نماینده کارگران در کمیته سه جانبه دستمزد:

باز هم اجماع بر سر رقم «سبد معیشت» کارگران حاصل نشد

نماینده کارگران در کمیته سه جانبه دستمزد در این رابطه با بیان اینکه بازهم نرخ سبد معیشت مشخص نشد؛ می‌گوید: در نشست عصر شانزدهم اسفند بازهم اجماع بر سر رقم معیشت به دست نیامد.

باز هم اجماع بر سر رقم «سبد معیشت» کارگران حاصل نشد

محمدرضا تاجیک دلیل نرسیدن به توافق را اینگونه بیان می‌کند: طرفین به توافق بر سر اعداد و ارقام نرسیدند و داده‌های یکدیگر را قبول نداشتند؛ نیاز هست که هر سه گروه تحقیق بیشتری صورت بدهند و با داده‌های قابل اجماع به نشست بعدی بازگردند.

تاجیک تاکید می‌کند: در کمیته دستمزد، اصل بر سه جانبه گرایی است و تا وقتی هر سه طرف ماجرا به اجماع نرسند، نتیجه نهایی حاصل نمی‌شود. در نشست دیروز همچنان اختلافات زیاد بود و نتوانستیم به یک توافق سه جانبه برسیم.

رقم سبد معیشت کی مشخص می‌شود؛ نماینده کارگران در پاسخ می‌گوید: قرار شد در نشست بعدی کمیته دستمزد، رقم سبد معیشت نهایی شود؛ این نشست قرار است قبل از نشست بعدی شورایعالی کار برگزار شود؛ سبد معیشت باید در کمیته دستمزد نهایی شده و به شورایعالی کار برای تصمیم‌سازی مزدی فرستاده شود.

تاجیک در ارتباط با زمان دقیق برگزاری این «نشست بعدی» می‌گوید: زمان دقیق را مشخص نکرده‌اند اما قرارشد به زودی نشست بعدی کمیته دستمزد برگزار و نرخ سبد معیشت نهایی شود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این برنامه هر سال همینطور هست و به توافق نمیرسند و نهایت در روز 29 اسفندهرسال مبلغ اندکی که با تورم همخوانی ندارد بر حقوق کارگران بخش خصوصی اضافه میکنند.کارگر در شیفت 12 ساعته با کمترین حقوق باید کار کند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها