سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :

تولیدکنندگان مواد شوینده و لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت ندارند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تولیدکنندگان لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و واحد‌هایی که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند، ملزم به برگرداندن قیمت‌ها شده‌اند.

تولیدکنندگان مواد شوینده و لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت ندارند

حسین فرهیدزاده در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی نوروز و ماه رمضان گفت: این نشست، برای تنظیم و نظارت بر بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک تشکیل شد و در خصوص مشکلات استان‌ها در این زمینه صحبت شد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها با یک اقدام هماهنگ ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات، اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی، تلاش داریم برای تنظیم بازار، از ظرفیت تمام بازرسان مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: برای تنظیم بازار در دو ماه آینده، از تمام ظرفیت‌های خود شامل بازرسان سازمان تعزیرات، اصناف و وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در همه استان‌ها، همکاران وزارت کشور و بسیج اصناف استفاده می‌کنیم تا شبکه‌های تولید و توزیع را به‌طورکامل بررسی کنند.

وی با اشاره به فعال کردن بیش از 60 هزار ناظر افتخاری در سازمان حمایت برای اجرای هرچه بهتر این طرح، اضافه کرد: بهترین‌ ناظر‌های‌مان خود مردم هستند، در این رابطه با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه 124 (تلفنی یا سایت) برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم و اگر گران‌فروشی اتفاق افتاد، اطلاع‌رسانی شود.

فرهیدزاده همچنین اعلام کرد: پیگیر ایجاد یک اپلیکشن برای سامانه 124 هستیم تا مردم ضمن استعلام قیمت، شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: در حوزه نظارت قصد داریم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، در این راستا فرایندی در وزارت صمت در نظر گرفته شده و طرح جامع شفافیت فروشگاهی مصوب شده است که بتوانیم این موضوع را به‌شکل الکترونیکی پیگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه یادآور شد: بحث نظارت به تأمین و توزیع بستگی دارد و همکاران در وزارت جهاد کشاورزی و صمت در تلاش برای تأمین کالاهای اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین در حوزه نظارت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی در خصوص افزایش قیمت کالاها تأکید کرد: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند، مستندات را برای ما ارسال می‌کنند و پس از بررسی دفاتر صمت و جهاد، اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند، می‌توانند قیمت‌های جدید را اعمال کنند اما اگر مجوز نگیرند، اجازه افزایش قیمت ندارند.

فرهیدزاده همچنین گفت: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت آن واحدهایی را که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند احضار و به آنها تذکر داده است و ملزم به بازگشت قیمت‌ها به قبل شده‌اند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • عشق منی رئیسی
    0

    هیج احدی حق افزایش قیمت ندارد به جزء بانک مرکزی که سکه ۴۷۰۰ میفروشد ۹۳۰۰ و دلار ۴۲۰۰ کرد ۵۲ هزار تومان ، گران فروشی بانک مرکزی برای کمک به مردم مستضعفان عیر ان

  • امیرکبیر
    0

    بایدازخبرفوری ممنون بود که بااین تیترها باعث میشود متوجه شویم درهفته پیش رو گرانی موادبهداشتی وشوینده درپیش است.هنوز تو جمهوری اسلامی یک حرف راست از یک مسئول نشنیدم چه چپ باشه چه راست...دلیلش را خودم هم نمیدانم.تازه خودشان بیان میدارند دروغگو جهنمی است!!!!!

  • ناشناس
    0

    مسئولین دائمی و موقت کشور ما داستان چوپان دروغگو را به واقعیت تبدیل کردند هرچه گفتند برعکس انجام شد .دیگر اگر رئیسی بگوید ماست سفید است مردم باور نمیکنند یا مجلس انقلابی که هر چه تصویب کرد در جهت اخذ پول و مالیات و فشار بیشتر به مردم بود اسم انقلابی حالا به چه معناست خدا داند

  • ناشناس
    0

    مسئولین رسیدگی کنندبه بازار لوازم خانگی قیمتهارو خیلی خیلی گران و افزایش قیمت داده اند،،جوانان بااین گرانی‌ها چطور جهیزیه تهیه کنند و ازدواج کنند،
    مسئولین صمت برخورد کنید با تولیدکنندگان داخلی که باعث تورم و گرانی صد در صدی در کشور شده اند،،

    واردات لوازم خانگی به کشور را افزایش دهید،،یاعلی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها