مروری بر مشکلات نان، نانوایی ها و دستگاه های کارت خوان هوشمند

آشفته بازار قیمت نان؛ سنگک از ۳ تا ۲۰ هزار تومان/ کارت خوان هایی که دردسرساز شده اند/ مشکل اصلی نانوایی ها چیست؟

نانوا اگر بخواهد بر اساس شاخص های دستگاه های هوشمند نان بفروشد، با توجه به قیمت آرد و یارانه دولتی، سود زیادی نخواهد کرد. بخش زیادی از سود نانوا به فروش آرد، نان های غیر ساده کنجدی و... مربوط می شود.

آشفته بازار قیمت نان؛ سنگک از ۳ تا ۲۰ هزار تومان/ کارت خوان هایی که دردسرساز شده اند/ مشکل اصلی نانوایی ها چیست؟

به گزارش خبرفوری، مساله هوشمندسازی فروش نان از طریق دستگاه های کارت خوانِ مخصوص با وجود رفع برخی اشکالات، دچار مسائل و بحران های مختلفی شده است.

نان به عنوان اصلی‌ترین بخش وعده غذایی ایرانیان شناخته می شود. افزایش قیمت برنج بر افزایش تقاضای نان که نسبتا قیمت پایینی دارد، افزوده و صف های شلوغی را در نانوایی ها مشاهده می کنیم. این صف های چند متری حتی در شهرهای شمالی کشور که مرکز کشت و فروش برنج هستند هم مشاهده می شود. با این حال، بسیاری از مشتریان از وضعیت فروش نان ناراضی هستند. مشاهده نانوایی ها و صحبت با مشتریان نشان می دهد یک نرخ واحد بر نان نانوایی های مختلف حاکم نیست. هم اکنون برخی نانوایی ها با آرد دولتی نان می فروشند و برخی با نرخ آرد آزاد نان می پزند. اما گروه دوم هم، خود، با دو یا چند نرخ مختلف نان را عرضه می کند. به طور مثال، قیمت یک نان سنگک ساده در دو نانوایی مختلف در منطقه پیروزی تهران که هر دو نیز، نان خود را با نرخ آرد آزاد می فروشند متفاوت است. یکی نان ساده را با قیمت ۵ هزار تومان و دیگری با قیمت ۱۰ هزار تومان می فروشد. یک نانوایی دیگر هم در همین منطقه وجود دارد که نان را با قیمت ۷ هزار تومان می فروشد، اما روی برگه بزرگی نوشته که "قیمت واقعی نان ۱۰ هزار تومان است اما با توجه به وضعیت مردم، با قیمت ۷هزار تومان به فروش می رسد."

این سردرگمی ها در نانوایی های دولتی نیز وجود دارد. مساله اصلی در نانوایی ها این است که بسیاری از نانواها نان خود را صرفا به صورت ساده نمی فروشند، در حالیکه نرخ ها و قیمت ها بر اساس نان ساده تصویب شده است. به طور مثال، یک نانوایی نان ۳ هزار تومانی را با ریختن مقدار بسیار کمی کنجد روی آن، با قیمت ۵ هزار تومان می فروشد. برخی دیگر، میزان کنجد و طول نان (نه شانه خمیر یا آرد) را بیشتر کرده و به قیمت ۱۵ یا ۲۰هزار تومان می فروشند. برخی نان را با سبوس و کنجد ترکیب کرده یا نوعی روغن خاص به آن می زنند و با قیمت بیشتر می فروشند. در برخی نانوایی ها (غالبا نانوایی های بربری) نان ها به صورت دَرهم به فروش می رسد. به این صورت که نانوا بدون اطلاع از نان درخواستی مشتری، نیمی از نان های خود را به صورت ساده و نیمی دیگر را به صورت کنجدی می فروشد. در این حالت، وقتی نان ساده تمام شود، مشتری نان ساده مجبور است نان کنجدی بخرد، چرا که نمی تواند یک تنور دیگر صبر کند تا مجددا نان ساده پخت شود.

این مساله مشکلات فراوانی را برای دستگاه های کارت خوان هوشمند نانوایی ها ایجاد کرده است. نان های غیر ساده غالبا در دستگاه های کارت خوان جدید تعریف نشده اند. به همین دلیل، نانوا مجبور است برای محاسبه قیمت نان غیر ساده آن را به ساده تبدیل کند. به طور مثال، اگر قیمت یک نان بربری کنجدی ۵ هزار تومان و قیمت نان ساده ۲هزار و ۵۰۰تومان باشد، نانوایی که یک نان کنجدی می فروشد مجبور است در دستگاه کارت خوان گزینه ۲ نان ساده را بزند تا مبلغ محاسبه شده تراز گردد. حتی اگر گزینه نان کنجدی معمولی در دستگاه های هوشمند تعریف شده باشد، اما قیمت نان روغنی، نان پرکنجد سبوس دار، نان سنگک ویژه ۲۰ هزارتومانی و... در دستگاه های کارت خوان تعبیه نشده‌است و نانوا مجبور است با تبدیل مبلغ ها، آن را محاسبه کند. به این ترتیب، اگرچه میزان مبلغ نهایی خرید تراز می شود اما در میزان آرد باقی مانده نوعی ناترازی شکل می گیرد. این امر به خصوص از این جهت مهم است که بر اساس تصمیم دولت، هر چقدر یک نانوایی در یک ماه آرد بیشتری را بپزد، در ماه بعد، آرد بیشتری دریافت می کند.

نانواها هم شکایت دارند

البته این مشکل به طور کامل به نانواها مربوط نمی شود. بسیاری از شهروندان هنوز قادر به استفاده از کارت خوان نیستند. آنها ترجیح می دهند پول نقد بدهند و همین امر، مشکلاتی را برای نانواها و دستگاه های کارت خوان ایجاد می کند.

همچنین، نباید از خاطر برد که نانواها با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند که دستگاه های هوشمند جدید نه‌تنها از آنها کم نکرده بلکه بر میزان آنها نیز افزوده است. نانوا اگر بخواهد بر اساس شاخص های دستگاه های هوشمند نان بفروشد، با توجه به قیمت آرد و یارانه دولتی، سود زیادی نخواهد کرد. بخش زیادی از سود نانوا به فروش آرد، نان های غیر ساده کنجدی و... مربوط می شود.

مدتی پیش، یک نانوا نامه ای جالب برای رئیس جمهور و مسئولان نوشت و در آن تاکید کرد که اگر نانوا بخواهد بر اساس قیمت های فعلی و شاخص های دستگاه های هوشمند نان بفروشد، بهتر است که نان را به صورت خشک و مانده به خریداران نان خشک و دامداری ها عرضه کند، چرا که در این صورت سود بیشتری خواهد کرد (اینجا بخوانید). این نانوا در بخشی از نامه خود، در تشریح مشکلات عدیده نانوایی ها نوشته: "می فرمایند با کارتخوان هوشمند می دانیم هرکس چقدر پخته، قطعا نمی شه، راه های فراوان دور زدن داره، چون دوستان منو می شناسند و می دونند این اشتباهات رو به لطف خدا نمی کنم..

یکی از آنها را برای نمونه عرض می کنم، مغازه حقیر چسبیده به مدرسه هست، هیچ خودپردازی پول نقد نمی ده، هر روز بیشتر مشتری ها درخواست که نه، التماس می کنند که دو، سه تا کارت بانکی داریم سی چهل تومان پول نقد بده، می دیم تاکسی یا بچه، مغازه دارها پول نقد نمی دهند که مالیات داره، حقیر بعضا مجبور می شوم قرض بدم، اما از کارتخوان هوشمند نمی کشم، با ادامه این سیستم دو حالت رخ می دهد: اونی که مجبور بشه حالت دوم رو انتخاب کنه متاسفانه خوش به حال اوست...

مثال می زنم فرض کنید نیم کیسه آخر پختتان مثلا باران اومد. مشتریتان قطع شد. نان ها رو گذاشته اید رومیز و خسته منتظرید مشتری بیاد بفروشید. سود کم پول حلال ببرید، تازه بازرس میاد که این نون ها رو چرا نگه داشته ای، یا مشتری میاد که چرا نان ها داغ نیست، وسوسه نمی شید که فوری مغازه رو ببندم نون ها رو بفروشم ضایعات.

با این نرخ دو برابر سود می کنم اعصابم هم راحته، کارتخوان هوشمند هم که خدا لعنت کند شیطان ملعون را، متاسفانه راه های دورزدنش یکی دو تا نیست."

به نظر می رسد مساله فروش هوشمند نان جهت جلوگیری از قاچاق آرد، با مشکلات فراوانی رو به رو است و احتیاج به اصلاح دارد، چرا که تداوم روند فعلی در نهایت هم به ضرر دولت تمام می شود، هم به نانوا آسیب اقتصادی می زند و هم مشتری را با مشکلات فراوانی روبه رو خواهد کرد.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • ناشناس
    2

    سنگکی در خ گیشا ،نان کوچک ساده و نازک را ۵ تومان و نان کنجدی را ۲۰ و با سبزی را با بیشتر می فروشد هرکس اعتراض کند به او می گویند هرکاری می خواهید بکنید ،لواشی مقابل تره بار گیشا ،لواش رانوشته ۶۵۰ تومان ولی ۷۵۰ میفروشد وهیچکدام از نانوایان رسید دستگاه پوز را نمی دهند اونها هم مثل من وشما از نبود مدیریت وکنترل مطلع هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مسئول دزد میتونه دزد بگیره ؟

  • رانت
    9

    همش بسته به پارتی و رانته
    منه نونوا که نونو بیست تومن میدم پشتم پُره،مطمئنم کسی کارم نداره و بجاش هرماه شیتیل اون که هوامو داره رو میدم
    اینجوریه که مملکتو گند برداشته
    اگر یه مَـرد مثل رضاشاه پیدا میشد که راه میفتاد تو شهر و نونوای حرومخورو مینداخت تو تنور روز اول همه ماستا رو کیسه میکردن
    مملکت بی صاحبه،مملکت لنگ در هواست،همه دزدن،همه حرومخورن مسپولانش

    نظرات شما -
    • مری
      12

      سلام نونوا نیستی خودتو نونوا جا نزن حرمخوری نانوایی کی باعث ادمایی مثل تو و امثال تو حرمخور هستید باعث شدی به اجبار بعضی از اصناف گرون فروشی کنن مثل نانوا هر وقت از جیبت خرج کردی دنبال سود نبودی هر وقت صبح ۴ زدی بیرون از خونه نخواستی واسه زن بچت نون ببری بیا حرف بزن نونوا هم خرج داره مثل همه قیمت بدن نون خوب تحویل بگیرن دروست ن با قیمت ۴ سال پیش اونم با گرونی الان

    • مری
      2

      چرا از من نونوا مخواید به قیمت ۴ سال پیش نون بفروشم دولت و بقیه اورگانها و اصناف برگردن به قیمت ۴ سال پیش ببینم میتونن خونه ماشین پوشاک خوراک و غیره مگه من نونوا بانک مرکزی دارم با قیمت ۴ سال پیش نون بپزم در حالی که خودمم تو این مملکت زندگی میکنم کجا به من نونوا با قیمت ۴ سال پیش خونه اجاره میدم خوراک و چوشاک و بیقهچیزا رو انتظار دولت اینه ما نانوایان جور بی کافیتی اونو گردن بکیریم

    • 1

      فساد و دزدی از بال شروع میشه

  • برسام
    8

    کم میپزن ارد میفروشن راحت وبدون درد سر سود میکنن /هر نون وایی بری ساعت 9 به بعد نون لواش نیس

    نظرات شما -
    • رسول
      2

      دمت گرم کاکو حرفت حق هست مردم عقلشون به چشمون هست بخدا دوروز نون ندیم دستشون از گشنگی تلف میشن

  • ناشناس
    2

    آقای رئیسی من که به شما رای ندادم ولی ممکنه محض رضای خدا و برای آرامش خلق خدا استعفا بدی بری
    هر روز صبح که پا میشی قیمت دلار، سکه ، طلا، خودرو ،مسکن ، مرغ ، تخم مرغ ، نان .... در حال افزایش هست
    کجایی؟ چی می گی؟ چکار می خوای بکنی؟ برنامه ات چیه؟
    مردم را اسیر کردید انشالله خداوند متعال به فضل خودش هر چه سریعتر اسیر خاک تان کند

    نظرات شما -
    • م.س
      4

      سلام برهمه عزیزان.
      کسی رای نمیده نمیتونه توقع کنه رئیس جمهوری که بارای دیگران انتخاب شده استعفابده بره.
      ضمناشمااحتمالادردوره های قبلی رای تودادی به افسادطلبانی که بابرجامشون ده سال کشوررا در رکودکامل مطابق خواست آمریکاوانگلیس خبیث نگه داشتندتاکشوربه چنین روزی برسدکه مردم عادی دولت آقای رئیسی رامقصربدانند.اماهمه بدانندآنچه امروز پیش آمده برآمده ازرای به افسادطلبانی است که نمیخواهندکشورومردم به آرامش ورفاه برسد.پس هوشیارباشیم رای دیروزشما به دولت روحانی راحت طلب ضدمردم نتایج فاجعه آمیزامروز رارغم زده است. وتازه دولت محترم ومردمی وبی ادعای آقای رئیسی
      توانسته است سروسامانی به کارهابدهد وصدالبته اگردشمنان ونفوذ های داخلی ونوکران ومزدوران
      غرب پرست بگذارند.

  • شهروند
    2

    قیمت سالانه نان بر پایه تورم کشوری بدهند و خیال همه را راحت کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بعدش دیگه اینجوری نمیتونن توش دزدی کنند. همیشه هر طرحی را که می دهند باید توش یک راهی برای دزدی بذارند.

  • ناشناس
    1

    همین الان نان ساده سنگگ در دیجی کالا جت ۱۵ و ۲۰ هزار قیما دارد. قیمت سعزی برای گرانفروشی!
    جلوی تخلفات نانولیی ها و اتحادیه باید گرفته بشود و بسود منطقی قانع باشند نه اینکه با توجیه دزدی و گرانفروشی در صدد حمایت از آنها برآیید و برایشان خبر رپورتاژ کنید.و اطلاعات نادرست بدهید در حمایت از تخلفات نانوایی ها و اتحادیه.

  • ناشناس
    5

    تنها راه پیشگیری از ادامه این وضعیت مملکت در کوتاه مدت، یک حمله نظامی سهمگین هست.

    نظرات شما -
    • م.ج
      0

      حمله سهمگین نظامی ؟
      به کجا؟
      به حساب کی؟
      اصلا کی به کی حمله کند؟
      چطوری؟
      اونوقت دیگه نون گیر کسی میاد؟
      باباتودیگه کی هستی.باباتودیگه کی هستی........؟
      نظردهندگان مثبت به چنین جمله ای توکدام فضاهستند
      خدامی اند........

  • 110
    1

    یعنی امکان داره دولت برای رضای خدا استعفا بده و کنار بکشه ؟ البته قدرت و ثروت بسیار دلچسب و شیرینه کمتر کسی می تونه دل بکنه . مگر خدا به داد ملت مفلوک ایران برسه .

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    مردم را در جزئی ترین مسئله هم عذاب میدن و توان یک مدیریت معقول و مثبت و مردم پسند را ندارند.... این نظام و دولت منسوب و بی سوادش الفبای اقتصاد و تجارت و روابط بین الملل را هم واقعا نمی فهمند و همواره در انکار و تکذیب و پنهانکاری و توهم و دروغ و اغفال مردم خود و دنیا هستند ... این ظلم ها و تبعیض ها و بی عدالتی ها روزی به خودشان بر می گردد و جواب دارد

  • ناشناس
    12

    اینرو در حق شما میتونم بگم که فقط
    بیکار هستید و بدنبال سوژه میگردید

  • شهروند
    1

    وای بر کم فروشان
    فعلا دولت و مجلس و فروشندگان کالا و خدمات هر بلایی میخواهند سر ملت فلک زده و در مانده می آورند تا کی این ظلم و پا برجاست خدا عالم

  • ناشناس
    3

    تا زمانی که همین نان های سنتی در صنعت تولید نشود و بهره وری و کیفیت بالا نرود همین اش و همین کاسه است. هیچگونه نمی توان 80 هزار نانوایی را کنترل کرد!!!

  • ناشناس
    2

    سلام دوستان سه هزارتومان بردارید برید تو خیابون هرچیزی تونستین بخرین به منم بگین منم با سه هزارتومن بخرم نرخ نون برای سال ۱۴۰۰ است خرج نونوایی و نونوایی برای سال ۱۴۰۲ که از نظر بیمه کارگرها فقط۱۱۰ درصد گران‌تر از سال ۱۴۰۰ مایه خمیر ۶۰۰ درصد گران شده حمل ارد ۲۳۰ درصد گران شده مخارج روزمره مثل آب و برق هم الا ماشالله کارگری که در سال ۱۴۰۰ فقط روزی ۲۵۰ هزارتومان حقوق می‌گرفت الان با۶۰۰ هزارتومان هم کار نمیکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      استاد دانشگاه که نصف عمرش را درس خوانده روزی ۶۰۰ تومان نمی دهند ،،پس معلوم شد استاد نانوا یا جایگاه بالاتری دارد یا طمع بیشتری

  • ناشناس
    2

    نانوایان بنده خدا هم مثل صنف های دیگر میخواهند دزدی کنند ، همه بتوانند و آنها نه !? لطفا عدالت رعایت شود

  • ابوذر
    0

    مملکت همش گل وبلبله فقط تو نونوایی مشکل داریم اونم به فضل الهی قابل حله توکل کنید توکل نه ها توووووکل
    کجایید مگه من نونوا از جا دیگه خرید میکنم من دارم نان به نرخ ۱۴۰۰ میدم ولی تورم ۱۴۰۲ دارم واسه خودم و مغازه خرید میکنم همه چی گرون شده الا نون اونایی که پست میزان نون کنجد گرونه خب نگیر ساده بگیر کنجد گرون شده اون بنده خدا که گفته شاه شاطر کرده تو تنور احتمالا اصغر قاتل می‌شناسه .کاش یه خرده انصاف داشتیم همه چیز رو باهم مقایسه میکردیم. همه چی ۱۰۰ درصد گرون شده الا نون

  • مصطفی شاطر
    2

    اکثر نانوایان با تراکتشهای سوری و تکراری با یک یا چندین کارت اقدام به دور زدن این طرح نا موفق میکنند و آرد دریافتی را در بازار آزاد بفروش میرسانند و هیچ نانی پخت نمیکنند

  • اشکان
    11

    آقای رئیس جمهور محترم
    لطفا قیمت نان آزاد شور
    فقط اینو میتونم بگم دزد تر از دزد خود نانواهست
    حرومخورترین قشر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یکم شرف داشته باشی بد نیست مگه قشر نانوا هم مثل شما خونه زندگی نمیخاد تو اگه حلال و حرام سرت میشد شاید راضی نمیشدی دسترنج نانوارو با قیمت کم سر سفرت ببری. دزدی و حروم خوری که فقط دزدی نیست شما هم با قیمت سال ۹۹ نون میخری یه حروم خوری

  • ناشناس
    0

    هرکاری هرادمی هر مغازه ای هرصنفی انجام میدهد انگ دزدی میزنن حتی چیزی که مانده به

  • ناشناس
    1

    هم وطن گرامی متأسفانه با مدیریت ضعیف مسولین کشور مردم را مقابل هم قرار دادن یک زمانی در محلات شهرها معتمد و امین مردم نانوایی محل بود حالا شدن دزد و حرامخوار این نشانه بی لیاقتی مدیران رده بالا هست التماس تفکر

  • فری
    0

    بابا دولت از دستش در رفته همه چیز البته غیر سیاسی حرف زدن

  • ناشناس
    0

    نرخ نان مال چندسال پیش هست ونرخ نان درآمد نانوا را تعیین میکند یک سوال از همه مردم کدام یک از شما با حقوق چندسال پیش زندگی میکنید آیا با نرخ چند سال پیش یک نانوا میتواند گذران زندگی کند کدام وزیر ومشاور پروفسور همه‌چیز دان اینها راتایید میکند مگر اینکه مدرکش را کیلویی گرفته اینقدر تو سایتها راجب نان صحبت میکنند گویی نانوا برده همه هست وباید مفت ومجانی کارکند که نه عیدی دارد و نه تعطیلی ونه درآمد ونه عزت و آبرویک کارگر بازنشسته ایران خودرو بیستودومیلیون حقوق میگیرد در حالی که کل دفروش یک نانوایی با دویست و سی کیسه پنجاه الی پنج میلیون میشود که از آن پول بیمه واجاره وکارگر را کم کنید آخر میماند حمالی برای مردم عدالت واژه گم شده در ادبیات اقتصادی ایران شده عده‌ای با درآمد بالا خواهان بردگی صنف نانوا برای ارزانی نامند گویی نانوایان با هوا کارمیکنند اینقدر بی انصافی وبی منطقی با دین ما جور درنمی‌آید آنچه را برای خود می‌پسندید برای مردم بپسندید وانچه برای خود نمی‌پسندید برای مردم نیز نپسندید

  • داود
    1

    دزد جد ابادت است کاش من کوچیک می شدم دوباره این کار نانوا را انتخاب نمی کردم بخدا قسم شیش سال است از سرکار میرم خونه وبر می گردم خدا دیگه این زندگی را نمی خوام مردم و دولت نانوا دزد می کنند اه نانوا بگیره انکه نانوا را دزد می کنه

  • داود
    1

    هرکس از کارش ناراضی است بیاد من نانوارابدمش من برم بجاش

  • ناشناس
    0

    چاره کار اینه که قیمت نان و آزاد کنند و یارانه ای که به نان میدن خوب بدن به خوده مردم سالهاست مشتری به شاطر خ ا یه مالی میکنه بعد اون شاطر به مشتری همین کارو انجام بده دولت خودش نمیخواد این دزدی ها تموم بشه

  • امیر
    0

    دوستانی ک نونوا رو متهم میکنن و هزار انگ بهش میچسبونن از هیچی اطلاع ندارن وقتی ۶ر چهار سال یکبار نرخ بدن ب نونوایی همین میشه نون باید بر اساس تورم قیمت گذاری بشه نونوا هم آدمه خانواده داره تورم رو تو خونه و جامعه بدوش میکشه

  • ناشناس
    0

    اینا تقصیر شما نیست که هرچی به ذهن بیمارتون میرسه میگید به نانوای مظلوم ،ازپدران خود بپرسین زمان جنگ صدایی بلند میشدهمه درمیرفتن الا نانوا مثل یک سرباز وخدمت گذارواقعی پای کارمیموندتا لنگشی دران شرایط،سخت پیش نیاد،یازمان کرونا همه توخونه هاشون بودن ازترس ولی نانوا بازهم پای کارماندتامردم راحت باشن،وچقدرزودباورهستند عوام ،شما کدام نانوایی رودیدن که ازصبح ساعت پنج شروع نکنه وتا اخرشب پخت نکنه،این خودش بالاترین دلیل برای محکوم کردن کسانی است که فکرمیکنن نانوا اردشو به نان تبدیل نمیکنه ،ولی جای خوشحالی داره، همین کسانی که نانوا روقضاوت میکنن بخاطرازبین رفتن نان سنتی وگرفتن نان صنعتی وبسته بندی شده باقیمتهای نجومی ازنانوا همین افرادبه خوبی یاد خواهندکرد ،تازه اون موقع متوجه میشن چی شده،

  • ج 0
    0

    سلام من نانوای لواش که سه نفر سریک هستی بخدا سال 90 استباه کردم خانه داشتم دادم دو دنگ نانوا لواشی در قم خریدم نمیدانم کسی هست به صحبت من که 48سالم شده وهنوز هم موفق برای خرید خانه ماشین ماندم من دخترم 4 ساله نامزده چشم به درآمد نانوا دوختم کل دخل روزی 2میلیون نمیشود برای سه سال 30درصد مگیداسلام واقعا عدالت اسلام اینه من را سرمنده خانوادم ودخترم کرده

  • ج
    0

    وقتی دولت بی کفایتی خودرا رودوش نانوا مندازد وبا حرفهای نامربود انگ دوزی به نانوایان میزند اره اگر همه کالاو خورد خوراک با سال 99 به دست نانوایان برسد آن وقت بیا ونانوایان را قضاوت کن

  • ج
    0

    آهن ومسکن خودرو قند گوشت میوه پوشاک وهر چیزی که گران شده مقصر نانوایان هستن چون نان را به قیمت 4 سال پیش می پزند

  • ناشناس
    0

    کیفیت نان سنگکیها بسیار بسیار کم شده

  • علی
    0

    ریس جمهور محترم دولت مردمی به مشکل مردم رسیدگی کن نونوا آمریکایی نیست اهل مردم ایران است
    نونوا رو به دست سپاه نسپار سپاه تخصصش جنگ وحفظ انقلاب است ن به نونوای ها برسه
    اگر دولت میخواهد مردم و نونوا راضی باشد نان را آزاد کند ویارانه نان رو به مردم بدهد. نتیجه اش نونوا هم کیفیتش رو خوب میکنه هم ساعت پخت ش رو بیشتر میکنه اگر ملت نان رو به قیمت آزاد بخره اسراف نمیکنه در مصرفش حتما صرفه جویی خواهد کرد خلاصه مطلب آقای رییسی واقای خاندوزی نان رو آزاد کنید با گرانی نان تورم بالا نمیره بقیه اجناس رو کنترل بفرمایید

  • امیر
    1

    تنها مواد غذایی که مفت مفت مفته نان است و بس. آخه 4 تومان پوله

  • علی
    0

    مشکل جدید مشتریان در نانوایی راه اندازی اسنپ است که خارج از نوبت نانها را به سفارش دهندگان باقیمت بالاتر میبرند آدم پول دار خانه نشسته سفارش میدهد نانوا هم برای اینکه پول بیشتر گیرش بیاید با مدیریت مستقیم یا دریافت پورسانت از اسنپی درجهت رفاه حال پولدارها را همراهی میکند بی پولها هم رنج صف ایستادن را دارند نمونه اش نانوایی خیابان کوهستان سعادت آباد نرسیده به ۴راه صحرا

  • علی
    0

    مشکل جدید درنانوایی ها اسنپها هستند که تحت مدیریت مستقیم نانوایان یا دریافت پورسانت از اسنپی نان خارج نوبت باقیمت بالا به آنها نام میدهنداین اقدام درجهت رفاه حال پولدارها وازار واذیت سایر مشتریان موثراست نمونه اش نانوایی خیابان کوهستان سعادت آباد نرسیده به ۴راه صحرا

  • احسلن
    1

    نانوای کار سختیه در آمد بسیار پایین همه چشمون دنبال نانوای.در صورتیکه که تخم مرغ دونه ای پنج هزار تومان لواش 400تومان

  • سجادحامدفر
    0

    قطعاماانسانهای حسابگرومنطقی وباوجدانیم،،بلافاصله متوجه میشویم که نانوایی که بعدازعیدخمیرمایه راگرانترمیخرد،کارگرش بامزدسال قبل قطعا کارنمیکند، افزایش اجاره مغازه وقبوض گاز وبرق وبقیه هزینه ها بماند،،،،،ماکه به حلال وحرام بودن هرلقمه که میل میکنیم حساسیم والبته بایدهم باشیم،،،،پس لزومامضاعف تشکرکنیم ازنانوای بی ادعایی که مابه التفاوت قیمت نان نسبت به سال قبل رامهمان جیب او هستیم واورامجبورمیکنیم نان رابقیمت ووزن سال قبل بفروشدفقط با این توجیه که اردقیمتش ثابت مانده،،!
    ماخدای ناکرده اصلا وابدا نمیگوییم چیزی گران شوداما حداقل ازاین به بعدبا دیدمثبت متفاوت به نانوایان زحمتکش نگاه خواهیم کردوتشکرکه پیشکش،،،حداقل نمک نشناس نباشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها