مراحل ساخت ویدئوی تبلیغاتی؛ صفر تا صد ویدئو مارکتینگ

آیا شما هم به دنبال ساخت ویدیوی تبلیغاتی هستید اما نمی‌دانید چگونه باید بهترین آن را تهیه کنید؟ یک ویدیوی تبلیغاتی می‌تواند موجب موفقیت یا شکست کمپین شما شود؛ بنابراین آگاهی بر آنکه چگونه یک تبلیغ ویدئویی به‌یادماندنی و مؤثر بسازید، مهم است.

مراحل ساخت ویدئوی تبلیغاتی؛ صفر تا صد ویدئو مارکتینگ

ما در این محتوا یک راهنمای جامع برای مبتدیان این مسیر تدارک دیده‌ایم و مراحل ساخت ویدیوی تبلیغاتی را با هم مرور می‌کنیم.

ویدیوی تبلیغاتی چیست؟

به‌طور کلی تبلیغات ویدیویی، نوعی محتوای تبلیغاتی است که به‌شکل ویدئو منتشر شده است. ویدئوهای تبلیغاتی پتانسیل بالایی در افزایش آگاهی از برند شما، جذب مخاطبان جدید و افزایش فروش دارند؛ اما این بدان معنا نیست که تمامی ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانند همچین مزایایی را برای شما رقم بزنند. روش‌ها و تکنیک‌های مشخصی برای افزایش بازدهی یک ویدئوی تبلیغاتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

مراحل ساخت ویدیوی تبلیغاتی

شما به‌سادگی و با انجام قدم به قدم مراحل زیر می‌توانید هر نوع تبلیغات ویدئویی را به‌خوبی به سرانجام برسانید:

مرحله اول: هدف خود را مشخص کنید

هدف شما از تهیۀ تبلیغات ویدئویی چیست؟ آیا برای آگاهی از برند تهیه می‌شود؟ به دنبال معرفی محصول جدید است؟ یا اطلاعیه‌ای برای ثبت‌نام در خبرنامۀ شماست؟ پاسخ به این سؤال به ویدئوی شما ظاهر هدفمندتری خواهد داد.

مرحله دوم: مخاطب هدف خود را مشخص کنید

تعیین مخاطب هدف در اجرای ویدیوی تبلیغاتی شما اثر می‌گذارد؛ برای مثال، شما باید لحن ویدیوی تبلیغاتی‌تان را با توجه به مخاطبانتان تعیین کنید.

مرحله سوم: بودجه خود را تنظیم کنید

برای انجام هر برنامه تبلیغاتی شما به بودجه‌بندی نیاز دارید تا بتوانید در آخر مقدار بازگشت سرمایه خود را بسنجید؛ بنابراین قبل از شروع به تهیه، هزینه کارگردان، فیلم‌بردار، بازیگر و... را محاسبه کنید.

مرحله چهارم: دست به اقدام بزنید

در این مرحله تنها یک قدم تا انتشار ویدیوی تبلیغاتی خود فاصله دارید. باید فیلم‌نامه را نوشته، فیلم‌برداری را انجام داده و ویرایش ویدیو را شروع کنید. در طول این مرحله باید نتایج مراحل قبلی را اعم از هدف تبلیغ، مخاطبان هدف و هزینه اجرا به یاد داشته باشید و با توجه به آن‌ها اقدام کنید.

مرحله پنجم: تبلیغ ویدیویی خود را منتشر کنید

در این مرحله وقت آن رسیده که ویدئویتان را در کانال متناسب با تبلیغ‌ خود منتشر کنید.

مرحله ششم: تبلیغ ویدیویی خود را آنالیز کنید

تجزیه‌وتحلیل هر کمپین در طول آن و در زمان اتمام از واجبات هر نوع تبلیغی است. شما با آنالیز تبلیغات ویدئویی خود می‌توانید نقاط ضعف و قدرت خود را بسنجید و براساس آن برای کمپین‌های آینده‌تان تصمیم بگیرید.

نکات مهم برای تهیه ویدیوی تبلیغاتی مؤثر و جذاب

برای ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی مؤثر، نکات و ترفندهای خاصی وجود دارد که می‌تواند موجب موفقیت کمپین شما شود.

بر اولین ثانیه‌ها تمرکز کنید

جلب توجه بینندگان از همان ابتدا بسیار مهم است؛ با توجه به تکنیک‌های زیر می‌توانید به این هدف دست‌ یابید:

  • درمورد حقایق جالب صحبت کنید: با شروع یک واقعیت جالب و کمترشناخته‌شده، کنجکاوی مخاطبان خود را تحریک کنید.
  • طفره نروید: در همان ثانیه‌های ابتدایی، هدف خود را از تبلیغ با ببیننده در میان بگذارید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید.
  • بامزه باشید: یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه، خنداندن مخاطبان است.
  • داستان‌سرایی کنید: داستان‌سرایی از تکنیک‌هایی است که می‌تواند به‌خوبی تمامی المان‌های تصویر و صدا را در ویدئوی تبلیغاتی شما به هم مرتبط کرده و خوانندگان را تا پایان ویدئو همراهی کند.
  • پیش‌بینی‌ناپذیر باشید: سعی کنید از ایده‌ای جدید استفاده کرده و خوانندگان را در پایان ویدئو حیرت‌زده کنید.

photo_2023-03-20_20-19-03

ویدئوی خود را کوتاه و مفید نگه‌ دارید

طول هر ویدئوی تبلیغاتی به هدف کمپین و مکان انتشار آن بستگی دارد؛ اما در اکثر مواقع هرچه این ویدئو کوتاه‌تر باشد، مؤثرتر خواهد بود. درحقیقت، اگر هدف شما از تهیۀ ویدئو مشخص باشد، به زمان زیادی نیاز نخواهید داشت.

درمورد ویژگی‌ها و مزایای محصول خود صحبت کنید

شما می‌توانید با تهیۀ یک ویدئوی تبلیغاتی با یک تیر دو نشان بزنید. شما در ویدئو می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول خود را معرفی کرده، سپس درمورد نحوۀ تأثیرگذاری این ویژگی‌ها بر زندگی ببینندگان‌ خود صحبت کنید.

آنان را به یک اقدام دعوت کنید

ببینندگان شما باید بدانند که بعد از تماشای ویدیوی شما چه کاری انجام دهند. آیا باید محصول شما را بخرند؟ برای یک خبرنامه ثبت‌نام کنند؟ یا اینکه با خدمات مشتری شما تماس بگیرند؟

با یک دعوت به اقدام مناسب از آنان بخواهید که فعالیت موردنظر شما را انجام دهند.

برای تهیه تبلیغات ویدیویی خود آماده‌اید؟

در این محتوا سعی کردیم برای ساده‌ترین چالش‌های موجود در مراحل ساخت ویدیوی تبلیغاتی راه‌حل ارائه کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم، پیاده‌سازی تبلیغات ویدیویی به اندازه گذشته سخت نیست و حتی با یک تلفن همراه نیز می‌توان ایده خود را عملی کرد. شما در این مسیر می‌توانید از آژانس‌های تبلیغاتی نیز کمک بگیرید؛ پس بدون فوت وقت تبلیغات‌ جذاب ویدئویی‌ خود را برای انتشار آماده کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها