تخلف جدید و عجیب در برخی جایگاه های سوخت

برخی شهروندان اخیرا از تخلف جدیدی در برخی جایگاه‌های سوخت خبر می‌دهند که عجیب‌تر و پیچیده‌تر از پدیده‌های قبلی است.

تخلف جدید و عجیب در برخی جایگاه های سوخت

ماجرای تخلف‌های گوناگون در برخی جایگاه های سوخت داستانی طولانی است، ماجرایی که معمولا از سوی جایگاه‌داران تکذیب می‌شود، اما شکایت‌های شهروندان نشان می‌دهد همچنان این تخلفات در برخی از جایگاه‌ها به شکل‌های مختلف ادامه دارد.

از میان این تخلف‌ها می‌توان به ثبت قیمت‌های بالاتر پس از سوخت‌گیری، کشیدن مبالغی اضافه از کارت برخی مشتریان برای بانک‌هایی که پیامکی برای تراکنش‌های زیر نرخ معین ارسال نمی‌کنند و یا فروش مکمل‌های سوخت غیرمجاز با قیمت‌هایی نامتعارف به رانندگان که همواره اعتراض‌هایی را به همراه داشته است.

اما تازه‌ترین تخلفی که از سوی شهروندان، بخصوص افرادی که هنگام سوخت‌گیری از خودرویشان پیاده نمی‌شوند درباره برخی جایگاه‌های سوخت گزارش شده، کاملا عجیب‌تر و پیچیده‌تر است و نمی‌تواند کار افراد تازه‌کار و بی‌اطلاع باشد.

آن‌طور که این شهروندان گزارش داده‌اند، متصدی این جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل داده و به نظر همه‌چیز عادی بوده است. اما در دور بعدی سوختگیری، وقتی راننده به جایگاه دیگری مراجعه کرده، دستگاه نازل، کارت سوخت را تشخیص نمی‌داده و راننده تصور کرده که کارت، اصطلاحا سوخته است. اما بعد متوجه می‌شوند که در زمان سوخت‌گیری قبلی اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای برای کارت سوخت رخ داده است!

آن‌طور که یکی از شهروندان اطلاع داده، چند روز قبل برای سوخت‌گیری به یکی از جایگاه‌ها مراجعه کرده و مطابق معمول از خودرو پیاده نشده، اما متصدی جایگاه به او اعلام کرده کارت سوختش عمل نمی‌کند. در ادامه این متصدی منصف، با بررسی کارت سوخت، به راننده اطلاع می‌دهد که به نظر می‌رسد دور قبلی که سوخت‌گیری انجام شده، فردی در جایگاه قبلی با فندک، آن بخشی از کارت سوخت که تراشه الکترونیک در آن قرار گرفته را گرم کرده، تراشه را از کارت جدا کرده و به جای آن یک تراشه سوخته را در محل تعبیه شده قرار داده! در این شرایط، راننده‌ای که از فرایندی که پیش آمده اطلاعی نداشته، در سوختگیری بعدی با تصور این‌که کارت سوختش دچار مشکل شده و کارت سوخته است، قاعدتا درخواست کارت سوخت المثنی می‌کند و در این میان، افراد سودجو سهمیه موجود در تراشه قبلی کارت سوخت آن فرد را استفاده می‌کنند و تا زمان صدور کارت المثنی نیز، دارنده سهمیه از وضعیت بنزینش مطلع نمی‌شود.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در پاسخ به پیگیری‌ها در این زمینه تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرد که تمام شهروندان می‌بایست در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوختگیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • 🐜
    0

    بایدگفت من ایرانیم ارمانم ز دزدی بود

  • مازیار
    2

    نظارت بر جایگاه های سوخت در تهران خیلی ضعیف هست و مردم را کلافه میکند

  • 🐜
    2

    درایران هیچ جاامنیت نداریم مردمان وحکومتی داریم که عصای کورمی دزدند تنها یک زلزله ۴۰ریشتری لازمه

    نظرات شما -
    • .
      8

      اگه واقعا اینطوری فکر میکنی خوب بزن به چاک

  • ناشناس
    4

    هر کس یک ایرانی رو به من نشون بده که تو کارش دوز و کلک نداشته باشه از من صد میلیون پاداش میگیره....

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      0

      دونفربهت نشون میدم حسن کلیدساز وابراهیم رییسی ودولتش

  • ناشناس
    9

    به نظر خیلی عجیبه چون آن قدر فرصت نداره که این عملیات را انجام بده ،

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      0

      شماکارمندپمپ بنزین هستی یامدیرفروش جایگاه پمپ بنزین

  • ناشناس
    3

    این موارد بسیار نادر است و در هر صنفی وجود دارد. با تخلف یک کارگر سایر کارگران زحمتکش شاغل در جایگاههای سوخت را خراب نکنید! رانندگان به ویژه بانوان راننده زحمت بکشند یک تکانی به خود بدهند و از خودرو پیاده شوند و خودشان شخصاً تمام مراحل سوخت گیری و پرداخت وجه را به انجام برسانند تا اتهامی را متوجه دیگران نکنند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اولا که سوختگیری وظیفه خود جایگاه است ما از بس خودمون زدیم عادت شده براشون ثانیا به کارگرربطی ندارد مگه تو جیب کارگر میره .

    • 0

      بیچاره کسیکه نمیتونه سر بغلیش کلاه بذارد !!!

  • ناشناس
    1

    سفره چرب و چیلی انقلاب به اشکال مختلف!!!

  • ناشناس
    2

    تمام این دغل بازیها مربوط به شرایط اقتصادی بد موجود است اگر دخل و خرج کارگر پمپ بنزین جور در میومد این مشکلات ایجاد نمیشد کما اینکه سالهای قبل این مسایل وجود نداشت

  • سیاوش
    0

    با سلام و عرض ادب،متاسفانه هرکاری کنند ،جلو دزدی رو نمیتونند بگیرند.چون حلال و حرام به هم آمیخته،خودتون رو خسته نکنید

  • ناشناس
    1

    این مردم از مردم زمان رسول الله ص هم بهتر هستند، ایا چنین است؟؟؟ اقای جمهوری اسلامی چرا اخلاق فرهنگ و ایمان ایرانی جماعت را نابود کردی؟؟؟

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      3

      این خواسته خودتان بودایناهم کاردشمن است باید دشمن را بشناسید دشمن قرضی نه فرضی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها