قیمت آپارتمان در تهران در فروردین ۱۴۰۲

قیمت آپارتمان دوخوابه و معمولی در محله دزاشیب واقع در منطقه یک، توسط فروشنده‌ای حدود ۱۱۲ میلیون اعلام شده، است یعنی تقریبا معادل متوسط قیمت خانه‌های این محدوده که ۴۶ درصد بیشتر از پارسال است.

قیمت آپارتمان در تهران در فروردین ۱۴۰۲

قیمت مسکن در منطقه یک تهران که به‌شکل سنتی گران‌ترین محدوده بازار مسکن پایتخت است، طبق آخرین آمار‌های رسمی به‌طور متوسط تقریبا متری ۱۱۲ میلیون تومان بوده. این عدد را مرکز آمار به‌عنوان میانگین قیمت آپارتمان‌های مسکونی که دی‌ماه ۱۴۰۱ به‌شکل رسمی معامله شدند، اعلام کرده و از آن تاریخ به بعد گزارش جدیدی از تحولات ماهانه بازار مسکن پایتخت منتشر نشده است.

حالا اگر آمار‌های رسمی را کنار بگذاریم و در همین منطقه یک سراغ جدید‌ترین آگهی‌های منتشر شده از سوی فروشنده‌ها برویم، با همان عدد ۱۱۲ میلیون تومان، می‌توانیم یک واحد ۸۰ متری معمولی را در محله دزاشیب پیدا کنیم. فروشنده این آپارتمان دوخوابه قیمت پیشنهادی خودش را دقیقا ۹ میلیارد تومان یعنی متری ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.

آسانسور، انباری و پارکینگ جزو مهمترین امکانات این خانه به‌حساب می‌آید که شش سال از زمان ساخت آن می‌گذرد و فروشنده، رقم پیشنهادی خودش را تقریبا معادل میانگین قیمت خانه‌های خریدوفروش شده در دی‌ماه ۱۴۰۱ درنظر گرفته است. البته همانطور که گفتیم عدد ۱۱۲ میلیون تومان در دی‌ماه ۱۴۰۱، متوسط ارقامی بوده که در دفتر‌خانه‌ها به‌ثبت رسیده و اگر سراغی از واحد‌های لوکس منطقه یک بگیریم، با ارقام شگفت‌انگیز دیگری سروکار داریم. مثلا در نیاوران یک آپارتمان ۱۳۴ متری را با قیمت ۴۳ میلیارد تومان آگهی کرده‌اند.

همانطور که از عکس‌های آگهی معلوم است، با یک خانه لوکس طرف هستیم که فروشنده در آگهی به‌چیز‌هایی مثل متریال باکیفیت، روف‌گاردن، استخر، سونا، جکوزی، اتاق خواب مستر و ... اشاره کرده و رقم پیشنهادی خودش را برای هر مترمربع چیزی نزدیک ۳۲۱ میلیون تومان درنظر گرفته است. یعنی تقریبا شش برابر متوسط قیمت مسکن در کل تهران.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها