وزارت صمت اعلام کرد:

زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی تغییر کرد/ عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از ۱۴۰۲

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اعلام کرد: پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی خودروهای خارجی در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود اما انجام قرعه‌کشی به زمانی دیگر موکول شد.

زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی تغییر کرد/ عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از ۱۴۰۲

مهدی ضیغمی درباره زمان برگزاری قرعه‌کشی خودروهای وارداتی، اظهار داشت: پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی خودروهای خارجی در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود اما به دلیل زمان‌بر شدن استعلامات، قرعه‌کشی، در روزی دیگر، برگزار می‌شود، اما به‌علت اخذ استعلامات لازم و جمع‌بندی آن زمان قرعه‌کشی طی روزهای آینده خواهد بود.

وی افزود: فعلا زمان قرعه‌کشی را به‌طور دقیق اعلام نمی‌کنیم تا استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در اسرع وقت اعلام می‌شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه به تعویق افتادن زمان برگزاری قرعه‌کشی برای بررسی دقیق استعلامات بوده، تاکید کرد: فعلا قرار است همان دو مدل خودروی چانگان CS۵۵ و CS۳۵ پلاس عرضه می‌شود اما تلاش می‌کنیم که دو مدل خودروی فیات ۵۰۰ و فیات Tipo و همچنین هیوندا النترا عرضه شود.

ضیغمی همچنین گفت: تلاش‌مان این است که عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از پایان امسال انجام شود.

برپایه این گزارش، پیش‌ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی از روز ۶ اسفندماه آغاز و تا ساعت ۲۴ روز ۱۳ اسفندماه ادامه داشت. براساس اعلام وزارت صمت حدود ۱۲۰ هزار نفر متقاضی خرید خودروهای وارداتی در مرحله پیش ثبت‌نام شرکت کردند و بعد از استعلامات لازم، ثبت‌نام کنندگان قطعی مشخص می‌شوند.

اسامی افرادی در قرعه‌کشی به عنوان برنده قطعی اعلام می‌شود که شرایط عمومی ثبت‌نام را داشته باشند یعنی دارای پلاک فعال انتظامی نباشند و یا متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت‌نام و صدور فاکتور خودرو نزد خودروسازان نداشته باشد. یکی از شروط ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی بلوکه شدن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در یک حساب وکالتی در نزد بانک بود.

براساس اعلام مدیر طرح واردات خودرو، افرادی که قصد انصراف از خرید خودروهای وارداتی را دارند این امکان بعد از انجام قرعه‌کشی برای آنها فراهم است. همچنین این افراد در صورت انصراف می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خود را اکنون در نزد بانک بلوکه است، برداشت کنند.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    امیدت ناامید شود امید

  • ناشناس
    0

    حرف و عملشون یک روز هم ثبات نداره.هر روز عوض میشه.مثل وضعیت متلاطم کشور هی بالا و پایین میشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها