سناریو احتمالی در تعیین رقم دستمزد ۱۴۰۲

حداقل حقوق کارگران ۱۰ میلیون تومان می‌شود؟

یک کارشناس بازار کار درباره رقم دستمزد کارگران در سال آینده می‌گوید: امیدواریم در شورای عالی کار روندی پیش برود که بتواند رقم ۱۰ میلیون تومان را به عنوان حداقل تثبیت کند.

حداقل حقوق کارگران ۱۰ میلیون تومان می‌شود؟

حمید حاج‌اسماعیلی درباره حقوق کارگران در سال آینده تاکید می‌کند: رقم ۱۰ میلیون تومان را حداقل برای حقوق‌بگیران و کسانی که کف دریافتی را دارند، باید تعیین کنیم. ما باید در شورای عالی کار به این رقم ۱۰ میلیون تومان هم برای حداقل‌بگیران کارگری و هم برای حداقل‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی در چانه‌زنی با دولت برسیم.

این کارشناس بازار کار با اشاره به تعیین حقوق کارمندان می‌گوید: دیدیم که رقم بالای ۴۱، ۴۲ درصد براساس حداقلی که کمیسیون تلفیق و دولت براساس توافق در کمیسیون تایید کردند، قطعی شده است. یعنی کارگران بدانند که افزایش حداقل دستمزد بیش از ۴۴، ۴۵ درصد امسال خواهد بود.

حاج‌اسماعیلی می‌افزاید: قطعا این عدد پایین است و ما باید متناسب با خط فقر و شرایط اقتصادی کشور و نرخ تورم بتوانیم حداقل حقوق را تعریف کنیم که باز هم تاکید من، ۱۰ میلیون تومان است.

وی عنوان می‌کند: امیدواریم در شورای عالی کار روندی پیش برود که بتواند رقم ۱۰ میلیون تومان را به عنوان حداقل تثبیت کند.

این کارشناس بازار کار متذکر می‌شود: در خصوص سایر سطوح نیز من فکر می‌کنم با توجه به افزایش ۲۰ درصدی که دولت برای همه کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته، ۲۵ درصد برای بازنشستگان و بقیه کارگران نیز قطعی خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    🤣😂

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این حداقل بگیران قشر کارگر هستند ودرمقابل حداکثر بگیران گردن کلفت وبی عار چقدر هست یک به ده نباشه کمتر از ان نیست

  • علی
    2

    همون پولی که قراره اضافه بشه به صورت کالا توزیع بشه خیلی بهتره چون افزایش نقدینگی برابره با افزایش تورم وخنثی شدن افزایش حقوق بعداز مدت کوتاهی .ولی متاسفانه چون این کار هزینه بره مسولان فقط پول یاکاغذ بی ارزش چاپ وتوزیع میکنن .

  • به: شورای عالی کار
    7

    به هر میزان درصد دستمزدها افزایش پیدا کند حداقل به میزان ۲ برابر به درصد نرخ تورم عمومی کشور افزوده می شود! اشتباهی که سال گذشته حجت الله عبدالملکی وزیر سابق کار مرتکب شد و باعث افزایش تورم قیمت کالاها و خدمات ناشی از افزایش دستمزد نیروی انسانی شد شما مرتکب نشوید! ضمن اینکه افزایش حداقل دستمزد کارگران باعث افزایش نرخ حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری خواهد شد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سادگی هم اندازه داره!
      قرار نیست حقوق تورمو بالا ببره تورم باید حقوقو بالا ببره این قانون اقتصاده در همه جای دنیا
      این جماعت از سادگی شما دهه هاست دارند سوء استفاده میکنن تورم دست خود دولته نه اینکه به جیب کارگر و کارمند وصل باشه توی ذهن شما برعکسشو فرو کردند شما هم ساده و خوش باور

  • محمد
    2

    سلام
    الهی شکر. موفق باشند نماینده هاتون در مقابل این دولت.
    ان شاءالله که کارگران عزیز کمتر دغدغه معیشتی داشته باشند.
    منم حساب کردم با ۲۴ سال سابقه و مدرک ارشد سال بعد حکمم میشه حدود ۱۶ و دریافتیم حدود ۱۴ .
    اگه گفتی کدوم کارمند رسمی دولت این شرایطو داره؟
    اف سو س

    نظرات شما -
    • جعفر صادق
      0

      با ده سال سابقه مدرک کارشناسی مهندسی دریافتی 5/200 هستم

  • ناشناس
    0

    کو زیر ده تومان هستش از ما بهترون از ده به بالا میگیرند

  • ناشناس
    0

    در مقابل تورم سه چهار برابری هیچه عزیزم بازار گرمی نکنید .

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    اینها حتی الفبای اقتصاد را هم نمی فهمند و زندگی مردم را با این گرانی و تورم و ارز پاشی و سکه فروشی و چاپ پول و اسکناس داغون کردند..

  • ناشناس
    0

    با سوءمدیریت و افزایش نقدینگی و کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی باعث افزایش تورم قیمت کالاها و خدمات شده اید و ارزش پول ملی را به نازلترین سطح خود در تاریخ ایران تاکنون رسانده اید! راه کار علمی کنترل تورم است نه افزایش نامتعارف دستمزدها!

  • علی
    0

    پولی که مدام ارزش!!آن سقوط میکند ،بی پشتوانه است و هر روز با چاپ اسکناس در چرخه باطل گرانی و تورم،شتاب بیشتری ایجاد شده و بهترین راه اداره امور توسط میهن پرستان متخصص که دانش روز دانشگاهی را آموخته اند و عاشق خدمت به میهن هستند و با فراری دادن مغزها ویا خانه نشین کردن آنها بازی شوم باخت باخت را تمرین میکنیم

  • ناشناس
    0

    این افزایش حقوق هافایده ای نداره
    سوءمدیریتها رو حل کنید

  • غلامعلی حلواساز
    0

    بعد از 30 سال و 2 ماه 5/700 اصلا عادلانه نیست اخه کرایه کمر حقوق رو میبره خدا شاهده ما حداقل بگیران ضعیف ترین قشر حقوق بگیریم هیچ رئیس جمهوری هم ب حقوق ما توجه نکرده و نخواهد کرد تمام اینگلایه ها خود آزاریه و بس

  • Mahdi
    1

    با این حساب کلا منم که کارفرما هستم باید ۲ نفر دیگه رو هم بیرون کنم که بتونم هزینه یک نفر پرسنل رو بدم! وقتی درآمدی نیست و جایی برای افزایش قیمت کالاها وجود نداره چاره ای نیست چون با این تورم دیگه مشتری نمونده که بشه درآمدی کسب کرد... خداحافظی میکنیم ما هم مثل بقیه

  • رضا
    0

    سلام خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز من خانه‌های کارگری پرازفرزندایست هر فرزند پسر یا دختر راحیسابکنید چقدر خرجدارنندبعدبه حقوق اضافه کنید این میشود عدالت خداوند هم دوست دارد خداحافط

  • ناشناس
    0

    چرا حقوق بازنشسته 1401باهمان سابقه ومقدا. حق بیمه کمتر ازبازنشسته 1400میگیرد منظورم تامین اجتماعی هست اصلا با منطق جور درنمی‌آید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها