دبیرکل خانه کارگر:

روز کارگر تعطیل رسمی است

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به ماده ۶۳ قانون کار گفت: روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می شود و کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

روز کارگر تعطیل رسمی است

علیرضا محجوب با اشاره به اینکه اینکه روز کارگر، تعطیل رسمی برای کارگران است گفت:روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می شود و کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

 وی با اشاره به ماده 63 قانون کار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر( 11 اردیبهشت)نیز جزء تعطیلات رسمی کارگران به حساب می آید.بنابراین کارگران در این روز مانند جمعه ها، تعطیل هستند و می توانند از تنها روز خود در سال استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه طبق قانون کارفرمایی اجازه ندارد کارگر را به اضافه کاری وادار کند گفت: هر چند کارفرمایان و پیمانکاران، این روز را به مثابه ی روز کاری برای کارگران تلقی کرده و آنها را بعضاً مجبور به کار می کنند اما قانون کارتأکید بر تعطیل رسمی برای کارگران است.

  محجوب گفت: روز جهانی کارگر بر اساس قوانین قانون کار برای کارگرانی که تابع این قانون هستند روز تعطیل محسوب می شود که مزد آن نیز مطابق ایام تعطیل سال باید به کارگران پرداخت شود و اگر به هر دلیلی کارخانه ای تعطیل نشود،اولاً باید حضور در کار گارگران با توافق بین کارگران و کارفرما باشد و ثانیاً و مطابق اضافه کاری در روز تعطیل برای کارگران محاسبه شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    1

    برای ما وادار می کنن ولی اضافه کار روز تعطیل می دن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا دروغ میگید؟؟
      شوهرم امروز رفته سر کار
      نره صاحبکارش اخراجش می‌کنه

  • مهتاب
    2

    کجای کاری ؟؟؟ همه سر کار هستن حتی اضافه کار هم نمیدن ... این مملکت داغون تر از این حرف هاست ...

  • زشس
    1

    کی حقوق کارمندو کارگر مظلوم رعایت شده
    یکی از مصادیق حقوق بشر همینه که همه دنیا به کارگر معادل 3تا 5هزاردلار حقوق میدن و به کارمندان از 6تا10هزار دلار ولی در ایران ماهی 200تا300دلار حقوق میگرن درحالی که همه اجناس با دلار 60هزارتومنی باید خریداری بشه .

  • ناشناس
    0

    اضافه کنم اگر 8ساعت در روز تعطیل کارکنید اضافه کار روز. تعطیل رو میگیرید وبیشتر از 8ساعت کار در روز تعطیل اضافه کاری براساس پایه کار در روز تعطیل باید محاسبه شود یعنی هر ساعت اضافه بر 8ساعت در روز تعطیل باید 35درصد بیشتر شود

  • ناشناس
    0

    چرتو پرت نگو تا وقتی بانک بازه کدوم رییسی میزاره کارگرش تعطیل باشه؟
    من کارگر الان سره کارم طغتیلی کجا بود؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      گردن همین رییس بانکها رواز پشت میزن تاحساب به بالاتریهاش بیاد که زیادبخوری بالامی یاری

  • علی
    0

    امیدوارم روزی برسد که کارگر و کارفرمایی وجود نداشته باشد و یک عده دزد کارگران را استثمار نکنند هر چند به دنیا نیامدن بهترین گزینه است و دشمنان واقعی ما که پدر مادر ما هستند جهنم زندگی را به ما تحمیل کرده اند روز خوش نبینند

  • shahram
    1

    حقوق کارگر رو نمیدن و پدرش رو در آوردن . بعد اونکه میفرماید امروز تعطیله اگه کارگری نرفت سرکار و مشکل پیش اومد جواب میدهند.
    بدبخت کارگر باید بره شکایت کنه بعد 6 ماه وقت دادگاه میزارن بعد کارفرما واخواهی میکنه و ... خلاصه کارگر 2 سال میدوه تا آخر بتونه بیمه بیکاریش رو بگیره .
    آقا این حرفها ماله خارجیهاست نه ما مردم ایران . اینجا تگزاسه 200 سال پیشه

  • ناشناس
    0

    چرند.

  • ناشناس
    0

    زود نیست؟!

  • ایرانی
    0

    اقای محجوب ممنون از اینکه با بیانات شیرین تون ابزار تفنن و خنده را فراهم کردین. تعطیلی روز کارگر برای کارگران، پرداخت مزد مطابق ایام تعطیل سال. خداوکیلی خودت خنده ات نمیگیره؟

  • ناشناس
    0

    بیچاره کارگرهای کشورمان

  • ناشناس
    0

    حقوق کارگر را تصحیح کنید با یک روز تعطیلی چه گلی به سر کار گر میزنید کارگری در ایران همان برده داری از سیاهپوستان در آمریکا در زملن قدیم شباهت دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها