وزیر ارتباطات: دشمن پس از شکست در در فتنه اخیر، به دنبال ایجاد اختلال در حوزه ارز است؛ از این گردنه هم عبور خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران با در اختیار داشتن چرخه کامل فضایی از ساخت ماهواره گرفته تا تولید ماهواره‌بر بومی، داشتن ایستگاه پرتاب ماهواره و ایستگاه تصاویر دریافت ماهواره، در ردیف ۱۰ کشور جهان قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات: دشمن پس از شکست در در فتنه اخیر، به دنبال ایجاد اختلال در حوزه ارز است؛ از این گردنه هم عبور خواهیم کرد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو استان کرمانشاه، با اشاره به خدمات نظام، اظهار کرد: دولت سیزدهم هم با ادمه این مسیر در تلاش رفع مشکل‌ها و عقب‌ماندگی‌های به جا مانده از قبل، است.

وی در خصوص عقب‌ماندگی‌های به جا مانده در کشور از سال‌های گذشته، افزود: متأسفانه شتاب توسعه کشور طی دهه گذشته، به دلیل نگاه برخی از مسؤولان به خارج از کشور به جای نگاه به ظرفیت‌های داخل، کاهش یافته و سبب عقب‌ماندگی‌هایی شده که با آن مواجه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه دولت را توسعه رشد اقتصادی به منظور رفاه و آسایش مردم عنوان کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند تا با رشد اقتصادی زمینه پیشرفت کشور را فراهم کند.

وی با یادآوری دشمنی‌های همیشگی دشمن برای ضربه زدن به نظام با اعمال تحریم، جنگ تحمیلی، آشوب‌های داخلی اشاره و بیان کرد: در فتنه اخیر دشمن درصدد راه‌اندازی جنگ داخلی بود که با هوشیاری مردم خنثی شد؛ با شکست در این جنگ الان به دنبال ایجاد اختلال در اقتصاد کشور به ویژه در حوزه ارز است که به یاری خدا از این گردنه هم عبور خواهیم کرد.

اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت در سال آینده

زارع‌پور در ادامه اشاره‌ای به پیشرفت‌های حوزه ارتباطات کشور داشت و گفت: امروز اینترنت به یکی از نیاز‌های ضروری مردم تبدیل شده است؛ در ۱۶ ماه گذشته بیش از ۳ هزار روستای کشور به اینترنت متصل شدند.

وی افزود: برنامه داریم تا پایان شهریورماه سال آینده تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت متصل شوند.

وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد روستا‌های استان کرمانشاه به تلفن همراه و ۹۰ درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

زارع‌پور در ادامه به دیگر دستاورد‌های کشور در حوزه برنامه‌های فضایی اشاره کرد و افزود: در یک‌سال گذشته ایران ۶ پرتاب فضایی داشته است.

وی اظهار کرد: ایران با در اختیار داشتن چرخه کامل فضایی یعنی اینکه هم ماهواره می‌سازد، هم ماهواره‌بر بومی تولید می‌کند، هم ایستگاه پرتاب ماهواره و هم ایستگاه تصاویر دریافت ماهواره دارد، در ردیف ۱۰ کشور جهان قرار گرفته است.

زارع‌پور گفت: در تلاش هستیم پیشرفت فضایی در آسمان را به خلق ثروت برای مردم روی زمین تبدیل کنیم.

گفتنی است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت سیزدهم در قالب یک سفر ۲ روزه به استان کرمانشاه سفر کرده و قرار است چند طرح عمرانی، زیرساختی و صنعتی را افتتاح کند.
 
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها