راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران- کربلا

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از توافق با عراق در خصوص راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد.

راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران- کربلا

خط ریلی شلمچه-بصره از ۲۰ سال گذشته مطرح شده، سال ۱۳۹۰ ایران بخش خودش را تکمیل کرد که احداث راه‌آهن اهواز به شلمچه بود. چندی پیش این موضوع مطرح بود که عراق خط ریلی شلمچه بصره را معارض با کریدور شمالی- جنوبی خود می‌داند که قرار است با همکاری ترکیه از بندر فاو به شمال عراق و ترکیه متصل شود.

به تازگی سید میعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه‌آهن- که سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق را در سفر دو روزه به بغداد همراهی می‌کرد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در جریان کمیسیون مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق که در بغداد برگزار شد، تفاهمات خوبی با مسئولان دولت جدید عراق در حوزه ریلی به ویژه تسریع در احداث راه‌آهن شلمچه-بصره و همچنین اعلام آمادگی دو طرف برای اتصال ریلی از مرز خسروی انجام شد.

با این اظهارات صالحی به نظر می‌رسد تصمیمات جدیدی برای پروژه ریلی شلمچه-بصره گرفته شده تا این خط ریلی که به واسطه همسایگی با عراق، ارتباط تجاری و رفت‌وآمد زیارتی بین دو کشور، پروژه‌ای ۲۰ ساله است که از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار داشته، به سرانجام برسد.
منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    فقر بدبختی مملکت را فرا گرفته اینان بودجه مملکت را بدون مشورت با مردم برای اهداف خودشان هزینه درست میکنند تا دین را تکیه گاهی برای خودشان درست کنند

  • ناشناس
    1

    خط آهن ایران باید به نجف و کربلا و دمشق و از آنجا هم به صور و صیدا و بعلبک و بیروت و مکه و مدینه گسترش یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها