کمک های شرکت های بزرگ کریپتویی دنیا به نقاط زلزله زده خاورمیانه

بهمن‌ماه امسال، ماه بسیار سختی برای خاورمیانه بود. کشورهای ترکیه، سوریه و ایران تقریباً در یک بازه زمانی مشترک با اختلاف 10 تا 15 روز دچار زمین‌لرزه‌های بسیار شدیدی شدند به‌ طوری­که ترکیه و سوریه با 7.8 ریشتر و خوی با 5.9 ریشتر به لرزه افتادند.

کمک های شرکت های بزرگ کریپتویی دنیا به نقاط زلزله زده خاورمیانه

در این میان، آنچه که خبرساز شده است، کمک های شرکت کریپتو بایننس و یا صرافی کوینکس است که به صورت خیرخواهانه، تجهیزات مهمی را برای این مناطق ارسال کرده است.

کمک های خیرخواهانه به زلزله زدگان

اکنون بعد از گذشت دو هفته از زمین­لرزه این شهر، همچنان مردم این منطقه از ایران با بحران‌ تخریب خانه و اموال‌شان روبه‌رو هستند و شب‌های سرد زمستان را در چادرهای اسکان موقت از سر می‌گذرانند؛ اما در کشورهای سوریه و ترکیه اوضاع وخیم‌تر است. به‌ گونه‌ای که تقریباً تمام شهر زیر آوار فرو رفته و بسیاری از مردم جان خود را از دست داده‌اند یا هنوز زیر آوار هستند.

از همان روزهای ابتدایی انتشار خبر زمین­لرزه، کمپ‌های متعددی با هدف کمک‌رسانی به مردم در مناطق زلزله‌زده برپا شد و خیل عظیم کمک‌های مردمی سراسر جهان به سمت این کشورها ارسال گشت. بسیاری از کسب‌وکارها نیز براساس مسئولیت اجتماعی خود جلو آمدند تا کمکی هر چند اندک به سایر انسان‌ها کنند و فعل انسانیت را در شرایط سخت و بحرانی بحران زمین­لرزه صرف کنند.

در این مقاله برخی از کمک‌های اهدایی شرکت‌های فعال در زمینه کریپتو و ارزهای دیجیتال و صرافی‌های معتبر خارجی به مردم زلزله‌زده خوی، ترکیه و سوریه را مورد بررسی قرار داده‌ایم. برندهایی که نام‌شان را با همدردی و همدلی گره زده‌اند تا بهار دوباره دل‌های مردم آسیب‌دیده از زمین‌لرزه روزهای گذشته باشند.

 

حضور فعال شرکت‌های ارزدیجیتال خارجی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

بایننس، به‌ عنوان بزرگ‌ترین شرکت رمزارز جهان که در ماه‌های اخیر برای ارائه کمک به اوکراینی‌ها وارد عمل شده بود، قرار است توکن BNB خود را برای کمک به قربانیان زمین­لرزه در دو کشور آسیب دیده منتشر کند. این در حالی است که سایر شرکت‌ها نیز قول‌هایی برای کمک‌رسانی و حمایت زلزله‌زدگان خاورمیانه داده‌اند.

این صرافی اعلام کرد که توکن BNB به ارزش 100 دلار یا 1883 لیر را به همه کاربران بایننس به ده شهر آسیب‌دیده از زمین­لرزه ارسال خواهد کرد. کل کمک‌های مالی این شرکت بین‌المللی تقریباً پنج میلیون دلار یا 94 میلیون TRY تخمین زده می‌شود.

در ادامه این فعالیت‌ها شرکت‌های کریپتوی دیگری همچون Bitfinex، Keet، Synonym و Tether 5 نیز متعهد شدند مبلغی به ارزش حدود 270 هزار دلار برای تلاش‌های امدادی و بازسازی در کشورهای آسیب­دیده اهدا کنند.  شرکت ارزهای دیجیتال Bitget نیز اعلام کرد مبلغی معال یک میلیون لیر (تقریباً 50 هزار دلار) برای کمک‌رسانی به این کشور اهدا می‌کند.

همچنین Gate.io نیز شروع به تهیه بسته‌های کمکی برای آسیب­دیده کرده است، این شرکت در توییتر خود نوشت «بسته‌های کمکی جمع‌آوری شده توسط این صرافی با هماهنگی مقامات تحویل داده خواهد شد».

فلبا

صرافی کوینکس در کنار زلزله‌زدگان خوی

در حالی­که وقوع زمین­لرزه در ایران حدوداً در یک بازه زمانی کوتاه با زمین­لرزه این کشورها اتفاق افتاد؛ اما متاسفانه در ارسال کمک‌های مردمی سراسر جهان و امدادرسانی دولت‌ها به این سه منطقه آسیب‌دیده، تفاوت بسیار است. درحال حاضر ترکیه در راس دریافت‌ کمک‌های بین‌المللی است و ایران و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند که البته همه کشورها نیز به آن‌ها کمک نمی‌کنند.

با این وجود شرکت بین‌المللی کوینکس پای خود را فراتر از مرزهای نژادی گذاشت و برای کمک به زلزله‌زدگان خوی داوطلب شد. شاید بتوان ادعا کرد در میان شرکت‌های کریپتو و صرافی‌هایی که هر روز در حال سبقت‌گرفتن از یکدیگر هستند تا به مردم ترکیه امداد برسانند، کوینکس تنها شرکتی بود که در کنار این کشور، به کمک ایران نیز آمد.

خیریه کوینکس ، توسط افراد محلی مورد اعتماد، توانست خانواده های بی بضاعت، بی سرپرست و... را شناسایی و کمک های خود را در مسیر درست اهدا کند.

همچنین این خیریه از انجمن ناشنوایان و معلولین نخاعی که بیش از پیش به این کمک ها نیاز داشت و به فراموشی سپرده شده بودند نیز، حمایت کرد و مقداری از حمایت های خود را وقف افراد این انجمن کرد.

کوینکس را می‌توان قدیمی‌ترین شرکت های رمز ارز نامید که با هدف تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این شرکت محصولات خود را برای معاملاتی ارز دیجیتال به ‌شکلی قابل دسترس و با کاربری راحتی ارائه کرده؛ به همین دلیل در سطح بین‌المللی شناخته شده است و به مردم سراسر جهان خدمت‌رسانی می‌کند.

ثققثسش

فعالیت خیریه کوینکس با هدف عدالت آموزشی و امدادرسانی کشورهای محروم

این شرکت در 2022 در راستای مسئولیت اجتماعی خود با هدف اجرای تقویت فعالیت‌های خیرخواهانه در سطح جهان، اقدام به تاسیس «خیریه بین‌المللی کوینکس» نمود که نخستین گام این شرکت بین‌المللی فعال در مسیر کمک‌رسانی‌های همدلانه‌اش بود.

خیریه کوینکس از طریق کمک‌های مالی خود اقدامات متعددی در کشورها و مناطقی که تحت تاثیر سوانح زندگی و محرومیت‌های اجتماعی و فرهنگی هستند، انجام داده است. این صرافی کریپتوی بین‌المللی دست یاری خود را به سوی مردم تمام جهان دراز کرده و با اقدامات مهمی که در زمینه عدالت آموزشی و بهداشتی داشته است، بسیاری از مردم نقاط مختلف را یاری نموده است.

هغعهعغه

کوینکس کمک‌های خود را به تمام نقاط شهر خوی ارسال کرد؛ البته این امدادرسانی تنها به نقاط شهری زلزله‌زده ایران محدود نشد و در تمام روستاهای اطراف آن نیز پخش شد. این شرکت برخلاف هم‌صنف‌های خود که کمک‌های اهدایی‌شان را محدود به ترکیه کرده‌اند، با کمک به مردم آسیب‌دیده این شهر رسالت اجتماعی خود را تکمیل کرد و نشان داد برای این شرکت کریپتو انسانیت بالاتر از هرچیز قرار دارد.

جمع‌بندی

زمین­لرزه یکی از بحران‌های وخیم طبیعی است که می‌تواند آسیب‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم یک شهر یا کشور وارد کند. بهمن 1401 مردم خوی در ایران درگیر زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر شدند و اکنون با گذشت دو هفته از وقوع حادثه همچنان در چادرهای مسافرتی به سر می‌برند.

همزمان با این اتفاق کشورهای سوریه و ترکیه نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر را احساس کردند. زلزله‌ای که خسارات جبران‌ناپذیری گذاشت و به جرات می‌توان گفت در تاریخ دو دهه قبل این کشورها چنین لرزشی را به خود ندیده بودند.

در حالی­که بسیاری از مردم این کشورها جان و اموال خود را در این حادثه از دست دادند و همچنان تعداد بسیاری از قربانیان در زیر آوار به سر می‌برند و جایی برای اسکان ندارند، اما در امدادرسانی به این کشورها تفاوتی چشمگیر وجود دارد.

در این مدت برخی از کسب‌وکارها مانند صرافی‌های کریپتو وارد میدان شدند و برای امدادرسانی به کشورهای زلزله‌زده اقدامات موثری انجام دادند. در این بین کوینکس تنها شرکتی بود که کمک‌های خود را به مردم آسیب­دیده شهر خوی اهدا کرد.

همچنین خیریه کوینکس برای کمک به آوارگان ترکیه و سوریه نیز پیشتاز بوده و در کنار سایر شرکت­های بزرگی مانند بایننس فعالیت‌های خیرخواهانه خود را پیش می‌برد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها