رابی
    1

    توی زندان انفرادی هر غذایی به زندانی بدهند مجبور است بخورد.وضعیت ملت ایران نیز چنین شده است‌ملت ایران دربند و اسیر یک مشت اجنبی تازی تبار شده اند که خودرویی را که در فلسطین و لبنان دویست میلیون تومان قیمت دارد به مردم ایران به دومیلیارد تومان می فروشند.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مملکت بی صاحب و هرج و مرج و مردم بیچاره....

  • ناشناس
    0

    ایرانی بدبخت

  • ناشناس
    0

    حتما باز دم نمایندگان دلسوز را دیده اند

  • ناشناس
    0

    خدایا زودتر یک زلزله 100ریشتری بفرست
    تا از نو ایرانی آباد و سربلند بسازیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها