افزایش قیمت بلیت هواپیما به سال ۱۴۰۲ موکول شد

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، اگرچه قیمت‌ بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی‌یابد، اما پس از عید، افزایش قیمت برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود.

افزایش قیمت بلیت هواپیما به سال ۱۴۰۲ موکول شد

موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته خبرساز شد؛ از طرفی با قرار گرفتن در آستانه تعطیلات نوروزی نیز مسائل مربوط به سفرهای مردمی هم افزایش یافته و از آنجایی که یکی از روش‌های حمل‌ونقل، سفرهای هوایی است و البته در این مدت، شرکت‌های هواپیمایی نتوانستند به مقصود خود برای افزایش رسمی قیمت بلیت برسند، هرچند که در مواردی به صورت غیررسمی شاهد افزایش قیمت بودیم که این موضوع به واکنش سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی نیز منجر شد.

در این راستا شهریار افندی‌زاده -معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی- روز گذشته درباره سفرهای مردمی با هواپیما اظهار کرد: در حمل‌ونقل هوایی نیز دو میلیون و ۳۰۰ نفر در مسیر داخلی و خارجی سفر داشتند که امسال تلاش می‌شود این ظرفیت حفظ شود. 

از آذر ۱۴۰۰ قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است

وی همچنین درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما توضیح داد: قیمت‌ها باید براساس مصوبات باشد. از آذر ۱۴۰۰ قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است و این افزایش از سوی سایت‌های مجهول بوده و قرار شده از طریق قوه قضاییه پیگیری شود.

معاون وزارت راه و شهرسازی از مردم درخواست کرد بلیت هواپیما را از مراکز معتبر تهیه کنند و درباره کنترل قیمت بلیت‌ها هواپیمایی، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت داده‌اند، اما دولت تصمیم گرفت افزایش قیمت تا پایان امسال اتفاق نیفتد، سقف قیمت امسال نباید افزایش یابد، اما برای کنترل قیمت بلیت‌هایی با سقف بیشتر، ستادی با حضور رییس سازمان تعزیرات و نماینده دادستانی تشکیل شده و بررسی تحلیلی انجام شده که نتیجه آن شناسایی سایت‌های نامعتبر بوده است.

۷ مسیر از فهرست پروازهای چارتری خارج شد

افندی‌زاده ادامه داد: علاوه بر این در برخی سایت‌ها، بلیت با هتل فروخته می‌شد که قیمت‌ها را افزایش داده بود و قرار شد در این سایت‌ها نیز بلیت و هتل مجزا فروخته شود و هفت مسیر از چارتر خارج شود. ستادی به این منظور در فرودگاه‌ها مستقر است و هرگونه خلافی را به صورت شاکی به سازمان هواپیمایی و تعزیرات اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت‌ها در نوروز افزایش نمی‌یابد، اما پس از عید، افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره یادآوری برخی خبرنگاران درباره این‌که اگرچه تاکید بر این است که قیمت‌ها از آذرماه ۱۴۰۰ ثابت مانده، اما بررسی میدانی بیانگر افزایش تا ۲۰۰ درصد و تغییر قیمت‌ها در مقاطع مختلف بوده است، بار دیگر این پاسخ را تکرار کرد که سقف قیمت از آذرماه ۱۴۰۰ تغییر نکرده، اما این نکته را اضافه کرد که در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد مالیات  بر ارزش افزوده به قیمت‌ها اضافه شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    افزایش قیمت همه چیز ان شاالله بعد از پایان رمضان است
    چون سالگرد گرانی در این دولت میرسیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها