بهترین جایگزین های آیفون ۱۴ در بازار

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که گوشی‌های اندرویدی را به آیفون ترجیح می‌دهید، این مقاله مخصوص شماست.

بهترین جایگزین های آیفون ۱۴ در بازار

انتخاب و خرید یک موبایل جدید ممکن است برای خیلی‌ها سخت باشد. مخصوصا اگر اطلاعات زیادی درباره قابلیت‌های تکنولوژیک موبایل نداشته باشیم.

از همین رو در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از برترین گوشی‌های اندروید دنیا که ارزش خریدن دارند را به شما معرفی کنیم. بهترین گوشی‌های اندروید، قابلیت‌های متعدد و متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. خیلی سخت است بتوان موبایلی را یافت که تمام نیازهای فرد را برآورده کنند و البته یک فاکتور مهم دیگر را نیز باید در نظر داشت: قیمت!

اما باید این را به خاطر داشته باشید که بسیاری از موبایل‌های هوشمند، به خواسته‌هایی که شما از یک موبایل دارید نزدیک هستند. تمام گوشی‌های اندرویدی که ما در این لیست قرار داده‌ایم، مزایا و برتری‌های خاصی نسبت به دیگر موبایل‌ها دارند و در نتیجه هریک می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

۱- Google Pixel ۶A

گوشی‌های سری Pixel-A گوگل، در سال‌های اخیر، محبوب‌ترین گوشی‌ها در بین کارشناسان بوده‌اند و این مورد درباره گوشی Pixel ۶-A هم صادق است. این گوشی در ازای پولی که برای خریدش پرداخت می‌کنید، بهترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد و به‌عنوان پرچمدار گوشی‌های سری پیکسل ۶، از تمام نرم افزارهای مهم و کاربردی پشتیبانی می‌کند. یکی از این نرم افزارها، دستیار تایپ صوتی است که صدای شما را تبدیل به پیغام متنی می‌کند. این گوشی ۶.۱ اینچی ابعاد ایده‌آلی هم دارد و به نحوی است که با یک دست می‌توان از آن استفاده کرد.

پنل OLED گوشی، تصاویری شفاف را به شما ارائه می‌دهد و درروزهای آفتابی هم به‌راحتی‌می‌توان از آن استفاده کرد.

 

1-pixel.jpg

 

البته برخلاف مدل‌های قبلی، Pixel ۶A، سیستم دوربین دوگانه ندارد ولی درعوض از سنسورهایی بهره می‌برد که از گوشی‌های پیکسل ۳ شاهدشان بوده‌ایم. این گوشی عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد ولی تصاویری که در نور کم گرفته می‌شود، ممکن است کمی تار از آب در بیایند.

این گوشی برای پنج سال به روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند که فوق‌العاده است ولی تنها سه آپدیت سیستم عامل خواهد داشت که کمتر از چیزی است که سامسونگ برای گوشی‌هایش ارائه می‌کند. این گوشی گوگل، دارای استاندارد IP۶۷ مقاوم در برابر آب است و حسگر اثر انگشت قابل اعتمادی دارد ولی امکان شارژ بی سیم و جک هدفون برای آن فراهم نیست.

۲- سامسونگ گلککسی S۲۳، S۲۳+ و S۲۳ ultra

چه موبایل ۶.۱ اینچی گلکسی S۲۳ را انتخاب کنید؛ چه گوشی ۶.۶ اینچی S۲۳+ و یا ۶.۸ اینچی S۲۳ Ultra، این گوشی‌ها مملو از امکانات حیرت‌آوری هستند؛ از چیپ‌ست قدرتمند Qualcomm Snapdragon ۸ Gen۲ گرفته که امکان انجام پیچیده‌ترین بازی‌ها را برایتان فراهم می‌کند، تا ارائه تصاویری شفاف و درخشان در نمایشگر ۱۲۰ هرتز AMOLED. عمر باتری این گوشی‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته؛ باتری گوشی S۲۳ به راحتی یک روز کار می‌کند و باتری S۲۳ Ultra نزدیک دو روز کامل با استفاده متوسط عمر خواهد کرد.

اگر طرفدار آیفون هستید این مطلب را نخوانید

سیستم دوربین سه‌گانه این موبایل نکته قابل توجهی است و عکس‌هایی که در طول شب یا روز می‌گیرید، کیفیت فوق‌العاده ای دارند. در عین حال حالت‌های متعددی را در هنگام عکاسی در اختیار دارید تا بتوانید عکس‌های مدنظرتان را بگیرید. کیفیت ویدیوهای ضبط شده نیز فوق‌العاده است؛ به ویژه در گوشی نسخهUltra .

گوشی S۲۳ Ultra دارای چهار دوربین است (با حفظ زوم اپتیکال ۱۰X نسخه‌های قبلی) پس چه بخواهید از فاصله نزدیک از یک مورچه عکس بگیرید یا عکسی از بچه‌ای که در فاصله دور مشغول بازی است، مشکلی نخواهید داشت. گوشی اولترا، تنها گوشی از این سه گزینه است که دارای قلم S Pen است.

در عین حال این گوشی‌ها چهار به روزرسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روزرسانی امنیتی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند که بهترین گزینه‌ای است که دربین گوشی‌های اندروید یافت می‌شود.

۳- گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

این دو گوشی پیشرفته‌ترین گوشی‌های گوگل تا امروز هستند و قیمت‌شان در مقایسه با دیگر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی عالی است (۵۹۹ دلار). گوگل پیکسل ۷ عملا به شما تمام امکاناتی که می‌خواهید را ارائه می‌دهد؛ از قابلیت شارژ وایرلس تا نرخ ریفرش نمایشگر ۹۰ هرتز. نمایشگر ۶.۳ اینچی این گوشی ۲۵% شفاف‌تر است. گوگل پیکسل ۷ پرو، نرخ ریفرش نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED دارد و هردوی آنها دارای قابلیت Face Unlock هستند که البته به اندازه اثر انگشت مطمئن نیستند و بهتر است از آن فقط برای باز کردن قفل موبایل استفاده کنید. برخی نرم‌افزارهای هوشمند در این گوشی هوشمند وجود دارد که واقعا کاربردی هستند؛ مثل پیغام‌های صوتی یا Photo Unblur که عکس‌های گوگل فوتوز را شفاف می‌کنند؛ حتی اگر عکسی قدیمی باشد.

اگر طرفدار آیفون هستید این مطلب را نخوانید

دوربین این گوشی‌ها خارق‌العاده‌اند و پیکسل ۷ پرو، قابلیت فوکوس خودکار را دارد و امکان ماکرو فوکوس را برای عکس‌هایی از نمای نزدیک فراهم می‌کند. دوربین تله فوتو در این دوربین‌ها پیشرفته است و امکان زوم اپتیکال ۵X را دراختیارتان قرار می‌دهد.

الگوریتم‌های پردازش تصویر Super Res Zoom هم به شما کمک خواهد کرد تا عکس‌های شفاف‌تری بگیرید؛ چه ۲X زوم کرده باشید و چه ۳۰X. به ندرت می‌توان چنین امکاناتی را با این قیمت‌ها به دست آورد . این گوشی‌های گوگل پنج سال به روزرسانی امنیتی را در اختیارتان قرار می‌دهند ولی تنها ۳ آپدیت سیستم‌عامل خواهید داشت که به اندازه پیشنهاد سامسونگ جذاب نیست.

۴- ایسوس Zenfone۹

اگر می‌خواهید به دوره‌ای برگردید که گوشی‌های موبایل کوچک بودند، این گوشی، ایده‌آل شماست. ایسوس محصولی به نام Zenfone۹ دارد که یکی از باریک‌ترین گوشی‌های اندروید موجود است. این گوشی نمایشگر ۵.۹ اینچی AMOLED دارد و چیپ‌ست آن Qualcomm Snapdragon ۸+ Gen۱ است که با برخورداری از آن می‌توان هر بازی‌ای را انجام داد. نمایشگر آن از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و باتری ۴۳۰۰ mAh آن، به راحتی دو روز کار می‌کند. باندهای دوگانه استریو آن هم حیرت‌آور هستند و متاسفانه امکان استفاده از کارت MicroSD در این موبایل وجود ندارد.

 

2-asus.jpg

 

سیستم دوربین دوگانه آن عالی است و می‌توانید ویدیوهایی را با آن ضبط کنید که قابل رقابت با ویدیوهای iPhone۱۴ باشد. از نظر کیفیت عکس، اگرچه عکس‌های این گوشی به پای عکس‌هایی که با گوشی Pixel گرفته می‌شود، نمی‌رسد ولی کیفیت عکس‌ها باز هم خیلی بالاست. امکان شارژ وایرلس در این گوشی وجود ندارد .

ایسوس همچنین سیاست به روزرسانی نرم‌افزاری ضعیفی دارد و تنها ۲ سال امکان آپدیت سیستم‌عامل و به روزرسانی‌های امنیتی وجود دارد که این یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب می‌آید.

۵- سامسونگ گلکسی A۵۳ ۵G

گوشی‌های سری A سامسونگ،گوشی‌های خوبی هستند و گلکسی A۵۳ ۵G یکی از آنهاست که با نمایشگر ۶.۵ اینچی AMOLED تصاویری شفاف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نرخ ریفرش آن ۱۲۰ هرتز است و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی دارد (۴ به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ سال به روزرسانی امنیتی). عملکرد این گوشی خوب است ولی وقتی به طور همزمان چندین اپلیکیشن را باز کرده باشید، ممکن است به مشکل بخورید. باتری آن بیش از یک روز دوام می‌آورد و بسته به میزان استفاده شاید تا دو روز عمر کند.

این گوشی جک هدفون یا شارژ وایرلس ندارد ولی اگر بخواهید حافظه گوشی را افزایش دهید، می‌توانید یک کارت MicroSD به آن اضافه کنید.

۶- سامسونگ گلکسی A۱۴ ۵G

اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای موبایل بپردازید، از امکانات گوشی گلکسی A۱۴ ۵G سورپرایز خواهید شد. عملکرد این گوشی حیرت‌آور است و می‌توانید بدون هیچ گونه دردسری کلی اپلیکیشن را همزمان باز کنید. باتری گوشی دو روز دوام‌ می‌آورد و دوربین آن می‌تواند عکس‌های حیرت‌آوری بگیرد. برخلاف اکثر گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلاری، این گوشی ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد و در صورت نیاز می‌توانید یک کارت MicroSD هم به آن اضافه کنید. جک هدفون و حتی سنسور NFC هم دارد و دو به روزرسانی سیستم عامل و چهار سال به روزرسانی سیستم امنیتی در اختیارتان خواهد بود.

۷- وان پلاس ۱۱ ۵G

این گوشی از نظر سرعت حیرت‌آور است. این گوشی به لطف چیپ‌ست Qualcomm Snapdragon ۸ Gen۲ بسیار روان است و خیلی سریع شارژ می‌شود (تقریبا در طول ۲۰ دقیقه). نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۶.۷ اینچی AMOLED گوشی، بلندگوهای استریو و باتری قابل‌اعتماد آن که بیش از یک روز دوام می‌آورد، از جمله ویژگی‌های جالب‌توجه آن هستند.

 

3-Oneplus.jpg

 

وان پلاس حالا با سامسونگ در ارائه خدمات رقابت دارد و ۴ سال به روزرسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روزرسانی امنیتی را دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این گوشی امکان شارژ وایرلس ندارد و استاندارد ضدآب آن تنها IP۶۴ است. در مجموع رابط نرم‌افزاری آن هم ایده‌آل نیست ولی دست کم گوشی زیبایی است.

۸- Asus ROG Phone ۶

بیشتر گوشی‌های موبایل در اجرای بازی‌ها عملکرد خوبی دارند ولی این گوشی، یکی از معدود موبایل‌هایی است که مخصوص گیمرهاست. صفحه نمایشگر AMOLED ۶.۷۸ اینچی آن و نرخ ریفرش ۱۶۵ هرتزی و چیپ‌ست Qualcomm Snapdragon ۸+ Gen۱ و ۱۲ گیگابایت رم، امکانات خارق‌العاده ای را برایتان فراهم می‌کند. اما مشخصات سطح بالای این گوشی بهترین عملکرد ممکن در یک موبایل برای انجام بازی را دراختیارتان قرار می‌دهد و در عین حال کارهای روزمره را به خوبی انجام می‌دهد. صدای بلندگوهای گوشی هم به اندازه مطلوبی بلند می‌شود.

درعین حال به راحتی می‌توان این موبایل را با ROG Kunai ۳ Controller جفت کرد تا این امکان برایتان فراهم شود تا از آن مثل یک سوئیچ نینتندو یا یک کنترل معمولی استفاده کنید. باتری ۶۰۰۰ mAh این گوشی در صورت استفاده معمولی تا دو روز دوام می‌آورد. این موبایل جک هدفون هم دارد ولی خبری از شارژ وایرلس نیست.

استاندارد ضد آب گوشی IPX۴ است؛ یعنی مقاومت زیادی در برابر آب ندارد و دوربین‌هایش هم تقریبا معمولی هستد. ایسوس همچنین این موبایل را برای دو سال بعد از عرضه، به روزسانی می‌کند.

۹- فیرفون۴

این گوشی تقریبا بی‌نظیر است و در رتبه‌بندی تعمیرپذیری iFixit امتیاز نادر ۱۰ از ۱۰ را کسب کرده.

این مدل موبایل از موادبازیافتی ساخته شده، مثلا کاور پشتی آن که از پلاستیک ۱۰۰% قابل بازیافت است و دوربین، بلندگوها، هدفون ، پورت USB-C، نمایشگر و سایر بخش‌ها هم همین‌طور هستند. شما می‌توانید خودتان تک تک قطعات آن را تعویض کنید و فقط به یک پیچ‌گوشتی نیاز خواهید داشت و تمام این قطعات تا سال ۲۰۲۷ موجود خواهند بود. این تنها گوشی هوشمند دنیاست که گواهی تجارت منصفانه را دارد؛ یعنی کارگران با بهره‌گیری از دستورالعمل‌های سازگار با محیط‌زیست درباره استخراج فلزات و با حقوق و مزایای منصفانه آن را ساخته‌اند.

فیرفون از نظر ضایعات الکترونیک هم یک گزینه ایده‌آل است؛ چرا که در ازای هر گوشی که فروخته می‌شود، معادل همان گوشی زباله الکترونیکی بازیافت می‌شود. این گوشی دو امکان به روزرسانی سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و در عین حال ۵ سال وارانتی نیز دارد.

باتری این گوشی با استفاده معمولی بیش از یک روز دوام دارد و دوربین قابل قبولی نیز دارد.

۱۰- سامسونگ گلکسی Z Flip۴ و گلکسی Z Fold۴

گوشی‌های تاشو برای خیلی‌ها جذاب هستند و حالا سامسونگ دو مدل از این گوشی‌ها را به بازار عرضه کرده. این گوشی‌ها به نظر محکم می رسند، بادوام هستند و در مقابل آب هم مقاومند.

سیستم‌عامل اندروید آنها روی صفحه نمایش تاشو خوب کار می‌کند و هر دوی این مدل‌ها ۴بار به روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ سال به روزرسانی امنیتی دارند. البته مدل فلیپ۴، بیشتر شبیه گوشی های سنتی است.

گوشی های موبایل گوشی های موبایل
منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها