سال 2024 و خداحافظی با 15 خودروی محبوب

در حالی که در کشورمان، خودروهای قدیمی، روی پلت فرم های قدیمی و با کیفیت حتی پایین تر از مدل های قبلی شان، همچنان روی خط تولید مانده اند، خودروسازان بزرگ قصد دارند تولید برخی از محصولات بسیار محبوب شان را متوقف کنند تا بتوانند همگام با نیاز روز بازارهای جهانی، به مسیر خود ادامه دهند.

سال 2024 و خداحافظی با 15 خودروی محبوب

در ادامه، این 15 مدل را با هم مرور می کنیم.

آئودی R8

آئودی با ارائه نسخه GT RWD قصد دارد پس از 16 سال به تولید R8 پایان دهد. قیمت این نسخه جدید 251 هزار دلار می باشد.

آئودی TT

25 سال از اولین باری که مدل TT به بازار معرفی شد می گذرد. حال آئودی قصد دارد با معرفی نسخه Final Edition به بازار اروپا، خط تولید آن را برای همیشه متوقف کند. سال گذشته نیز نسخه RS Heritage Edition به عنوان حسن ختام حضور TT در بازار آمریکا معرفی شده بود.

کرایسلر 300

کرایسلر قصد دارد تعداد 2300 دستگاه مدل 300 را با موتورهای 6 و 8 سیلندر برای سال 2023 عرضه کند و سپس بعد از 18 سال، تولید آن را متوقف نماید.

دوج چلنجر

سروران عزیزی که یاری دادند! دوج چلنجر نیز بعد دهه ها دلبری با تولید چند نسخه مختلف به نام Last Call با خط تولید خداحافظی می کند که قدرتمندترین آن 1025 اسب بخار قدرت دارد و می تواند تنها در 1.7 ثانیه از 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. از دیگر مدل هایی که دوج قصد پایان دادن به ساخت آنها را دارد باید به مدل های چارجر و هلکت (برای آخرین بار با موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر خورجینی ارائه می شود)، اشاره کرد.

فراری پرتوفینو M

این سوپر ماشین با مدل روما اسپایدر جایگزین خواهد شد که موتور 3.9 لیتری V8 توئین توربو آن توان تولید 612 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور را دارد.

فورد فیستا

مدل بعدی، نسل هفتم فورد فیستا بوده که قرار است با نسخه تمام برقی یک مدل دیگر (پوما) جایگزین شود.

کیا استینگر

سال 2024 آخرین سالی خواهد بود که مدل استینگر روی خط تولید می رود. برای خداحافظی با این مدل موفق، کیا، استینگر را در نسخه Tribute Edition یا نسخه یادبود، تنها در 1000 دستگاه روانه بازار می کند.

مک لارن 720S

مک لارن اعلام کرده مدل 720 را با مدل قدرتمند تر 750 با توان موتور حدود 740 اسب بخار جایگزین می کند. کارشناسان پیش بینی می کنند مک لارن احتمالا در ماه جاری اطلاعات آن را نشر می دهد.

مرسدس بنز C کلاس کبریولت (کروکی) و کوپه

یکی از عجیب ترین موارد موجود در این لیست، مرسدس بنز C کلاس کروکی و کوپه است که طبق تصمیم مدیران شرکت، تا قبل از امسال با خط تولید خداحافظی می کند. هنوز زمان دقیق این جنایت یا اینکه قرار است C کلاس کروک با چه مدلی جایگزین شود، اعلام نشده است. ناگفته نماند نسخه های کروک و کوپه مرسدس بنز E کلاس نیز چنین سرنوشتی را برای سال جدید خواهند داشت.

نیسان ماکسیما

و در آخر، نیسان ماکسیما نیز بعد از سال ها از خط تولید کنار گذاشته شده تا طی سال های آتی، با یک نمونه تمام برقی جایگزین شود.

منبع: ایران جیب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهروز جعفری
    0

    بی ام و باید دنا پلاس ما رو وارد کنه و ازش کپی کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها