مشخصات باورنکردنی بنزی که ۳۰ سال پیش ساخته شد / تصاویر

موتور ۵ لیتری V8 این خودرو در آن زمان ۲۷۳ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

مشخصات باورنکردنی بنزی که ۳۰ سال پیش ساخته شد / تصاویر

امروزه مرسدس‌بنز کلاس G به مالکان خود ترکیبی از توانایی‌های جاده‌ای، امکانات رفاهی بالا و مقدار زیادی قدرت را ارائه می‌کند. روند تکامل نسل این شاسی‌بلند همه‌جا رو و نظامی و تبدیل‌شدن آن به یکی از مدرن‌ترین و خاص‌ترین محصولات مرسدس‌بنز و بازار شاسی‌بلندهای لوکس از ۳۰ سال گذشته شروع شد؛ درست از زمانی که مدل تولید محدود ۵۰۰GE V8 با موتور ۸ سیلندر روانه بازار شد. حال سازنده تصمیم گرفته تا یک نمونه مرتب از این خودروی مشهور را متمایزتر کند.

مشخصات باورنکردنی بنزی که ۳۰ سال پیش ساخته شد / عکس

کلاس G مدل ۵۰۰GE V8 در سال ۱۹۹۳ و در نمایشگاه خودروی ژنو به‌عنوان نمونه بالارده شاسی‌بلندهای بنز رونمایی شد. این خودرو به موتور ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری M 117 مجهز شده بود که توان تولید ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور را داشت. ۵۰۰GE V8 با استفاده از این تجهیزات فنی قادر بود در عرض ۱۱.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این شاسی‌بلند سنگین نیز برابر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بود.

این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک دائمی مجهز شده و برخلاف سایر مدل‌های کلاس G از قفل دیفرانسیل جلو محروم بود. ترمزهای آن همه به سیستم ضدقفل، ABS، نیز مجهز شده بودند و دیسک‌های ترمز آن هم قابلیت خنک‌کاری از درون داشتند. مرسدس‌بنز برای تمایز این مدل از سایر نمونه‌ها، آن را با رنگی موسوم‌به «آبی متالیک آمتیست» رونمایی کرد. کابین این شاسی‌بلند تازه‌نفس فضایی مملو از المان‌های خاکستری و سیاه‌رنگ را برای کاربر مهیا می‌کرد که قطعات چوبی روی داشبورد، کنسول میانی، ترمز دستی و دستگیره تعویض دنده آن را مزین کرده بودند.

مشخصات باورنکردنی بنزی که ۳۰ سال پیش ساخته شد / عکس

مرسدس‌بنز نمونه قدرتمندتر این خودرو را با قیمتی سرسام‌آور به فروش می‌رساند؛ هر یک دستگاه ۵۰۰GE V8 قیمتی برابر ۱۷۸,۲۵۰ دویچ‌مارک، حدودا ۹۷ هزار دلار کنونی، داشت. در مقام مقایسه می‌توان به کلاس G 320 با موتور ۶ سبلندر اشاره کرد که قیمتی برابر ۴۸ هزار داشت؛ حتی مدل‌های گران‌قیمت و پرچمداران این شرکت مانند کلاس S500 SE نیز با قیمت ۷۰ هزار دلار، ارزان‌تر از ۵۰۰GE V8 به فروش می‌رفتند.

مشخصات باورنکردنی بنزی که ۳۰ سال پیش ساخته شد / عکس

مرسدس تنها ۴۴۶ عدد ۵۰۰GE V8 تولید کرد؛ علت اصلی این تولید محدود هم تولید محدود موتور ۸ سیلندر M 117 آن به شمار می‌رفت که مرسدس‌بنز درحال جایگزین کردن آن با M 119 V8 بود. ابعاد موتور جدید اجازه نصب آن روی ۵۰۰GE را نمی‌داد. سپس AMG ساخت مدل ۵۰۰GE 6.0 را دردست گرفت و همان‌گونه که از نامش پیداست، از موتوری ۶ لیتری در آن استفاده کرد که قدرت را به ۲۹۵ اسب بخار افزایش داد.

مشخصات باورنکردنی بنزی که ۳۰ سال پیش ساخته شد / عکس

 

منبع: پدال
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    با پراید سیصد میلیونی برابری میکند

  • نسیم آزادی
    0

    درود وسپاس،کمال بی انصافیست از طراح این کراس اوور پادشاه فقید که با خرید سهام مهمترین کمپانی صنعتی آلمان به منظور سرمایه گذاری استراتژیک مردمش نامی نبریم ،روانش شاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها